Tamperelaiset bändit tarvitsevat asianmukaiset treenikämpät!

Kommentoitu viesti


Vieras

#1

05.07.2012 13:31

Härskimpää kuin moni asia hyvin pitkään aikaan, tämä Tampereen kaupungin tyyli vaalia kulttuuria.

Vastaukset

JV

#17 Re:

2012-07-05 20:49:23

#1: -

Terve Jussi ja muut asiasta kiinnostuneet!

Hyvä juttu tuo sinun adressihommasi. Voisi olla ehkä hyvä juttu painottaa tässä yhteydessä nimenomaan musiikin harrastajien puolta.
Itse aloitin 70-luvun alussa muutaman vuoden etsimisen jälkeen Linja-autoaseman kellarissa yhtenä ensimmäisistä, ikää oli silloin runsaat kymmenen vuotta, bändi sai nimen Raivovaurio ja on edelleenkin hengissä joskin harvakseltaan.
Linkkariassalta siirryin pois vuonna 82 yksityisiin tiloihin ja jonkin sortin puoliammattilaiseksi.


1990 luvun alussa siirryin takaisin harrastajiin ja sain puolivahingossa kämpän Pohjolankadulta. Siellä meni joitakin vuosia ja sitten aloitin päätoimisena keikkamuusikkona ja siirryin taas yksityiseen treenikämppään.


Yritän tässä sanoa että mielestäni julkiset treenikämpät kuuluvat harrastajille ja amatööreille, ammattilaisten pitäisi hankkia toimitilansa muualta niinkuin muillakin aloilla. Voisi olla kiva olla julkisella puolella ja maksaa ehkä vähän pienempää vuokraa mutta Tampereen tilanteen näin ollen se olisi harrastajilta pois eikä se ole hyvä juttu.


Olen ollut enemmän ja vähemmän ammatiltani muusikko  kolmisenkymmentä vuotta mutta ilman sitä Linkkariassan kämppää olisi nämä soitot varmasti jääneet soittamatta.

Minä en jaksa uskoa Tampereen kaupungin päättäjiin tässäkään asiassa.

JV