PAKILANTIEN JALANKULKIJOIDEN LIIKKUMINEN TURVALLISEKSI

Kommentoitu viesti

Yksi vanhemmista

#3 Liikennevalojakaan ei aina noudateta

16.01.2012 17:17

Lapsemme ylittää Pakilantien Halkosuontien risteyksestä. Siinä on liikennevalot, mutta autot eivät suinkaan niihin aina pysähdy. Monta vaaratilannetta on siinä nähty: Lapsi juuri astumassa ajotielle vihreiden liikennevalojen palaessa jalankulkijalle, mutta auto ei pysähdykään vaan ajaa hidastamatta eteenpäin... kuin ei olisi liikennevaloja edes huomannut. Turvaton risteys sekin siis tavallaan vaikka siinä on valot.

Vastaukset

Kohta kolmen koululaisen äiti

#9 Re: Liikennevalojakaan ei aina noudateta

2012-01-17 00:45:17

#3: Yksi vanhemmista - Liikennevalojakaan ei aina noudateta 

Samaa mieltä! Tuo Pakilantien/Halkosuontien risteys on nimittäin myös meidän pienten koululaisten "kotiristeys" ja olen valitettavasti itsekin omin silmin nähnyt siinä useamman kerran(!) tapahtuvan niin, että auto ei jostain syystä pysähdy punaisiin valoihin. Kerran, kun oma lapseni oli ylittämässä ko. risteystä ja auto ajoi tyynesti punaisia päin (onneksi lapseni reagoi huutooni ja osasi varoa, eikä siten ehtinyt syntyä varsinaista vaaratilannetta), sisuunnuin sen verran, että soitin asiasta kaupungin siitä vastaaviin instasseihin. Mutta kun minua oli puhelimessa pomputeltu muistaakseni jo neljännelle henkilölle, joka ei mielestään ollut oikea henkilö vastaamaan asiasta, jäi asiasta valittaminen minulla sikseen - valitettavasti.

Itsekin autoilevana olen myös huomannut, että jokin noiden valojen sijoittelussa tökkii - etelän suunnalta tullessa, tai varsinkin Halkosuontieltä käännyttäessä (kummasta suunnasta vain) valot ovat jotenkin vähän hankalasti havaittavat, joten voi toki olla, että jokunen punaisia päin ajajista ei tee sitä pelkästään piittamattomuuttaan(?). Omien havaintojeni mukaan päin punaisia ajoa nimittäin tapahtuu erityisesti tuohon etelästä pohjoiseen -suuntaan. Mutta yhtä kaikki, se ei lohduta ketään, oli syy mikä tahansa, jos vahinko sattuu ja joku jää alle.