Taidepoliittisen asiantuntijaryhmän hallitusohjelmatavoitteet

Kommentoitu viesti

Jan

#44 Re: Täyttä roskaa koko adressi!

23.03.2015 10:43

#5: Markku Laitinen - Täyttä roskaa koko adressi! 

 Onko Markku niin, että sinua ei ole hyväksytty jäseneksi johonkin järjestöön? Mitkä ovat olleet perustelut?

Vastaukset

Markku Laitinen

#45 Re: Re: Täyttä roskaa koko adressi!

2015-03-23 11:32:41

#44: Jan - Re: Täyttä roskaa koko adressi! 

 Kerroin jo aikaisemmin tässä keskustelussa 2005 syksyn taidemaalariliiton haussa joutuneeni syrjityksi, tiedän ainakin kolme taiteilijaa jotka pääsivät jäseniksi minua paljon pienemmillä meriiteillä. Samoin toiminta on ollut niin YK:n maailmanlaajuisen ihmisoikeusjulistuksen, Euroopan Unionin Perusoikeuskirjan, maamme solmimien Ihmis- ja Perusoikeussopimusten, maamme Perustuslain ja maamme Yhdenvertaisuuslain vastaista. Koska nämä lait ja sopimukset edellyttävät vapaata ammatillista järjestäytymisoikeutta. Tämä minua kohtaan tehty syrjintä on koska tahansa todistettavissa, ei tarvitse kuin avata 2005 syksyn haku. Samoin Ihmis- ja Perusoikeuksien vastainen toiminta on myös todistettavissa, ei tarvitse kuin lukea edellämainitut lait ja sopimukset.

Näin ollen sivistysvaltion ei tule tukea Ihmis- ja Perusoikeusrikollisuutta missään muodossa ja tuki taiteelle on tuki Ihmis- ja Perusoikeusrikollisuudelle. Eikä minua haittaa se että väitetään että olisin yksin taistelemassa taiteilijoiden Ihmis- ja Perusoikeuksien puolesta, koska tiedän minulla olevan asiani kanssa useita tukijoita, jotka eivät vain pidä asiasta vastaavaa meteliä kuin minä. Kun historian valossa asioita katsotaan tarkemmin, joskus vain yksi ainoa -se pyörii sittenkin- on nähnyt totuuden, kaikkien muiden ollessa sokeita.

Mielestäni tässä keskustelussa voitaisiiin nyt unohtaa minut, sillä yritetään vain kääntää tärkeä asia sivuraiteille, koska taiteilijajärjestöt haluavat pitää Ihmis- ja Perusoikeuksien vastaiset käytännöt voimassa. Jokainen julkinen tukieuro taiteelle on tukieuro Ihmis- ja Perusoikeusrikollisuudelle.

Mitä muuten tulee vielä tuohon asiassa yksinolemiseen näissä asioissani, niin valtaosa kansalaisista on sitä mieltä ettei taiteen julkisia tukia tulisi lisätä, vaan niitä tulisi pikemminkin alkaa vähentämään. Joten enköhän ole tässä asiassa aikalailla enemmistön kannalla?