KAS-kunta-asunnot

Kommentoitu viesti

merja mast

#4 vuokrankorotukset

11.09.2011 07:20

Asun Hämeenkoskella. Tosiaan vuokrat nousee ja putket vuotavat ( jo noin 1 vuosi ) laitetaan helmiliittimiä ja putkenpätkiä ja ei aikaakaan kun vuoto alkaa liittimen vierestä tai jostain kuitenkin. Talon lämminvesi putkisto on täynnä liitoksia ja putkenpätkiä. Huoltomies on tosias vieraillut kerran jos ei useammankin viikossa paikkaamassa vuotoja. Tätä on tosiaan jatkunut jo ainakin sen vuoden. Meilläkin putket ovat vuotaneet ja olen pyytänyt kosteudenmittausta koska epäilen hometta (työpaikallani ollut, joten aistin sen aika hyvin ) Nenä tukossa, päätä särkee, silmiä kutittaa. No palaan taas maanantaina 11,9.11 asiaan kysellen isännöitsijältä josko sen kosteusmittauksen vihdoin saisi. ( jos ei niin soitan itse kunnan terveystarkastajalle ) Olemme maksaneet vuokran ajallaan ja käyttäyttyneet asallisesti, mutta jos ei mitään tapahdu eli jos ei tämä putkienvuoto asia edisty on pakko muuttaa pois. Terveys ennen kaikkea. Asuin ympäristö on kahden pienen koiran omistajille tosi hyvä ulkoilua ajatellen, mutta kuten sanottu terveys ennen kaikkea. Ja vielä lopuksi ihmettelen kun naapuriin muutti uudet asukkat ( huoneistosta n. 1 kk sitten löydetty homeitiöitä jotka ovat jo terveydelle tosi vaarallisia ei uusille asukkaile kerrottu mitään asiasta eikä putkivuodoista) Mielestäni on tosi törkeää ihmisten hyväksikäyttöä tuntee itsensä aivan " toisen luokan kansalaiseksi " kyllä tämäkin talo kohta tyhjenee kun ihmiset altistuvat homeelle. Itse aion ainakin " rummuttaa " asiasta, koska joudumme mitä todennäköisemmin muutamaan pois, KUN VUOKRANANTAJA EI TOSIAANKAAN VÄLITÄ MAKSAVISTA VUUOKRALAISISTA:

Vastaukset

TietoaOn

#17 Re: vuokrankorotukset

2020-01-15 21:03:56

#4: merja mast - vuokrankorotukset 

Kosteusmittaus ei kerro mitään välttämättä homeesta. Jos vuoto/kastuminen on kerennyt kuivumaan, jää jäljelle vaan itiöt ja mikrobit (home). Kosteusmittari kun ei haistele hometta seinän sisältä. Suosittelen käyttämään homekoiraa.