Vaadimme vuonna 2007 väärinperustein huostaanotetun, Joona Markus Mikael Leppäniemen palauttamista k

Kommentoitu viesti

Vieras
Vieras

#50 Jos perheellä ei ole lakimiestä tai asianajajaa,

06.12.2010 09:27

#49: Hannu-Setä - Ette te tota sotaa voita, ellette ota lakimiestä. 

niin olen todella IHMEISSÄNI perheen motiiveista saati intresseistä saada lapsi takaisin.

Lisäksi ihmetyttää dokumentteihin tutustuneena, kuinka perhe ei ole saapunut läheskään kaikkiin tapaamisiin sairastelun takia.

Jos olisin tuossa tilanteessa, ajaisin kuumeessakin sen 300 kilometriä.

 

Itse en usko sanaakaan tästä tarinasta, huostaanotto ei koskaan ole hätiköity.

Perhe ei kerro kaikkea.

Vastaukset

KatjaK
Vieras

#51 Re: Jos perheellä ei ole lakimiestä tai asianajajaa,

2010-12-07 09:38:36

#50: Vieras - Jos perheellä ei ole lakimiestä tai asianajajaa, 

Vieraalle

Jos ajat kuumeisena 300km, on se sama asia kuin ajaa huumeissa tai kännissä. Näin meille opetettiin autokoulussa. Kuumeisena ihmisen reagointikyky alenee ja kuumeinen ajaja saattaa sekä itsensä että muut tielläliikkujat vaaraan ja näinollen on hyvin piittamaton asenneajaja. Meitä kehotettiin ottamaan taksi, jos kuumeisena joutuu päivystyksessä käymään.

Toivottavasti et aja kuumeisena. Voit kysyä kommenttia lähimmästä autokoulusta, jos sellaisessa olet koskaan itse edes käynyt.

 

Sivusta
Vieras

#52 Re: Jos perheellä ei ole lakimiestä tai asianajajaa,

2010-12-07 10:03:29

#50: Vieras - Jos perheellä ei ole lakimiestä tai asianajajaa, 

3 vuotta on pitkä aika.

Mikä tapaamisten tarkoitus on ja onko niissä ajatusta?

Taloudellinen tilanne ajaa hyvin nopeasti siihen, ettei 300km matkoja tehdä jatkuvasti.

Lisäksi se on erittäin turhauttavaa, lapsen kun pitäisi olla oikeasti kotona, eikä siellä 300km päässä.

Olen itse ollut vastaavissa tilanteissa ja voin sanoa, että ei todellakaan tullut osallistuttua kaikkiin tapaamisiin tai neuvotteluihin.

Sen verran turhauttavaa se on, vaikka sitä vanhemmuudenkin nimissä punnitsee.

Ihminen tai vanhempi jolla riittää voimat kotona ja arjessa joutuukin muuttua ihan yli-ihmiseksi, kun tilanne

vaikeutetaan tuolla tavalla ja se on henkisesti todella raskasta kaupanpäällisiksi, sen lisäksi, että vanhempi kokee myös syyllisyyttä väliinjätetyistä tapaamisista.

Vielä kuudenneksi: Jos sijari hoitaakin lapsen tapaamisen omalla tavallaan antamatta omaa aikaa vanhemmille niin on tosi helppoa lähteä 300km tapaamiseen.