Adressi Päivi Räsäsen erottamiseksi ministerinvirasta

Kommentoitu viesti


Vieras

#3687

30.11.2014 21:24

Olen alankomaalainen, joka on asunut Suomessa 40 v.
Olen kokenut, että sosiaalinen kanssakäymiseni Suomessa ovat aina rajoittaneet korkeat hinnat ja varsinkin aikaisempina vuosikymmeninä - minun nuoruuteni! - ns. portsarit seka kamala suhtautuminen (maksaviin!) asiakkaisiin ALKOn sääntökirjasen ohjaamana.

Olen ollut '70-luvulla Helsingissä töissä ns. ravintolassa (pubissa) ja kun kävin sen opinahjon jälkeen kesätöissä alankomaalaisessa ravintolassa, jouduin toteamaan, että minuun oli Suomessa tartutettu vääränlainen suhtautuminen asiakkaisiin. Olin ikäänkuin pilaantunut.

Odotin muutosta EU:hun liittymisen myöten, mutta petyin. Syrjäinen kolkka ja kielisaareke pääsi kuin koiraa veräjästä. Monopoli on edelleen voimassa ja hinnat pilvessä.
Koska jotkut täällä eivät hallitse alkoholijuomien käyttöään, rangaistaan muut valtion monopolin asiakkaat hinnoilla, jotka ovat kaksinkertaisia verrattuna esim. Alankomaihin. Ei se ole muiden asiakkaiden vikaa!

Valtion monopolikauppa muuten muistuttaa minua Neuvostoliitosta. Haluatteko tosiaan olla siinä seurassa?

Vastaukset


Vieras

#3741 Re: Kops-kops

2014-12-12 10:39:33

#3687: -  

 Minä olen kerran käynyt Hollannissa enkä toiste mene.

Vessanpöntöt edustavat niin uskomattoman ala-arvoista designia kuin olla ja voi, aivan pervoja.

Jotain se kertoo kansakunnan tilasta.

Jos et täällä viihdy,  muuta Hollantiin, niin kitinääsi ei tarvitse kuunnella.