Euroopan maiden ihmisoikeuksia loukkaava romanitilanne

Kommentoitu viesti

Vieras
Vieras

#15 Re: Romanit ja integrointi

05.11.2010 18:28

#13: Tomi Koskea - Romanit ja integrointi

Hei Tomi !

kuvittele tilanne jossa sinua syytettäisiin kaikista valkolaisten rikkeistä ja rikoksista,esim kun olen lehdissä lukenut miten suomalaiset äidit tappaavat lapsensa tai isät ja muut sedät raiskaavat pieniä sukulaislapsiaan  ,olen todella järkyttynyt ,mutta se ei siltikään anna minulle oikeutta syyttää SINUA tai MUITA  heidän teoistaan.Useasti minullekkin on tultu sanomaan että mene töihin  kyllähän sitä moni mielellään menisi mutta kuka niitä töitä sitten meille antaa?.Ja jos itse joutuisit päivittäin todistelemaan vieraille ihmisille että hei oon oikeesti HYVÄ TYYPPI niin kyllä siihenkin välillä väsähtää.ehkä olet etsinyt meistä vain huonoja puolia?JA NYT OIKEESEEN AIHEESEEN  :) nämä Romanian Romanit ovat ennen kaikkea hädässä olevia IHMISIÄ!  jumala kun on meidät kaikki luonut, koitappa kuvitella itsesi ja omaisesi samaan tilanteeseen niin ehkä tunnet sydämmessäsi hieman myötätuntoa IHMISIÄ kohtaan  .

toivon sinulle hyvää syksyn jatkoa,  ja  Jumalan  Suurta siunausta

T:Helena

Vastaukset

Hyvin suvaitsevainen, kohta varmaan rasisti
Vieras

#16 Re: Re: Romanit ja integrointi

2011-04-09 03:31:45

#15: Vieras - Re: Romanit ja integrointi

Helena hei, on neljänlaisia Romanian romaneja:

1. Romaniassa asuvat

2. Romanialaiset hyvin pärjäävät turistit ulkomailla (ilmeisen vähän)

3. Ihmiskaupan kourissa olevat romanit (mm. monet kerjäläiset Helsingissä, sen takia heille ei virkavallankaan mukaan voi antaa rahaa)

4. Hyväksikäyttäjäromanit (Kalasatama)

Eikä kukaan voi rikkoa lakia sillä perusteella, että "on hädässä". Alatko sinäkin ryöstelemään, kun ei jonain aamuna ole laittaa sinistä lenkkiä leivän päälle?  Ei kukaan EU:ssa voi tulla hyysättäväksi toiseen EU-maahan ilmaisen majapaikan ja rahan perään. Ja sitten tiukan paikan tullen otetaan ilmaiset lentoliput ja tullaan uudestaan ensi vuonna. Onpa todella hädässä olevia ihmisiä.

Niin ja sitten suomen man... romaneista. Heille tarjotaan kaikki palvelut, kuten kaikille muillekin suomalaisille (+ vähän ekstraa, esim tonnin pukulisä). Että hekö menisivät töihin, jos tarjottaisiin töitä? Kuinkahan muutama vuosi sitten luin artikkelin ensimmäisestä lukiossa opiskelevasta romanista. Voi voi, kylläpä heilläkin on paha olla!

Yhteenvetona voisin itse asiaan todeta, että nykyinen Suomen hyysäyspolitiikka vain pahentaa tilannetta ja aiheuttaa rasismia kaikkia ulkomaalaisia kohtaan. Adressin kirjoittaja voisi myös tutustua natsi-saksan historiaan, sielä oli moni asia paljon paremmin kuin muualla. Se ei tietenkään poista hirmutekoja, muttei koko saksaa voi näistä syyttää. Enkä ymmärrä miten natsi-saksa romaneihin nykyään liittyy.