Ekstaasi (MDMA) lailliseksi!

Kommentoitu viesti

trolliadressinpitäjä?

#3 miksi?

30.07.2012 14:04

Minkä vi_tun takii sen pitäis olla lailista? Paljo coolimpaa vetää laittomana. Eihän siinä muuten mitää järkeä oliskaa? Jos huumeet ja päihteet olisivat laillisia en niitä käyttäisi. Ja mdma on metamfetamiinia joten tietääköhän edes adressin tekijä mitä se on? Itse voin sanoa ainakin että ei tule onnisttumaan. Kaikki mitä siitä olette kuulleet olette kuulleet tai lukeneet kavereilta ja keskustelu palstoilta ynnä muilta harhaan johtavilta tahoilta. Olin psykoosissa 4 kk mdman takia. Amfetamiini tosin ei dpsyykkeelleni tehnyt halla kuin myöskään normaali ekstaasi

Vastaukset

THC

#4 Re: miksi?

2012-10-09 15:11:23

#3: trolliadressinpitäjä? - miksi?

ja melkosta pa-skaa tuntuu olevan tutkimuskin mikä on pläntätty tohon. monta puuttuvaa asiaa minkä takia adressi edes saisi tuulta purjeisiinsa.


Vieras

#8 Re: miksi?

2013-04-20 10:18:22

#3: trolliadressinpitäjä? - miksi?

Minkä vi_tun takii sen pitäis olla lailista? Paljo coolimpaa vetää laittomana. Eihän siinä muuten mitää järkeä oliskaa? Jos huumeet ja päihteet olisivat laillisia en niitä käyttäisi. Ja mdma on metamfetamiinia joten tietääköhän edes adressin tekijä mitä se on? Itse voin sanoa ainakin että ei tule onnisttumaan. Kaikki mitä siitä olette kuulleet olette kuulleet tai lukeneet kavereilta ja keskustelu palstoilta ynnä muilta harhaan johtavilta tahoilta. Olin psykoosissa 4 kk mdman takia. Amfetamiini tosin ei dpsyykkeelleni tehnyt halla kuin myöskään normaali ekstaasi

Mitähän tämä normaali 'ekstaasi' mahtaa olla? Mmdma ei ole methamfetamiinia. Kadulta ostetusta pilleristä ei tietenkään tiedä, onko siinä miten paljon vain methamfetamiinia tai muuta lisättyä ainesta MDMA:n sijaan kuin tekemällä testin, missä selviää eri aineiden osuudet ja puhtaudet.. Näissä aineissa on juurikin iso ero. MDMA:n vaikutus perustuu mekanismiin,  joka ei toimi oikealla tavalla "roinaamalla" joka päivä kuten methamfetamiini esimerkiksi eikä muutenkaan pidä methamfetamiiniin tms verrattavaa addiktiopotentiaalia. Eikä vaikutusmekanismi muutenkaan ole samanlainen. Ei aivovaurioita, ei muistiongelmia jne.. Esimerkiksi vertaamalla ihmisiä, jotka ovat (a) pelkästään tanssineet sekä toista ryhmää ihmisiä, jotka ovat (b) käyttäneet pelkästään ekstaasia ja tanssineet, ei ole löydetty mitään kognitiivisia poikkeamia. Toisinsanoen ei vaurioita. Tutkimusta varten oli pitänyt tarkkaan ottaa esimerkiksi pois henkilöt, jotka olivat käyttäneet muita aineita ja heiltä otettiin mm. hiuksista näytteet joista näkyi pitempiaikainen käyttö eri aineista ja näin saatiin valehtelijat pois ja henkilöt joiden ekstaasissa oli muutakin kuin mdma:ta.

http://www.guardian.co.uk/society/2011/feb/19/ecstasy-harm-brain-new-study