Toimiva kriisipalvelu Suomeen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Toimiva kriisipalvelu Suomeen.

Tiina Peltola
Vieras

#1 Kriisipalvelu

14.03.2011 22:22

Suomessa kriisiapu on aivan lapsen kengissä. Kun tapahtuu onnettomuus, paikalle olisi saatava HETI esim. pelastuslaitoksen mukana kulkeva KOULUTETTU kriisiapu!

Anonyymi

#2 Re: Kriisipalvelu

14.03.2011 22:26

#1: Tiina Peltola - Kriisipalvelu 

Olet niin oikeassa! Ja yleensäkin kun ihmistä kohtaa kriisi, on sen sanansaattajalla oltava lista, jonka antaa kriisiin joutuneelle ja siinä listassa olisi oltava SELVÄSTI kaikki ne numerot ja tiedot mistä saa apua ja mistä ei. Eikä ¨niin kuten minun kohdallani, että minulle tarjottiin seurakunnalta kriisiapua, mutta ei muuta. Itse sitten yritin sitä etsiä järkytykseni ja suruni keskellä.

JOKAISEN TULEE PITÄÄ HUOLI ITSESTÄÄN JA OMAISUUDESTAAN,ETTEI PAKOLAISET VIE.
Vieras

#3 KRIISIPALVELU.

15.03.2011 07:58

KYLLÄ TÄÄLLÄ TODELLA TARVITAAN KRIISIPALVELUA.ALKAA OLLA PALOLAISIA SIKSI PALJON,ETTÄ TAPAHTUU RIKOLLISUUTTA PALJON JA VIELÄ PALJON ENEMPI VARMASTI TULEE TAPAHTUMAAN.
Vain surevat ystävät ympärillä
Vieras

#4 Mistä apua?

16.03.2011 20:07

MIstä apua, kun rakas puoliso/huoltaja/sukulainen/todellinen ystävä ajetaan "nurkkaan" tekemään lopullinen ratkaisu? Kaikille jäljelle jääville jää hyvin monia kysymyksiä, kun esim. "ystävää" leikkivä saa manipuloimalla/uhkailemalla tai joillakin muilla keinoilla monelle rakkaan ja avuliaan ihmisen tekemään lopullisen ratkaisunsa.. pelastaakseenko kenties jäljelle jääneet joltain vai mistä on kyse? Onko todellakin niin, että tällaiseen tilanteeseen jääneet ovat täysin ymmärtämättömiä ja apua tarvisemattomia?
Ande
Vieras

#5 Fyrkkaa lisää

17.03.2011 01:59

Vapaaehtosten turvin ei kaikkia palveluita voida ylläpitää. Se kai ois valtion toive.Eli rahaa tarvittas kriisipalveluihi, että niihin saatas ammattiihmisiä hoitamaan palvelua.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

17.03.2011 09:48

Antti Askola
Vieras

#7 Re: Mistä apua?

17.03.2011 09:54

#4: Vain surevat ystävät ympärillä - Mistä apua? 

No huh! Miten joku ees kehtaa kirjoittaa näin?? Siis säkö syyllistät ystävää, avio-avopuolisoa, tyttö-tai poikaystävää esim. jos joku tekee itsarin?? Eiköhän se ole jokaisen oma päätös?? Mitä jos se syy onkin sussa?? Unohit ystäväs itsekkyytes takia? Eiks näinki voi kysyy?

Mitä jos sä ite kattosit peiliin ja miettisit mitä oikeasti aattelet ja päästät suusta. Just sunlaiset "ystävät" ovat pahimpia ja vaarallisimpia kriisin kokeneelle. Vai sitäkö haluatkin, että joku ei ehkä selviä siitä?? Järkyttävää millasia ihmiset ovat. Itse kriisipisteessa kriisitukena vuosia toimineensa toivon todella, että kukaan kriisin kohdannut ei omista sunlaista "ystävää".  

Ja hei eiks tollasten kommenttien kanssa kannattais laittaa nimi reilusti perään ni ainaki ihmiset osais varoa sun "ystävyyttäs" ??

Raili LAnkinen
Vieras

#8 Re: Re: Mistä apua?

17.03.2011 15:14

#7: Antti Askola - Re: Mistä apua?

Hei Kiitos kirjoituksestasi! Puhut asiaa ei tuollasella kirjoituksella saa muuta kuin pahan mielen. Ja luulisi aikuisen joka osaa mielipiteensä sanoa niin uskaltavan laittaa nimensä alle.

Kannustaja
Vieras

03.04.2011 18:01

Tärkeän asian puolesta...toivottavasti tavoittaa mahdollisimman monta ihmistä!
Hädässä TODELLISET ystävät lähellä
Vieras

#10 Re: Mistä apua?

18.04.2011 18:22

Siis todella JÄRKYTTÄVÄÄ, että joku ajattelee noin! Miten joku voi syyllistää toisia ihmisiä tuollaisesta teosta? Eihän kukaan tee toisen puolesta päätöksiä omasta elämästä, vaan jokainen tekee ne itse. Kirjoittaja on kyllä ITSE todella suuren avun tarpeessa. Toivon suuresti, ettei hän kuulu omiin ystäviini. Itse vuosia sitten kriisin kohdanneena en todellakaan toivonut, että lähipiirissäni olisi noin ajattelevia ihmisiä. Suuren surun keskellä olisi vielä pitänyt potea syyllisyyttä.

19.04.2011 00:09

19.04.2011 00:24

Vieras

20.05.2011 14:04

Kriisipalvelun pitäisi kuulua perusoikeuksiin.Sitä tulisi saada koko Suomessa. Asuinpaikka ei saa vaikuttaa siihen kuka sitä saa ja kuka ei.

Vieras

#14 Re:

26.05.2011 22:33

#13: -  

Tuo on niin totta. Valitettavasti näin vain ei ole. Kriisipalvelua tulisi saada aina, riippumatta siitä missä asuu, onko arki vaiko pyhä jne. Tässä on paljon vielä tekemistä meidän hallituksellamme.

Satu Taiveaho on jättänyt asiasta hallitukselle kirjallisen kysymyksen -kiitos hänelle siitä- ja siihen on ministeri Risikko vastannut.. Kysymyksen ja vastauksen näkee oheisesta linkistä: http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_1371_2010_p.shtml

21.03.2012 21:22

Järkyttynyt

#16 Re: Mistä apua?

04.04.2012 09:03

Voi kauheata, ei kai semmoisia ihmisiä voi olla olemassa että tuolla tavoin saavat ihmisen lopettamaan elämänsä? Olen kyllä kuullut, että niinkin kovia ihmisiä on, että pystyvät heti hautajaisten jälkeen suunnittelemaan esim.miten saisi itselleen toisten rahat.

Kyynikko

09.07.2013 16:01

Ikävä juttu, mutta loiseläjiä on aina ollut.
Vainottu

#18 Re: Mistä apua?

07.09.2014 07:58

Älä välitä noiden puheista, he eivät tiedä kenestä on kyse. Jos tuntisivat, ymmärtäisivät kyllä.