STOP Ortelan koulun lakkautukselle!

Kommentoitu viesti

Vieras

#14 Pieni koulu joutaa mennä

10.05.2014 10:36

Pieni koulu jossa on pienet piirit. Se johti omana opiskeluaikanani tiettyihin ongelmiin. Silloin ei kiusaamiseen puututtu mitenkään ellei se käynyt fyysisesti liian rajuksi. Yleensä tyydyttiin katsomaan muualle ja toteamaan että "Mutta kohtahan se yläaste alkaa muualla". Ainakaan syrjäytetyiksi tulleiden koululaisten asemaa ei pyritty silloin parantamaan, vaan puhutteluja järjestettiin jos jokin yksittäinen tapaus (lippalakki varastettiin tms.) vaati sitä, puuttumatta ongelman ytimeen. Uskoisin näiden ongelmien olevan vielä voimissaan koska yksi luokka/vuosiaste johtaa siihen ettei ongelmatapauksessa ole mahdollista vaihtaa edes luokkaa, vaan koululainen joutuu kärvistelemään tilanteen kanssa yksin ilman mahdollisuutta löytää uusia mukavampia kavereita.

Vastaukset

Minna

#58 Re: Pieni koulu joutaa mennä

2014-05-20 08:16:06

#14: Vieras - Pieni koulu joutaa mennä

Jos nyt puhut Ortelasta, niin koulu on täysin muuttunut. Henkilökunta on nuorta ja motivoitunutta. Aiemmin olen itsekin joutunut poikani takia aikamoiseen ongelmatilanteeseen hänen silloisen opettajansa kanssa, mutta silloinkin saimme tilanteen selväksi jonkin aikaa väännettyämme. Silloin kiusaaja vaihtoi koulua.

Mitenkäs ison koulun kiusaamiset? Kiusaaja pysyy samassa pihapiirissä, vaikka vaihtaisitkin luokkaa.

Kannattaisi päivittää tietosta, nykyinen Ortela on aivan ihana paikka koululaisille.

selviytyjät selviää

#94 Re: Pieni koulu joutaa mennä

2014-07-29 20:35:02

#14: Vieras - Pieni koulu joutaa mennä

Siis nykyaikana puututaan pieneenkin kiusaamistapaukseen... Minä kouluohjaajana voin sanoa, että monet koulut kiertänyt selvittämässä kiusaamisia ja tapauksen jälkeen luokka toimii paremmin. Älä käy sanomaan noin, jos itselläsi ollut veemäinen menneisyys.

Terveisin: itse selvinnyt koulukiusaamisesta, nykyään olenkin hyvässä virassa ja löydän ne tapaukset!