Uratehtaan alasajon estäminen

Kommentoitu viesti

Hallintolähtöisestä asiakaslähtöiseksi

#18 TE-toimisto vs Uratehdas

21.02.2016 08:42

Uratehtaan tulokset ovat olleet hyviä. Mukana olleet ovat olleet toimintaan tyytyväisiä.

Pirkanmaan TE-toimiston toimintaan ei ole oltu tyytyväisiä. Työ- ja elinkeinoministeriö julkaisi kesäkuussa 2015 TE-toimistojen palvelutyytyväisyystutkimuksen tulokset. Pirkanmaan TE-toimisto oli huonoin TE-toimisto tutkimuksen kaikilla osa-alueilla (henkilöasiakkaat). Osa-alueita olivat asioinnin helppous, palvelun asiantuntevuus, palvelun ystävällisyys, asian käsittelyn nopeus, palvelun hyödyllisyys ja kokonaistyytyväisyys.

Kyselyyn vastasivat juuri työttömäksi jääneet, eli ne jotka on suljettu Uratehtaan toiminnan ulkopuolelle.

Työ- ja elinkeinoministeriön palvelutyytyväisyystutkimuksen tulokset tulokset: https://www.tem.fi/files/43375/TEMjul_44_2015_web_22062015.pdf

Tietääkseni Pirkanmaan TE-toimisto ei ole perustellut Uratehtaan osallistujarajoitusta. Asiaan liittyviin kysymyksiin ei ole vastattu. Salamyhkäisyys tuntuu epäilyttävältä. Miksi asiassa ei voi toimia avoimesti?

 

 

 

Vastaukset


Vieras

#20 TE-toimisto vs Uratehdas

2016-02-21 14:22:31

#18: Hallintolähtöisestä asiakaslähtöiseksi - TE-toimisto vs Uratehdas 

 Uratehdas on hakenut Pirkanmaan TE-toimistolta TYPO-hankkeisiin myönnettävää avustusta vuodelle 2016.

http://toimistot.te-palvelut.fi/pirkanmaa/typo-hankkeet

Haun kriteerit on selkeästi kerrottu hakuohjeessa Hakuohje Pirkanmaa 2016, missä todetaan kohderyhmästä ja kriteereisrtä seuraavaa: 

Kohderyhmä
Avustusta voidaan myöntää hankkeille, joiden kohderyhminä ovat

-TE-toimistossa pitkään työttömänä olleet työnhakijat (väh. 12 tai 24 kuukautta työttömänä olleet)  '

-yli 300 päivältä työmarkkinatukea työttömyyden perusteella saaneet

-nuoret, joilla ei ole ammatillista koulutusta ja joilla on osaamisen kehittämisen ja ohjauksen tarve 

-heikossa työmarkkinatilanteessa olevat o maahanmuuttajat  o osatyökykyiset  o mielenterveyskuntoutujat  o lainrikkojataustaiset ja

-työllistymistä edistävän monialaisen yhteispalvelun (TYP) asiakkaat.  

Rahoituksen linjaus on siis tiedetty hakemusta tehtäessä joten sen ei pitäisi olla yllätys. Otan tämän esille sen vuoksi että nyt keskustelussa ja kannanotoissa tätä näkökulmaa ei kukaan ole tuonut aktiivisti esiin.

Uratehdas ei ole tämän linjauksen kanssa ainoa toimintaansa uudelleen järjestelemään joutuva toimija.

Jarmo Rintamäki