Myrkkyjä luvattomasti "kylväville" rangaistus !

Kommentoitu viesti

Vieras

#34 Öööö.

06.06.2013 09:47

Minulle jäi vähän epäselväksi mitä tällä adressilla uskotaan saavutettavan ja miten?

Vastaukset

Anitta

#35 Re: Öööö.

2013-06-07 07:25:58

#34: Vieras - Öööö.

Tämä adressi on on tiedonanto kunnille, jossa osoitamme huolemme ympäristöömme tahallaan "viritetyistä" ansasyöteistä lemmikeillemme, luonnoneläimillemme ja myös lapset ovat vaarassa näistä ansoista.

Adressi toimitetaan 10.6.-13 Lahden kaupungille, jonka ottaa vastaan kaupungin viranhaltija. Adressi kirjataan kaupungin kirjaamossa vastaanotetuksi ja sitä kautta tulee näkyville.

Tiedän, että tämän adressin myötä, mahdollinen myrkkyansa/neula-,lasiansa asioita aletaan pohtimaan eri tahoilla. Varmasti kuntatasolla tapahtunee jotakin. Olen saanut todellakin myönteistä palautetta kaupungin, eri yksiköistä, jonne olen soittanut ja käynyt hyviä keskusteluja juuri näiden mahdollisten myrkkypalojen suhteen.

Olen huomannut, että tämän adressin aikana, myös nuo ansasyötti päivitykset ovat vähentyneet mm. facebookissa :) Tämäkin osoittaa jo jotakin, että adressilla on nyt jo vaikutusta.

Keinoja en kykene kertomaan, miten kunnissa toimitaan, näiden ansojen suhteen. Toiveena on, että yleistä kunnossapitoa yleisillä alueilla lisätään... mm. siistimistyössä. Vastaan jo etukäteen, että tiedän, varoja kunnilla vähän, mutta tämä toiveena. Samoin toiveena on, kun "ansojen virittäjiä" jää kiinni, niin teosta tultaisiin rankaisemaan suuremmalla tavalla, kuin tuo nyk. pieni rikesakko, tahallisesta roskaamisesta. Siis toive tämäkin.

Lähetän adresseja postitse, myös  toisiin kuntiin, joten tämä, ei jää ainoastaan Lahteen paikalliseksi tiedonannoksi.