Sano ei Ahveniston muovipuistolle!

Kommentoitu viesti

Maksalaatikko rusinoilla

#108 Re: Re: Kiitos silmiä avaavasta mahtavasta kommentista! :) T. Petra Helanen

27.05.2015 08:28

#106: - Re: Kiitos silmiä avaavasta mahtavasta kommentista! :) T. Petra Helanen 

 Miksi yleensä mihinkään rakennetaan yhtään mitään! Leikkipuistot häiritsevät mm. linnanpuistossa minua aina kun ajan siitä ohi koska leikkipuistoa ei ole keskiajalla siinä ollut. Myös se esiintymislava ja nurmikot häiritsevät minua. 

Miksi näitä huvipaikkoja ei voi laittaa "muualle"? Sellaiseen täysin määrittämättömään "muualle" sijaintiin jossa se ei häiritse ketään? Paikan tietysti täytyy sijaita sellaisessa paikassa jossa ei asu ketään eikä siellä kulje ketään ja luontoakaan siellä ei saisi olla. Olisikohan kuu hyvä paikka?

Aina on joku joka häiriintyy jostain.. myös siitä että kaupungissa ei tapahdu mitään. Hänelle kyllä sanotaan helposti että mene sinne missä tapahtuu - muuta helsinkiin! Toisinpäin tätä ei tietysti saa sanoa..

Loistava homma että Wibit toteutuu! Lupa on nyt pariksi kuukaudeksi ja sen jälkeen varmasti tutkitaan "muovihärvelin" vaikutukset luonnolle (huom! ei tiukkapipoisimpien ihmisluonnolle).

Mahtavaa kesää kaikille ja syke korkealle! Tavalla tai toisella ;)

Vastaukset


Vieras

#109 Re: Re: Re: Kiitos silmiä avaavasta mahtavasta kommentista! :) T. Petra Helanen

2015-05-27 09:15:17

#108: Maksalaatikko rusinoilla - Re: Re: Kiitos silmiä avaavasta mahtavasta kommentista! :) T. Petra Helanen 

 Luulen, että olet käsittänyt asian väärin. Varmasti suurimmalla osalla adressin allekirjoittaneista ei ole mitään tätä wibittiä vastaan, paikka vain on täysin väärä. Jonkun toisen vesistön rannalla se ei olisi keltään pois ja toisi silti samalla määrin uusia liikunta- ja virkistysmahdollisuuksia kaupungin asukkaille.

Tällä nykyisellä suunnitelmalla se taas olisi pois niiltä, jotka haluaisivat säilyttää alueen nykyisellään ja käyttävät luonnon tarjoamia palveluja. Toteutuessaan alueelle olisi varmasti jonkinlainen pääsymaksu ja alueen melusaaste kasvaisi, ja tärkeä seikka olisi myös tuon räikeän muovihökötyksen esteettinen haitta. Kaikki eivät vain yksinkertaisesti nauti samanlaisesta ympäristöstä, joten eikö tuon muovirakentamisen voisi rajoittaa niille alueille, joissa se on jo valmiiksi miljöössä hallitsevana? 

Tämmöisen hökötyksen rakentaminen juuri nimenomaan luonnonsuojelualueelle tuntuu järjenvastaiselle. Mielestäni luontoa ei suojella näin. Ja vaikka suljetaan keskustelusta pois eriävät mielipiteet ja näkemykset, niin silti kukaan ei voi väittää, että tämä mitenkään ainakaan parantaisi alueen luonnon vointia, eli tällainen toiminta luonnonsuojelualueella olisi kyseenalaista. Ei tässä tarvitse mitään vaikutuksia tutkia, tämä projekti ei mitenkään edesauttaisi alueen luonnontilaisuuden säilyttämistä.

Niin että mitä jos pidettäisiin lapselliset trollailut jossain muualla? Tämä asia on sen verran tärkeä, että luulen ettet saa kuin vain kuivia, perusteltuja ja asiallisia vastauksia. Ei tämän wibitin siirtäminen parempien parkkipaikkojen ääreen olisi sinulta kuitenkaan pois, mikäli edes olet kiinnostunut itse asiasta, etkä vain eksynyt tälle sivulle trollaamaan.