Suomen jääkiekkojoukkue - ota kantaa rasismiin

Kommentoitu viesti

Suvaitsevaisuus kunniaan

#430 Ulkosuomalainen

17.05.2011 15:42

Asun itse ulkomailla maassa, jossa asuu runsaasti ulkomaalaistaustaisia ihmisiä. Erityisesti kaupunki, jossa asun, on todella kansainvälinen ja kultturien kirjo on todella laaja. Täällä ei koe olevansa "vieraalla maalla" tai paikallisten jaloissa. Paikalliset ovat uteliaita kuulemaan, miksi olen tänne tullut ja miten olen maan, alueen ja kaupungin kokenut. Paikalliset ovat todella ylpeitä juuristaan, mutta erittäin suvaitsevaisia ja ymmärtävät, että hyvin moni asia olisi huonommalla tolalla ilman meitä maahanmuuttajia, joksi itseni luen.

Kyllä meillä suomalaisilla on tällä saralla vielä paljon opittavaa. Nähtäväksi jää, tulenko itse palanneeksi vielä takaisin Suomeen. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että näin voisi käydä, mutta esim. "muukalaisvastaisuus" kyllä pistää asiaa miettimään. En ole lainkaan varma, että haluanko elää ilmapiirissä, mikä ainakin vielä tänä päivänä tuntuu vain vahvistuvan entisestään, kun hyvin monet muut maailmalla kulkevat täysin vastakkaiseen suuntaan.

Mielestäni on erittäin hyvä idea haastaa kultaa voittanut joukkueemmekin mukaan rasismin vastaiseen kampanjaan. Joukkueen pelaajat ovat esikuvia lukuisille lapsille, nuorille ja miksei meille aikuisillekin. Jos Leijonat uskaltavat julkisesti ottaa kantaa rasisimia vastaan, ehkä useampi meistä "tavan tallaajistakin" oppii, että suvaitsevaisuus ja lähimmäisen kunnioittaminen kultturista, uskonnosta, ihonväristä jne piittaamatta, on se oikea tie eteenpäin.

Vastaukset

SheivaaSääres

#435 Re: Ulkosuomalainen

2011-05-17 16:08:30

#430: Suvaitsevaisuus kunniaan - Ulkosuomalainen

Fuck that Shit, Antaa leijonien nauttia!, "SUomi on uusi maailmanmestari, maailmanmestari!!!  Ja koko suomen kansan!. huom suomen, ei lasketa "ulkomaalaisia".