Toimiva kriisipalvelu Suomeen

Kommentoitu viesti

Vain surevat ystävät ympärillä
Vieras

#4 Mistä apua?

16.03.2011 20:07

MIstä apua, kun rakas puoliso/huoltaja/sukulainen/todellinen ystävä ajetaan "nurkkaan" tekemään lopullinen ratkaisu? Kaikille jäljelle jääville jää hyvin monia kysymyksiä, kun esim. "ystävää" leikkivä saa manipuloimalla/uhkailemalla tai joillakin muilla keinoilla monelle rakkaan ja avuliaan ihmisen tekemään lopullisen ratkaisunsa.. pelastaakseenko kenties jäljelle jääneet joltain vai mistä on kyse? Onko todellakin niin, että tällaiseen tilanteeseen jääneet ovat täysin ymmärtämättömiä ja apua tarvisemattomia?

Vastaukset

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

2011-03-17 09:48:49

Antti Askola
Vieras

#7 Re: Mistä apua?

2011-03-17 09:54:55

#4: Vain surevat ystävät ympärillä - Mistä apua? 

No huh! Miten joku ees kehtaa kirjoittaa näin?? Siis säkö syyllistät ystävää, avio-avopuolisoa, tyttö-tai poikaystävää esim. jos joku tekee itsarin?? Eiköhän se ole jokaisen oma päätös?? Mitä jos se syy onkin sussa?? Unohit ystäväs itsekkyytes takia? Eiks näinki voi kysyy?

Mitä jos sä ite kattosit peiliin ja miettisit mitä oikeasti aattelet ja päästät suusta. Just sunlaiset "ystävät" ovat pahimpia ja vaarallisimpia kriisin kokeneelle. Vai sitäkö haluatkin, että joku ei ehkä selviä siitä?? Järkyttävää millasia ihmiset ovat. Itse kriisipisteessa kriisitukena vuosia toimineensa toivon todella, että kukaan kriisin kohdannut ei omista sunlaista "ystävää".  

Ja hei eiks tollasten kommenttien kanssa kannattais laittaa nimi reilusti perään ni ainaki ihmiset osais varoa sun "ystävyyttäs" ??

Hädässä TODELLISET ystävät lähellä
Vieras

#10 Re: Mistä apua?

2011-04-18 18:22:47

Siis todella JÄRKYTTÄVÄÄ, että joku ajattelee noin! Miten joku voi syyllistää toisia ihmisiä tuollaisesta teosta? Eihän kukaan tee toisen puolesta päätöksiä omasta elämästä, vaan jokainen tekee ne itse. Kirjoittaja on kyllä ITSE todella suuren avun tarpeessa. Toivon suuresti, ettei hän kuulu omiin ystäviini. Itse vuosia sitten kriisin kohdanneena en todellakaan toivonut, että lähipiirissäni olisi noin ajattelevia ihmisiä. Suuren surun keskellä olisi vielä pitänyt potea syyllisyyttä.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

2012-03-21 21:22:12

Järkyttynyt

#16 Re: Mistä apua?

2012-04-04 09:03:00

Voi kauheata, ei kai semmoisia ihmisiä voi olla olemassa että tuolla tavoin saavat ihmisen lopettamaan elämänsä? Olen kyllä kuullut, että niinkin kovia ihmisiä on, että pystyvät heti hautajaisten jälkeen suunnittelemaan esim.miten saisi itselleen toisten rahat.

Vainottu

#18 Re: Mistä apua?

2014-09-07 07:58:05

Älä välitä noiden puheista, he eivät tiedä kenestä on kyse. Jos tuntisivat, ymmärtäisivät kyllä.