Turkistarhaus kiellettävä!

Kommentoitu viesti

Ekomies
Vieras

#93 Re: Tarhaus

11.11.2010 02:03

#88: sirbu -

Kuinkahan montaa tuotetta ilman ihminen pärjää? Miljoonia? Luultavasti itsekin kulutat huomattavasti ei niin välttämättömään, mietipä sitä... Turkis ei ole mikään kertakulutushyödyke, se on egologinen ja erittäin pitkäikäinen hyödyke. Saathan sinä vihata mitä haluat, kuten kaikki muutkin. Siihen se saisi jäädäkin. Minä taas inhoan pentuja, jotka raiskaavat luontoa päästämällä vapaaksi sinne eläimiä, jotka eivät sinne kuulu. Vaikka olen maksanut riistanhoitomaksuni (minulla on siis oikeus metsästää) kohta 30v, se ei meinaa sitä että olisin metsästänyt mitään. Mutta luontoa tuntevana tiedän mitä nämä "iskuissa" päästetyt eläimet tekevät esim. kanalintujen pesille. Turkistarhaus on joidenkin laillinen ammatti, eikä se suinkaan ole maailman suurin ongelma. Ehkä (lue toivottavasti) tämä selviää sinullekin ajan myötä.

 

Vastaukset

Kelol
Vieras

#94 Re: Re: Tarhaus

2010-11-11 02:11:09

Oikeassa olet. Turhaa valitusta jostain jolla tehdään työpaikkoja, turkikset ovat turhia enkä käytä niitä mutta onhan se suomen etu jos on ihmisillä töitä. Eläinsuojelu on turhaa.

Riitta Salmi
Vieras

#113 Tarhaajat ongelmien alkusyy

2010-11-26 22:56:32

#93: Ekomies - Re: Tarhaus 

"Minä taas inhoan pentuja, jotka raiskaavat luontoa päästämällä vapaaksi sinne eläimiä, jotka eivät sinne kuulu."

Loogisuuden vuoksi pitää sitten inhota myös niitä, joiden syytä alunperin on vieraslajien minkin ja supikoiran leviäminen Suomen luontoon: turkistarhaajia. Eläinaktivistit tuskin potkiskelivat vielä edes kapaloissaan, kun aitaamattomilta tarhoilta karanneet minkit olivat jo valloittaneet Suomen. Myöhemmät tarhaiskut olivat pikkunäpertelyä siihen tuhoon verrattuna, mitä tarhaajat ovat aiheuttaneet. Ja jos olen oikein ymmärtänyt, eläinoikeusväkikin on nykyään ottanut eläinten fyysisen vapautuksen sijasta aseekseen kameran - ja hyvä niin. Suurin osa turkistarhauksen vastustajista ei ole koskaan kannattanut tarhaeläinten vapauttamista luontoon.

"Turkistarhaus on joidenkin laillinen ammatti, eikä se suinkaan ole maailman suurin ongelma."

Ei varmasti suurin ongelma, mutta huomattavan suuri ongelma kuitenkin - ja Suomen imagolle erityisen haitallinen. Pitäisikö kaikki muut maailman ongelmat ratkaista ennen kuin poistetaan yksi turha ja ympäristölle haitallinen eläinrääkkäyksen muoto? Toisekseen, turkistarhaus nykymuodossaan ei ole laillinen elinkeino tarkkaan ottaen. Asia selviää tutustumalla eläinsuojelulakiin. On vain päätetty, että eläinsuojelulakia katsotaan turkistarhauksen kohdalla läpi sormien, ja hokkuspokkus: laiton on muuttunut lailliseksi.