LINTUNEVAN PELASTAMINEN TURVETUOTANNOLTA / Help us to rescue a Lintuneva!

Kommentoitu viesti

M Kuusisto

#273 Re: Se siitä halvasta turve-enegista.

14.12.2010 21:06

#272: Taisto Holla, Mieskonmäki - Se siitä halvasta turve-enegista. 

 Oletko unohtanut jotain? Alla vielä kysymykseni uudelleen:

Perälän esittämään kysymykseen minä myös odotan innolla vastausta. Jos maakaasuhanat menee kriisissä kiinni, kivihiiltä eikä muutakaan polttoainetta saada ulkomailta lisää koska merialue on suljettu. Kuinka Taisto Holla lämmittää kaikki kaupungit ja kunnat? Jään myös odottamaan vastausta. Luulen että Huoltovarmuuslaitoksen johtajat ja suunnittelijat odottavat myös innokkaasti vastaustanne että mikä heidän omissa laskelmissaan onkaan mennyt pieleen ja mitä he eivät osanneet ottaa huomioon.

Jäämme innolla odottamaan......

Vastaukset

Taisto Holla, Mieskonmäki

#276 Re: Re: Se siitä halvasta turve-enegista.

2010-12-15 09:11:01

#273: M Kuusisto - Re: Se siitä halvasta turve-enegista. 

Näyttää siltä, että turpeen käytön vastustajat ja kannattajat yritetään saada toisiaan vastaan oikein toden teolla. Näille adressisivujen keskustelupalstoille on ilmestynyt kannattajien joukko kommentoimaan turpeen ympäristöystävällisyydestä??? Ja toistuvasti samojen nimimerkkien toimesta.

Viriääkö nämä em. kommentit esim. Vapon irtisanomisista tai peräti Pöyryn irtisanomisista.

Tulee väistämättä mieleen, että me turpeenkäytön vastustajat ollaan syyllisiä em. yritysten irtisanomisiin, hohhoijaa..., eiköhän turpeenkäytön väheneminen johdu pääasiassa tulevasta verotuksesta, päästömaksuista ja turpeen syöttötariffin loppumisesta kuluvan vuoden lopussa.

Keskustelujen aiheet ovat syksyn aikana liikkuneet samoilla yksitoikkoisilla linjoilla, jossa jankutetaan maatalouden aiheuttaneen nuo päästöt tai vaaditaan huoltovarmuutta, tulee mieleen sellainen juupas eipäs keskustelu, joka ei johda mihinkään, ja noihin kommentteihin ei kannata paljoa vastailla, en ainakaan minä enää.

Tuossa linkki joka ennustaa turpeenkäytön vähenevän http://www.kaleva.fi/uutiset/vapo-osti-kolmanneksen-harvestian-osakkeista/881628 ja siihen vaikuttaa on nuo mainitsemani syyt.

On aika utopistista ajatella, että 2000 luvun Suomessa syntyisi tilanne, että meritiet sulkeutuisi, aika kaukaa haettu ajatus.

Käsittääkseni näiden keskustelujen tarkoitus oli pysyä yleisellä tasolla eikä kohdistaa kommentteja tiettyihin nimettyihin henkilöihin, kuten nyt näyttää tapahtuvan.

Turpeen noston aiheuttama järven saastuminen kun näkyy tuosta minun olohuoneen ikkunasta ja olen seurannut sitä jo 30 vuotta.