... Estäkää Henkinen Väkivalta Työpaikoilla, Työpaikkakiusaaminen ...

Kommentoitu viesti


Vieras

#22 yksi monista kiusatuista 22

23.03.2012 08:49

Minua on kiusattu suurella valtion työpaikalla. Olen jo ollut eläkkeellä 10 vuotta , mutta en ole toipunut vieläkään. Työsuojelu- ja luottamusmies tiesi asiani, mutta eivät auttaneet, koska olin jo putki-iässä ja talosta piti saada väkeä ulos ns." luonnollisen poistuman kautta."
En ollut tehnyt virheitä , mutta minut laitettiin peräti psykologille muistikokeeseen. Se oli nöyryyttävää
Muistissani ei ollut mitään vikaa.
Adressi on hyvä, koska työntekijöitä kiusataan todella sadistisesti työpaikoilla ja heidän elämänsä pilataan. Ahteen tapaus näyttää vielä lievältä, mutta eihän sitä ole vielä selvitettykään.

Vastaukset

Työpaikkakiusattu naisvaltaisella alalla

#28 Re: yksi monista kiusatuista 22

2012-08-10 09:51:28

#22: - yksi monista kiusatuista 22 

 

hei, kuulostaa tutulta ja minä olen ollut 11vuotta työpaikkakiusattu ja kertonut aina ajoissa esimiehille kiusaamisesta ja ottanut yhteyttä työsuojeluun kunnassani sekä pyytänyt kiusaajia lopttamaan jne. Kaikki keinot on kokeiltu, mutta apua en ole saanut. Kaikki neuvottelut on käty kolmikanta yms. Tulos että minä uuvuin ja olen nyt eläkkeellä 52 vuotiaana masennuksen takia, koska kiusaajat kieltävät aina kaikki ihan pokkana ja minä sitten olen heidän mielestään luulosairas/tai käsittänyt kaiken väärin, mutta itse tiedän mitä olen kokenut ja ne on tosia. Harmi vaan kun vain yksi tuli todistamaan ja hänkin uskalsi tulla siksi, kun ei ollu enään siellä töissä. Auttoiko se että oli todistaja esimiehille? Ei auttanut, mutta kiitos hänelle rohkeudesta, koska kovin moni ei tule todistamaan kiusaamispelon vuoksi. Kiusaajat oli noin pari kuukautta hissukseen, mutta sitten alkoi kosto toimet ja tiimin esimieskin mukana. Esimies kertoi valheita koko toimiston päällikölle ja minua ei uskottu sekä olin yksin ja eristetyksi muista/asioista joita ei kerrottu minulle. Aloin sairastelemaan kun en enään jaksanut ja kehoni ei jaksanut, sitten menin työterveyshuoltoon masennuksen/uupumuksen vuoksi. Minulle tehtiin kaikenlaisia muisti-yms. testejä ja lääkäri kirjoitti pitkän sairaslomat ja eläkkeelle lausunnon. Minä kyllä itse pyysin eläkkeelle pääsyä, koska en jaksa enään työelämässä. Voin kertoa että kotona olen todella onnellinen perheeni kanssa! Jos olisin saanut terveemmän työyhteisön , niin olisin vieläkin töissä, mutta lukuisista työpaikkahakemuksista, joita tein en päässyt yhteenkään, koska olin yli 40vuotias eli liian vanha mihinkään hakemaani uuteen työpaikkaan, siis eli ei ole helppo saada työpaikkaa. Jotkut sanoi että vaihda työpaikkaa, mutta ei se ole niin helppoa! Olin aluksi katkera kun joudun kiusatuksi, mutta aika nopeasti halusin sen unohtaa ja nyt nautin eläkepäivistä ja olen onnellinen vaikka eläke on pieni, mutta, raha ei ole minulle enään tärkeää, vaan luonnossa liikkuminen ja siitä nauttiminen eri vuoden aikojen mukaan ja se ei maksa mitään se on ilmaista sekä perheen/ystävien kanssa harrastaminen. Voimia kaikille kiusatuille ja toivottavasti pääsette eläkkeelle ja voitte unohtaa sairaat työyhteisöt, niin kuin minäkin teen ja ajattelen että kiusaajat ne vasta sairaita ovat ja onneksi minun ei tarvitse olla samanlainen. Kokoajan ne muistot menee etäämmälle, onneksi ja en tarvitse lääkitystä masennukseen, jota liian herkästi lääkärit tarjoaa.