Jatkuvasta koulukiusaamisesta määräaikainen erotus

Kommentoitu viesti


Vieras

#12

10.12.2015 12:39

Poikani kiusaataan (potkivat,lyövät,haukuvat ja sylkivät) jo kolme kuukautta,mutta kiusaajien kanssa vaan keskustellaan asiasta.He pyytävät anteeksi ja kiusaminen jatkuu.Mahdotonta meininkiä!!!Pyysin heidän vanhempiensa kanssa tapaamista,mutta opettajat ja rehtori eivät suostuu antamaan heidän yhteystietoja tai järjestää tapaamista.Poika on vasta 7v. ja ei enää uskoo, että aikuisia pystyvät auttamaan häntä, luottamus aikuisiin meni :((

Vastaukset


Vieras

#16 Re:

2015-12-11 14:40:07

#12: -  

 Hei, ota yhteyttä poliisiin. Pieni lapsi tuskin siihen pystyy, mutta vanhempi kyllä. Lapsesi näkee, että puolustat häntä. Yhdellä koululla näin poliisin ilmoituksen kiusaamisen nollatoleranssista.

Mielestäni se on hyvä mahdollisuus. Usein on turhaa saada kiusaajien vanhempia puuttumaan asiaan. Paljon mahdollista, että ovat itsekin olleet kiusaajia ja ovat antaneet lapselleen aivan väärän mallin. - Jos lapsi opetetaan hyökkäämään, häntä ei ehkä uskalleta kiusata - voi olla heidän tunnuslauseensa. - Amerikassa on tutkittu, että moni yritysjohtaja on taustaltaan koulukiusaaja. Eli toisten alistaminen ja vallankäyttö on opittu jo lapsena!!

Kovaotteinen vanhempi

#18 Re:

2015-12-13 14:35:20

#12: -  

 Heti tutkintapyyntö poliisille. Koska kyseessä on koulukiusaaminen ja alaikäiset asianosaisia poliisi siirtää sen sosiaaliviranomaiselle ja asia lähtee siitä eteenpäin. Itse olen käynyt lapseni kohdalla saman tien. Koulu ei toiminut vaan piiloutui pykäliensä taaksen. Halusivat näin välttää ikävän asian käsittelyn. Se kertoo vain koulun toimen ja viranhaltioijden vastuunpaosta, koska koulu on velvollinen järjestmänään turvallisen ja oppimista tukevan ympäristön ja näin se ei tee. Vastuuntuntoinen henkilökunta pystyy halutessaan saamaan kiusaajat kuriin ja keinoina voi koulu käyttää määräaikaista erottamista ym. Kohdallamme kiusaaja vanhempineen ei uskaltanut tulla tapaamisiin vedoten milloin mihinkin jne. Lupasin tulla henkilökohtaisesti kiusaajan ovelle ja järjestää keskustelun tarvittaessa. Yks kaks kiusaaja vaihtoikin koulua. Lapseni koulumotivaatio ja koko luokan ryhmädynamiikka parani huomattavasti.

Ruotsista kannattaisi ottaa selkeä ja hyvä malli. Sieläl kiusaajat joutuvat vaihtamaan koulua eli heidät erotetaan joko määräaikaisesti tai pysyvästi. On vanhempien asia sitten toimia yhteistyössä koulutoimen kanssa. Suomi on todella nk. puussa apinan asteella näiden asioiden hoidossa. Tällaista ei pidä sietää ja yhteiskunnanlla on velvollisuus hoitaa asia niinkauan kuin on oppivelvollisuuslaki, joka pakottaa lapsen koulunkäyntiin.

 


Vieras

#20 Re:

2015-12-15 16:35:35

#12: -  

 Hei,

 

Tuen itse valtakunnallista Koulurauhaa-lehden ylläpitämää koulukiusattujen auttavaa puhelinnumeroa, johon voivat koulukiusatut sekä heidän vanhemmat soittaa ja pyytää apua. Toimittavat paikalle vaikka poliisin, ellei muu auta.

Auttava puhelin: 044-7044004

Äiti

#26 Ehdottomasti suosiRe:

2016-01-20 05:58:00

#12: -  

 Ehdottomasti suosittelen ottamaan yhteyttä Koulurauhaa -lehden AUTTAVAAN PUHELIMEEN 044-7044004.
Tämä palvelu on Ilmaista.

Itse soittelin heille rontti vuosi sitten kysyäkseni neuvoja lapsiini kohdistuneiden lyömisten takia.
Sain hyvät neuvot ja avut päivystäjä Eskolta.
Koulun ja virkamiesten asenne oli sen luontoinen että Esko Leipälä, joka tätä kenttätyötä tekee tuli meille. 
Nyt lapsillani on turvallinen koulu ja ilo palannut koulussa käyntiin.

Eskolla on se tarvittava tietotaito ja lain tuntemus, jota ei opita kuin ruohonjuuri tasolta.
Olemme ikuisesti kiitollisia Esko Leipälälle ja hänen taustajoukoilleen.

Olen nyt koulurauhaa -lehden tilaaja. Tilaus maksuilla tämä avustustoiminta pidetään ilmaisena.