VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

Susi kuuluu metsiin.

#380

27.12.2011 16:14

#379: Zeppo - Re: Jännää!

Miksi tässä keskustelussa jyllää mustavalkoinen vastakkainasettelu: tapetaan kaikki sudet vs. annetaan susien lisääntymiselle/liikkumiselle täysi vapaus??? Ja haukku raikuu puolin ja toisin, itse asia on monessa mielipiteessä vain keppihevonen rähjäämiselle, erityisesti "maalaisia" haukutaan antaumuksella. Itse olen tämän adressin allekirjoittanut sillä mielellä, että susipolitiikkaan on saatava sellainen muutos, että asutuksen piiriin (myös maaseuduilla pihapiireihin) pakkaantuvat sudet pitää saada häätää/hävittää ilman megalomaanisia lupahakumenettelyjä. Susikantaan olisi saatava iskostettua ajatus "ihmisen ja kotieläinten haju = huono juttu". Tämä olisi susien itsensäkin etu pidemmällä tähtäimellä.

Vastaukset

Zeppo

#384 Re:

2011-12-27 16:26:05

#380: Susi kuuluu metsiin. -

Siksi, koska tämä adressi vaatii suden kaatoluvan myöntämistä aina kun se aiheuttaa uhkakuvan tai vaaratilanteen ihmisille tai kotieläimille. Adressi myös vaatii "häiriösuden" kaatamiseksi luvan, jonka voimassaoloaika ei ole määräaikainen. Toisinsanoen adressi vaatii uutta toimintatapaa, jolla sudet saadaan pois alueilta, jossa ihmiset sattuvat milloin mistäkin syystä aikaansa viettämään. Sutta pidetään uhkana aina kun sellaiseen sattuu törmäämään. Näköhavainto sudesta oikeuttaa tämän adressin mukaan loputtomaan kaunaan susia kohtaan.