Lakkauttakaa Tyrnävän pentutehdas

Kommentoitu viesti


Vieras

#7 Re: Re: Re: Re: Re:

01.10.2013 09:24

#6: Elisa Kissa-Öberg - Re: Re: Re: Re:

Minä voin alkaa soitella ja kysellä kuka vastannut niistä,olen sinuun sitten yhteydessä. Laitan vielä tähän alle lakia..Huom.kohta missä sanotaan että "Eläinten pito-olosuhteita TARKASTETAAN SÄÄNNÖLLISESTI ILMAN EPÄILYÄ myös..jne.." eli kyseinen paikka kuuluu tuohon piiriin ja olisi pitänyt tarkastaa nimenomaan ilman epäilyjäkin siis tarkoittaa vaikkei kukaan olisi tehnyt ilmoituksia siitä. Olen yhteydessä..

 

Luvan- ja ilmoituksenvaraiseen toimintaan ilman epäilyä kohdistuva tarkastus

Luvan- ja ilmoituksenvaraista toimintaa voidaan tarkastaa myös ilman, että epäillään eläinsuojelulainsäädäntöä rikotun.

Pitopaikat, joissa harjoitetaan ammattimaista tai muutoin laajamittaista ravi- tai ratsuhevosten, koirien, kissojen tai muiden vastaavien seura- tai harrastuseläinten pitoa, pyritään tarkastamaan säännöllisesti. Eläinsuojeluasetuksessa on tarkemmin määritelty, millaista toimintaa voidaan pitää ammattimaisena tai muutoin laajassa mitassa tapahtuvana.

Eläinten pito-olosuhteita tarkastetaan säännöllisesti ilman epäilyä myös mm. sirkuksissa, eläintarhoissa ja pysyvissä tai kiertävissä eläinnäyttelyissä. Tarkastuksia voidaan tehdä myös erilaisissa eläinkilpailuissa sekä esityksissä ja näytöksissä, joissa eläimiä on mukana. Säännönmukaisia tarkastuksia ilman epäilyä tehdään myös luonnonvaraisten nisäkkäiden tai lintujen tuotannollisiin tai riistanhoidollisiin tarhoihin.

 

Vastaukset


Vieras

#8 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-10-01 09:37:39

#7: - Re: Re: Re: Re: Re:

Laitan tämänkin vielä tähän.

Monet eläinlääkärit ovat viranomaisen roolissa kunnassa, läänissä tai muussa valtion hallinnossa. Lainsäädännön soveltajan on noudatettava lakia. Vuosittaisia lakisääteisiä tarkastuksia tehdään muun muassa kenneleihin, lemmikkieläinkauppoihin, talleille ja kotieläintiloille. Maatiloille tehdään EU-säädöksiin liittyviä tarkastuksia ja tietenkin tarkastus, jos epäillään eläinsuojelulain rikkomista.