Äänestämme sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Kommentoitu viesti

Marica K
Vieras

#4

20.10.2010 19:14

Oon kanssa sitä mieltä että paremmin pyyhkii kun esim monessa paikoin afrikassa missä voidaan tuomita kuolemaan ja muutenkin on rikos olla mitään muuta kuin hetero!

Oma käsitys kyllä vahvasti on niinpäin että paremmin on asiat niissä maissa missä ollaan suvaitsevaisempia, asiassa kuin asiassa.

Ja sitten tosiaan kuten jo vastattiin niin avioliitto on ihan eriasia kuin parisuhteen rekisteröiminen juurikin yllämainituista syistä.
Ei mun järkeen ainakaan mahdu yhtäkään syytä miksi kaikilla ei voisi olla oikeutta solmia avioliittoa.
Avioliitolla ei välttämättä ole mitään tekemistä uskontojen kanssa joten uskontoja tähän ei pitäisi sekoittaa.
Tällä hetkellä suomessa on monia jotka ovat solmineet avioliiton ilman että kuuluu kirkkoon tai mihinkään uskonnolliseen ryhmään.
Minulta ei ainakaan ole pois jos kaikki nais ja mies parit solmisivat avioliiton. Ennemminkin se oisi hyvä asia kun kaikki voisimme olla saman arvoisia, monet vanhempia ja rakkautta tarvitseva lapsi saisi hyvän, rakastavan ja turvallisen kodin!
Itse olen todella onnellisessa asemassa kun voin sanoa olevani naimisissa ja on ihanat lapset. Kyllä minä soisin tämän myös muille sitä haluavalle.
Kyllä maailmaan rakkautta mahtuu!

Vastaukset

skaala
Vieras

#5 ata sitä, etRe: Ei adoptio-oikeutta

2010-10-20 21:10:34

#4: Marica K -  

 

En kannata adoptioikeutta kahdelle miehelle tai kahdelle naiselle.

Maailma on jo muutenkin rikkonainen ja hajanainen, ettei sitä enää laeilla tarvitse alkaa enempää rikkomaan.

En myöskään hyväksy mitään keinohedelmöityksiä, missä lapsella ei ole aikuiseksi tultuaan oikeutta tietää omaa taustaansa.

Aikuisella ei voi olla suurempaa oikeutta hankkia lapsi, kuin lapsella oikeus juuriinsa.