Taidepoliittisen asiantuntijaryhmän hallitusohjelmatavoitteet

Kommentoitu viesti

Markku Laitinen

#34 Re: Re: Adressin laatijoille ja allekirjoittajille tiedoksi!

21.03.2015 17:26

#31: Markun ystävä - Re: Adressin laatijoille ja allekirjoittajille tiedoksi! 

 No niin nimimerkki -Markun ystävä-, ensinnäkin ystävät kirjoittavat aina omalla nimellä eivätkä panettele niitä joita väittävät ystävikseen.

Toiseksi olet oikeassa, minua on syrjitty kohta kymmenen vuotta virallisen taidekentän toimijoiden tahoilta. Tämä juttu on monimutkainen tarina josta olen kohta saamassa kirjan valmiiksi. Mutta kaikki alkaa siitä että minut huijattiin Alfa-art taidekouluun, joka mainosti olevansa koulu joka valmistaa Kuvataiteilijan ja Kuvataitajan ammattiin ja että sieltä saa virallisen taidealan tutkinnon.

Todellisuudessa koulu ei valmista yhteenkään ammattiin, eikä sieltä saa virallista taidealan tutkintoa. Kun opettajat huomasivat että olen oikeasti tullut kouluun hankkiakseni tutkinnon ja valmistuaksi virallisesti taiteilijaksi, kuten koulu oli mainostanut. Alkoivat koulun opettajat järjestämään ennestään koulussa iltaoppilaana opiskelleen oppilaan kanssa laittomia kokouksia minua vastaan. Näissä kokouksissa minua vastaan esitettiin törkeitä syytteitä, jotka salattiin minulta ja joihin minulla ei ole ollut koskaan minkäänlaista mahdollisuutta puolustautua.

Kyseessä oli psykologisen koulutuksen saaneen Taideterapeutti Maarit Björkmannin minua vastaan kohdistama murhayritys. Psykologista väärinkäyttöä koskeva kirjallisuus kertoo kyseessä olevan toiminnan jolla pyritään tuhoamaan ihmisen ammatillinen ura, pilaamaan hänen elämänsä, aiheuttamaan hänelle pahat psykologiset traumat ja pahimmassa tapauksessa ajamaan uhri itsemurhaan. Kirjassani kerron tapahtumat tarkemmin ja yksityiskohtaisemmin ja jos sinä joka esiinnyt ystävänäni, kirjoittaisit omalla nimelläsi voisin lähettää kirjani sinulle luettavaksi, vaikka se hieman keskeneräinen onkin. Samoin jos joku adressin laatijoista tai allekirjoittajista haluaa kirjan luettavaksi, niin tunnistettavalla omalla nimellä pyytämällä, sen saa vaikka heti paikalla.

2005 hain Taidemaalariliiton jäsenyyttä ja jouduin selvän ammatillisen syrjinnän kohteeksi, koska tiedän ainakin kolme taiteilijaa jotka pääsivät jäseneksi minua pienemmillä meriiteillä. Tämä syrjintä voidaan koska tahansa todistaa, ei tarvitse kuin avata syksyn 2005 Taidemaalariliiton haku ja tutkia asia. Samalla toiminta oli YK:n maailmanlaajuisen ihmisoikeusjulistuksen, Euroopan Unionin Perusoikeuskirjan, maamme solmimien Ihmis- ja Perusoikeuksien, maamme Perustuslain ja maamme Yhdenvertaisuuslain vastaista. Joten en paljon ylpeilisi asialla siellä taiteilijajärjestöissä!

Taiteilijana vertaan teoksiani ihan kenen tahansa toisen taiteilijan kanssa maailmassa, minulla ei ole siihen taito- eikä ideaesteitä. Joten jos sinäkin ystävänäni esiintyvä tai joku muu haluaa esittää miten paljon parempi minua olet taiteilijana, niin minä olen valmis avoimeen ja rehelliseen vertaamiseen. Minun teoksiiani on kaikilla suomalaisilla nettitaidepalstoilla joilla olen niitä esitellyt, väitetty väärennöksiksi, kymmenet taiteilijat ovat väittäneet ettei sellaisia teoksia kuin minä maalaan, kukaan pysty käsin maalaamaan. Näin minun syrjintäni johtuu ylivoimaisuudesta ja ylivertaisuudesta taiteilijana. Virallinen taidekenttä ei kestä itseään parempia suorituksia, siksi se onkin täytetty lastentason tekijöillä jotka syrjivät todellisia osaajia ja kohtelevat heitä Ihmis- ja Perusoikeuksiien vastaisesti!

Vastaukset


Vieras

#35 Re: Re: Re: Adressin laatijoille ja allekirjoittajille tiedoksi!

2015-03-21 21:43:21

#34: Markku Laitinen - Re: Re: Adressin laatijoille ja allekirjoittajille tiedoksi! 

 Ja vain paranee! Huhhuh kun minulla on jo maha kipee! Lopeta jo toi naurattaminen!