Lakkauttakaa Tyrnävän pentutehdas

Kommentoitu viesti

Lopettakaa jo

#188 Haloo

03.12.2013 16:54

Siis tämä vaino on tosi tyhmää. Onko todisteita pentutehtailusta vai vain oletus, jos rotuja on paljon?????

Menkää tyttelit vaikkapa työleirille kehitysmaahan muutamaksi viikoksi. Näette niin paljon kärsimystä ja hätää, että unohtuu tällainen joutava! Oikeasti.

Vastaukset

gtr

#189 Re: Haloo

2013-12-10 17:54:36

#188: Lopettakaa jo - Haloo

Olen edelleen sitä mieltä, että kukaan ihminen ei voi jalostaa noin montaa koirarotua siten, että se palvelisi jokaisen rodun jalostusta. Eli koirat olisivat rakenteeltaan rodunomisia ja terveitä.

Itse jalostan käyttökoirarotua, jonka niin oikea rakenne ja toivotut käyttöominaisuudet ovat inulle tärkeitä, kuten myös terveys, en käytä jalostukseen sairaita koiria, mutta jos ihmisellä on esim. 60 koiraa niin liekkö hän jokaisen esim. lonkkakuvaa, käyttää eläinlääkärissä jne. Huomaako silloin edes oikeasti, jos joku koirista kärsii jostain sairaudesta ja voiko kaikki 60 koiraa saada hyvän elämän. Minulle koirat ovat tärkeimpiä ja myönnän etten voisi 60:tä koiraa hoitaa yhtäaikaa sillätavoin kun tahdon koiriani hoitaa.

Haloo itelles...

#190 Re: Haloo

2014-02-15 14:10:56

#188: Lopettakaa jo - Haloo

Kyllä vain, olen käynyt paikalla ja olen käynyt useammissa Kenneliessä ja tämä Tyrnävän tapaus on kyllä pohjanoteeraus. Ja pohjanoteeraus oli kyllä se ihme kassialmakin, oli kyllä pelottavan näköinen noita-akka se joka esitteli kenneliä.Eri rodut sekaisi siellä yhteisessä vanhassa lauta mörskässä, koiran kakkaa joka paikassa ja mikä haju siellä. Koirat täynnä ihme loisia ja omaa ulostettaan, siellä ne tekee pentuja ristiin rastiin, ei mitään kontrollia, hyvä vain että tulee sekarotuisia, ne saa helpommin myytyä.

Yhdessä nurkassa makasi pieni villakoira, maha revittynä auki, omistaja meni ihan sanattomaksi kun huomasin sen ennekuin hän kerkesi sen piiloittaa. Siis koirat niin stressaantuneita tai nälissään että syövät heikompiansa.

Ja kyllä lähdin siitä paikasta äkkiä ja suoraan oulun eläinsuojelun juttusille.

Kyllä tämä pitää nyt saada suljettua, aivan karmea paikka. Elkää ihmeessä ihmiset ostako sieltä mitään, kyllä se ainakin niin loppuu.