Vastustamme keliaakikoiden ruokavaliokorvauksen poistamista

Kommentoitu viesti

Täysin viljaton ja iloinen siitä

#196

28.05.2015 14:24

Itse jätän nyt tämän allekirjoittamatta, koska olen huomannut että rahaa säästyy, kun ei voi ostaa epäterveellisiä eineksiä, joissa on viljaa.

Ihminen pärjää myös oikein hyvin ilman viljatuotteita luontaisesti gluteenittomilla elintarvikkeilla: kasviksilla, lihalla, kalalla, hedelmillä, marjoilla, kanamunalla, maitotuotteilla, pähkinöillä, siemenillä jne. Pärjää jopa paremmin, kuin viljaa mussuttamalla ja elää terveemmin.

Ihan hyvä että turhista valtion menoista karsitaan. Sitäpaitsi kaikki gluteenittomat elintarviketeollisuuden versiot tavisviljatuotteista ovat miltei aina todella epäterveellisiä. Älkää syökö niitä. Syökää kasviksia!

Vastaukset

Keiaakikko vuodesta 1991

#255 Re:

2015-05-28 19:06:16

#196: Täysin viljaton ja iloinen siitä -  

 Et ole todellakaan perillä siitä,missä tilanteessa keliaakikko elää! Tattari,hirssi ja teff mm. ovat erittäin ravintorikkaita tuotteita,eivät mitään pullamössöä! Kannattaisi todella ottaa selvää tuotteista ennenkuin alkaa puhua epäterveellisyydestä! Kun jotkut "dieetit" ovat vain harrastus,eikä pakonsanelemaa,on helppoa olla ylimielinen!

keliaatikko

#619 Re:

2015-06-01 14:21:37

#196: Täysin viljaton ja iloinen siitä -  

 Gluteenittomuus ei ole mikään ihme muoti villitys vaan keliaakia on vakava elinikäinen sairaus.

Rita

#634 Re: Ei ole niin yksinkertaista

2015-06-01 21:03:47

#196: Täysin viljaton ja iloinen siitä -  

Eipä ole vaihtoehtona minulle, kun olen paitsi keliaakikko, myös allergikko. Kasvikset ja hedelmät käytännössä kaikki kiellettyjen listalla. Samoin esim. pähkinät ja soija. Allergiat ovat minulla vieläpä sen verran pahaa luokkaa, ettei siedätyshoito tule kuuloonkaan. Lisäksi minulla on laktoosi-intoleranssi, joka sekin nostaa ruokakuluja.

Kyllä on taas hallitus keksinyt, mistä leikataan... Ihan järjetöntä. Entäs ne vähäosaiset keliaakikot; vedelläkö heidän pitää elää, kun ei enää leipää saa?