HÄTÄHUUTO LÄNTISEN KESKISUOMEN SOIDEN JA VESIREITTIEN PUOLESTA

Kommentoitu viesti


Vieras

#41

16.11.2011 21:45

Hyvän ja tärkeän asian puolesta olen mukana.

Vastaukset


Vieras

#42 Re: Kaitakämmekkä

2011-11-17 15:04:13

Kyllä se vaan niin on, että kansa on julistanut "turvesodan" eräitäkin valtionyhtiöitä vastaan, koska tietää puolustavansa sellaisia arvoja ja argumentteja, joita yksikään lakimies tai yhtiön biologi voi muuksi muuttaa. Vapo jauhaa alvariinsa sitä, kuinkä käytetään parasta mahdollista puhdistustekniikkaa ja kysynkin mitä se on, kun vapon omassa ympäristölupahakemuksessa kerrotaan, että 60 % kiintoaineista päätyy alapuoliseen vesistöön. Itse siis myöntävät tämän. Tai että ollaan huolissaan alapuolisen vesistön kuormituksesta, niin minäkin olen. Kyllä tätä puhetta riittää, mutta missa teot. Kuntoonpanovuosina, ei ole mitään keinoa estää päästöjen kulkeutumista vesistöön, kun ei ole niitä kenttiä. Haitat kohdistuvat vesistöihin täysimääräisinä heti alusta asti. Valvonta on niin onnetonta, että virallinen valvontakäynti ehditään tehdä kerran neljässä vuodessa. Vapon omavalvontaan ei usko kukaan. Ranta-asukkaat ovat maksaneet maltaitamaltaita tehokkaista puhdistusjärjestelmistä ja sadan metrin päässä asumuksesta yhtiö puskee  typet, elohopeat ja fosvorit järjeen, kotirantaan, kyllä sylettää ihan oikeasti. Tämä kaikki on mielivaltaa, jota valtion ja veronmaksajien varoin tuetaan.