Kerava: Alikeravantie-Jokimiehentie risteykseen liikennevalot

Kommentoitu viesti

Markus

#3 Oikeesti?

12.12.2013 09:25

Niin ikävä ja valitettava jopa traaginen, kuin tapahtuma onkin, niin näinköhän liikennevalot on oikea ratkaisu?

Näitä sarjassamme turhia liikennevaloja on Keravalla jo aivan riittävästi. Tiellä on tässä kohdassa loistava näkyvyys, joten turvallisuus on autoilijoiden asenteesta kiinni. Jos asenne ei ole kohdallaan niin punainen valo ei paljoa pidättele - Mutta ruuhkauttaa tietä kovasti työmatkalaisten kotiutuessa.

Koululaisille (ja myös vanhemmille) suosittelen syksyn pimeisiin heijastinta (tapausta tuntematta kommentoin.)

Vastaukset

Pasi K.

#5 Re: Oikeesti?

2013-12-12 10:10:35

#3: Markus - Oikeesti?

Markus, kannattaisiko tutustua tapaukseen ja ko. risteykseen ennen kuin kommentoi mitään? Mene sinne itse ylittämään jalan suojatietä tai autolla Nesteen pihaan odottamaan kääntymisvuoroasi, jota ei liikennesääntöjen mukaan ruuhkassa tulisi ikinä (huoltoaseman pihasta tuleva on viimeinen sillä listalla, mutta tätä ei noudateta).

jalankulkija

#6 Re: Oikeesti?

2013-12-12 13:22:54

#3: Markus - Oikeesti?

Tuo on todella sellainen risteys, jossa kesälläkin pelottaa ylittää tietä. Rullaluistelen Kulloontiellä ja siitä takaisin Keravan keskustaan ei oikein pääse järkevästi ylittämättä tuota suojatietä (muut läheiset tienpätkät huonossa kunnossa rullaluistimille).

Autoilijat eivät yleensä laske ollenkaan varaa sille, että esimerkiksi kaatuisin keskelle tietä , vaan painavat suojatielle hiljentämättä. (suojatien asfaltti on todella muhkurainen tuossa kohdin ja hiljaisessa vauhdissa tasapaino on hankala pitää)

Sen lisäksi tuossa kohtaa ei tietä minulle yleensä anneta, enkä uskalla auton alle rullailla, jos en näe selviä merkkejä auton hiljentämisestä (sitä tuossa risteyksessä tapahtuu erittäin harvoin)

Punaisia valoja autoilijat puolestaan tuntuvat noudattavan erittäin hyvin. Minusta on kummallista, miten valoihin kyllä pysähdytään, mutta suojatien edessä oleva ihminen ei useinkaan aiheuta liikettä jalan ja jarrun välissä.

 

Tästäkin kyllä mainittakoon, että nyt kun pimeällä tummissa vaatteissa ilman heijastinta olen kävellyt, on autot olleet erittäin tarkkaavaisia ja antaneet selkeästi tilaa suojateillä. Ja kyllä - heijastin olisi siitäkin huolimatta hyvä, että ei itse tarkoituksella hypi suojatielle varmistamatta ensin että autot ovat pysähtyneet.

Tellervo

#7 Re: Oikeesti?

2013-12-12 14:49:10

#3: Markus - Oikeesti?

Olen kanssasi samaa mieltä. Itse olen liikkunut tosta risteyksestä ekasta luokasta asti. Niin ja olen nyt 30v. Liikenne on tietenkin enemmän lisääntynyt.. Mutta en kannata liikennevaloja.