Laajasalon kauppakeskuksen alueen asemakaava turvallisemmaksi

Kommentoitu viesti


Vieras

#2 Oodi autoilulle

26.03.2016 14:10

Taitavasti otsikoitu suunnitelma, josta nopeasti saisi sellaisen kuvan, että tarkoituksena olisi parantaa jalankulkijoiden asemaa. Oikeasti kirjoittajan ja tämän taustavoimien tarkoituksena on järkyttävän kaupunkimoottoritien säilyttäminen, jottei oma autoilu vaan vaaraannu eikä joudu ratikkaan nököttämään.

Väliaikaista kävelysiltaa kannatan itsekin, mutta höpinää satojen miljoonien arvoisesta viherkannesta en purematta niele. Mukavahan sen alla olisi tietysti ajaa yksin autossaan istuen huonosta kelistä tai silmiin paistavasta auringosta välittämättä.

Miten muuten rakennetaan raitiovaunupysäkit moottoritien keskelle? Onko mielessä käynyt, että bulevardin tasoristeyksissä saattaa olla liikennevalot ja että kävelijällä on ilman niitäkin aina etuajo-oikeus suojatiellä.

Vastaukset

Mia

#4 Re: Oodi autoilulle

2016-03-26 14:20:03

#2: - Oodi autoilulle 

Raitiotie voi kulkea Laajasalontien Kuvernöörintien puoleisessa reunassa (ei välttämättä keskellä Laajasalontietä ja pysäkit voivat tulla uuden ostarin kylkeen tien tasolle, jolloin nouseminen kannen päälle /ostarin sisään on helposti rakennettavissa. Koirasaarentieltä joka tapauksessa on liikennevaloista raitiovaunun tultava Yliskyläntien puolelle tietä. Tässä vaihtoehdossa raitiotie ylittäisi kadun ainostaan kerran. Kaupunkibulevardisoinnissa (jos raitiotiekiskot menevät tien keskellä) kaksi kertaa.