VAADIMME MUUTOSTA SUSIPOLITIIKKAAN: KANSALAISALOITE

Kommentoitu viesti

Sofliini

#2182 Susillakin oikeus elää

16.02.2012 01:08

Susillakin on oikeus elää enkä voi ymmärtää yhden lajin suosimista. Eikö metsästyskoirien kohtalo näissä tapauksissa ole omistajien ja niiden, jotka koirat metsään usuttavat, syy? Omasta mielestä kyllä. Itse en usuttaisi omaa koiraani koiratappeluun niin miksi susitappeluun? Ylipäätään metsään villieläinteen perään lähettäminen on turvatonta, samoin poliisikoirien lähettäminen pyssyn suun luo, kuka vaatii näitä poliisikoiria ampuneita ihmisiä vähennettäväksi? TÄSSÄ ON TAAS IHMINEN SYYPÄÄ - EI ELÄIMET!

Vastaukset

vieras

#2183 Re: Susillakin oikeus elää

2012-02-16 08:06:14

#2182: Sofliini - Susillakin oikeus elää

Tässä hommassa ei ole tarkoitus susien SUKUPUUTTOON TAPPAMISESTA, vaan kannan vähentämisestä! Ihmisen on täytynyt puuttua myös muiden lajien harvennukseen kantojen kasvettua ylisuuriksi. Ei metsästys aikoja muuten myönnettäisi. PItäis jo tämä Sinunkin tajuta.....vai menikö yli "HILSEEN"?    Tais mennä.....


Vieras

#2188 Re: Susillakin oikeus elää

2012-02-16 09:41:12

#2182: Sofliini - Susillakin oikeus elää 

Tätä kait ei järjestäytynyt metsästys ole koskaan kiistänytkään, joten tällaista turhaa argumentointia voisi aivan hyvin välttää asiapitoisissa mielipiteissä.

Mielestäni ei ole perusteltua ajatella, että ihmisen pitää pysyä pois luonnosta oman turvallisuutensa takaamiseksi.  Missä olisi se raja, jonka jälkeen voitaisiin häirikkösusiin puuttua (?), kun se ei näytä nimimerkin mielestä ylittyneen nykyisessä tilanteessakaan, jossa tavallinen susialueen ihminen tai lapsi ei uskalla pihallaan (saati luonnossa) enää liikkua?  Ainoa, joka siellä uskaltaa liikkua lienee sitten metsästäjä, jolla on ratkaisu silmille tunkevaan ongelmaan.  Tämän kansalaistottelemattomuuden meille on opettanutkin luonnonsuojelupuoli, joka menettelyn onneksi hyväksyy sitä itsekin soveltaessaan.

Tämä on aivan selvästi kestämätön tilanne, johon pitää puuttua.  Tuleeko nimimerkin oma raja vastaan sitten, jos joku läheinen joutuu jossain susien uhkaamaksi, itse nimimerkki pysynee torin liepeillä, ja kun itse ei ole uhattuna, niin älkööt muutkaan tunteko itseään uhatuiksi!  Tämä on tätä nykyistä itsekeskeistäja yksisilmäistä ajattelua.

Olen samaa mieltä, että ihminen on syypää nykyiseen tilanteeseen, miksi, niin siitä vallitsee meillä näkemysero, joka on oikokulman suuruinen!


Vieras

#2193 Re: Susillakin oikeus elää

2012-02-16 11:02:40

#2182: Sofliini - Susillakin oikeus elää 

"Tässä on taas ihminen syypää",  kyllä onnii monneen asiaan, eihän ihmistä pahempoo elukkata ookkaan.  Ja oeshan se soma tämä maalimanparantajan näkökuluma, että elettäs sulassa sovussa rehelliset immeiset ja konnat ja suvet ja koerat ja polliisikoerat, se vuan taetaa olla niin, että ihteesä ja ommaisuuttaan sitä pittää immeisennii puolustee, minä en aenakaa anna susien tulla pihhaan enkä asutuksen liepeille, pysykään vuan siellä salolla mihin villielläimet kuuluu.