KEHITYSVAMMAISTEN RYHMÄKOTI ON VIHDOIN SAATAVA SÄKYLÄÄN

Kommentoitu viesti

Epätietoinen

#20 Suunnitelmavuodet

22.10.2012 13:10

Kannanotto 102 syytä kirjoittajalle. Onko Säkylän kunta varautunut rakentamaan kehitysvammaisille tarkoitetun ryhmäkodin, jossa olisi ympärivuorokautinen päivystys? Jos SHP rakentaa ARAn osarahoituksella, ei Säkylän kunnalle koidu siitä rakentamiskuluja, mutta tuo työpaikkoja ja lähipalveluja. Hankkeen taustalla lienee seudullinen tarve.

Vastaukset

102 syytä

#28 Re: Suunnitelmavuodet

2012-10-23 13:32:52

#20: Epätietoinen - Suunnitelmavuodet

Epätietoiselle, myös Säkylän kunta voi suoraan hakea ARA:lta avustusta vammaisten ryhmäkodin rakentamishankkeeseen. Kunnan järjestämänä hankkeena kunta saa itse mm. valita myös rakennuttajan, ja sillä oletettavasti on lähialueen yrittäjiä työllistävä vaikutus, ja tämä sitten mm. yhteisöveronkin muodossa hyödyttää Säkylää tai lähikuntia. Kunnan itse tuottamana palveluna kunnalla on valta esim. henkilöstön palkkauksen ja asukasvalintojen suhteen. Toki myös lähikunnat voivat käyttää säkyläläistä palveluntuottajaa ostopalveluna. Kustannukset pysyy kunnan omassa hanskassa eikä ulkopuolisia (esim shp) "välistävetäjiä" tarvita. Kyllä omavarainen, itse palvelunsa tuottava kunta voittaa pitkässä juoksussa, vaikka siihen liittyykin alkuinvestointikustannukset.