Pro Anjalakoti

Kommentoitu viesti


Vieras

#11

10.10.2013 08:30

Olen samaa mieltä paikan tärkeydestä ja säilyttämisen tarpeesta. Mutta hei, entäs pidemmällä tähtäimellä? Eikös vanhusten perheiden ja omaisten olisi aika ottaa vähän enemmän vastuuta omista vanhuksistaan? Tämähän on suuremman yhteiskunnallisen ongelman sivuvaikutus. Voisimmeko panostaa itse muutakin kuin rahaa vanhuksiimme? Perhekeskeisyys on täällä ihan hukassa... Kunnatkin ehkä voisivat tukea kotihoitoa enemmän ja paremmin. Syyttäviä sormiahan on aina helppo osoitella, mutta tähän asiaan tarvitaan kaikkien panosta ja yhteisiä perhearvoja korostavia ratkaisuja.

Vastaukset


Vieras

#13 Re:

2013-10-10 16:41:17

#11: -

Kotihoidon tukeminen on myös hyvä idea, mutta anjalakotikin on tarkoitettu niille, jotka tarvitsevat ympärivuorokautista hoitoa ja valvontaa... tälläkin hetkellä kodinhoidon piirissä paljon dementoituneita vanhuksia, joiden pitäisi päästä valvottuun ympäristöön ennenkuin esim. Kauppareissu venyy liian pitkäksi... talvi tulee taas ja moni muistisairas asuu kodinhoidon piirissä valmiinajäädyttämään itsensä pihalle...


Vieras

#14 Pakko kommentoida

2013-10-11 08:05:18

#11: -

Henkilöt,jotka täyttävt "kriteerit",joilla Anjalakotiin tai muihin hoivakoteihin hyväksytään,eivät todellakaan kykene enään asumaan kotona vaikka sukulaiset ja kotihoito kuinka auttaisivat. itse tein usean vuoden ajan kaikkeni,että äitini olisi voinut asua kotona,sitten eräänä päivänä se ei enään ollut mahdolista.Nyt olemme sekä äitini että minä tyytyväisiä turvalliseen Anjalakotiin.