IRTI TURVEVESIPÄÄSTÖISTÄ

Kommentoitu viesti


Vieras

#2419 Re: Re: Re: Re: Hyvää Itsenäisyyspäivää

12.12.2013 13:57

#2416: - Re: Re: Re: Hyvää Itsenäisyyspäivää

 

Olen itse henkilökohtaisesti ollut viemässä ulkomailta tulleita vieraita turvetuotantosoille heidän omasta nimenomaisesta pyynnöstään. He ovat lukeneet suomalaisesta turvetuotannosta kotimaassaan ja siksi halusivat tutustua paikan päällä. Vieraat olivat hyvin otettuja siitä, kuinka tehokkaasti tuotanto tapahtui suolla. Vesiensuojeluun tietenkin tutustutin heidät myös.

Eivät läheskään kaikki turistit ole kiinnostuneita luonnontilaisista suorääseiköistä vaan ovat kiinnostuneita erilaisista teknologioista ja niihin tutustumisesta matkallaan. Enpä ole koskaan nähnyt ulkomaisia turisteja tarpomassa noissa suorääseiköissä. Eivät ne oikeasti kiinnosta kuin korkeintaan aivan häviävän pientä osaa turisteista. Olen aina ihmetellyt niitä kannanottoja, joissa innoissaan markkinoidaan jotain ihmeellistä "suomatkailua". Tuollaiset on vain hyvin pienen joukon "haihattelua". Olisi kiva jos joku toisi faktaa pöytään aiheesta. Eli kuinka moni turisti tulee Suomeen sen vuoksi että tarkoituksena on rämpiä jossain upottavassa suorääseikössä? Haluaisin nähdä jonkin kunnon tutkimuksen aiheesta.

Turvetuotantoa ei ainakaan voi syyttää siitä etteikö sille häviävän pienelle joukkiolle löydy Suomesta tuota ko. suorääseikköä talsittavaksi. Turvetuotannossa on reilut yksi prosentti suopinta-alasta ja niillä lopuilla 99 prosentilla voi ne suorääseikköturistit ihan vapaasti temmeltää. Jostain kumman syystä syyttävä sormi osoittaa juuri turvetuotantoa kohti.

 

Vastaukset


Vieras

#2420 Re: Re: Re: Re: Re: Hyvää Itsenäisyyspäivää

2013-12-12 17:32:05


Vieras

#2426 Re: Re: Re: Re: Re: Hyvää Itsenäisyyspäivää

2013-12-15 14:21:19

#2419: - Re: Re: Re: Re: Hyvää Itsenäisyyspäivää

tuo vesiensuojeluun tutustuminen tapahtui varmaan jossakin muualla kuin siellä turvesuolla tai sitten olet ansiokkaasti antanut maastamme irvokkaan kuvan vieraille :(