RUDUS Lempäälän Sääksjärven kiviaineksen otto 2.vaihe

Kommentoitu viesti

3650+
Vieras

#31 Lempäälän kunnalla ryhtiliikkeen paikka

27.01.2011 15:13

Yhdyn edellisiin lausuntoihin: odotan Lempäälän kunnan ottavan selkeän kielteisen kannan suunniteltuun hankkeeseen. Tähän asti saatu käsitys kunnan toiminnasta ei anna mitään aihetta suunnitella tulevaisuutta Lempäälässä. Löyhässä hirressä todellakin roikutaan ja päivittäinen yleisvointi on jo heikentynyt huomattavasti hankkeen suunnittelun tuloksena. Selkeää kunnan kannanottoa tarvitaan, koska esimerkiksi samaan aikaan tulee miettiä, minkä kunnan kouluun lapsensa seuraavaksi lukukaudeksi ilmoittaisi.

Ihmettelen myös Sääksjärveläisten valtuutettujen toimimattomuutta. Teidät on äänestetty toimimaan oman alueenne puolesta ja nyt jos koskaan olisi aika toimia!

Vastaukset

SRK:n arvot
Vieras

#36 Re: Lempäälän kunnalla ryhtiliikkeen paikka

2011-01-28 11:09:29

#31: 3650+ - Lempäälän kunnalla ryhtiliikkeen paikka 

Täällä puhutaan kunnan hakusessa olevista arvoista. Entäs seurakunta, joka ihmettelee maailmanmenoa, että jokin ihme pelastaisi sen pulasta. Seurakunnalla on maa-alueita ja maallista mammonaa suunnitellulla louhosalueella. Ihmettelen, että Lempäälän seurakunta ei selkeästi tee pesäeroa louhoshankkeeseen.

Voiko tällaista arvojen takapajulaa olla sivistyksen keskellä?

Johanna Järvinen-Taubert
Vieras

#57 Re: Lempäälän kunnalla ryhtiliikkeen paikka

2011-02-03 00:54:45

#31: 3650+ - Lempäälän kunnalla ryhtiliikkeen paikka 

 Hei vaan :)!

Oli ihan pakko kommentoida, sääksjärveläinen kunnanvaltuutettu kun olen...

Olen yrittänyt omalta osaltani välittää tietoa Ruduksen järjettömästä hankkeesta mm. kunnanhallituksen jäsenille, muille valtuutetuille, rakennus- ja kaavoitussaoston jäsenille jne. Olen laatinut vastineen YVA-selosteeseen ELY-keskukselle. Olen tiedottanut tästä adressista sähköpostein, tekstiviestein ja facebookissa yli sadalle ihmiselle jne. Aivan samoin tiedän muiden sääkjsärveläisten valtuutettujen yrittäneen vaikuttaa asiaan monin eri tavoin.

Ongelma on se, että päätösvalta asiassa ei ole kunnalla. Jos Lempäälän kunta päättäisi hankkeesta, en olisi huolissani. Kunnan luottamushenkilöistä lähes kaikki, joiden kanssa olen keskustellut, vastustavat hanketta. Luottamushenkilöt ymmärtävät hankkeen järjettömyyden ja haitallisuuden paikaillisille ihmisille ja luonnolle. Valitettavasti asiasta päättää aluehallintovirasto, kuten täälläkin keskustelussa on todettu. Ja sen päätöksiä odotellessa olo on "kuin löysässä hirressä", kuten tilannetta on osuvasti kuvailtu.

Kunnalla on mielestäni yksi keino vaikuttaa asiaan ja se on määräämällä alue rakennus- ja toimenpidekieltoon. Tämä kielto olisi mahdollista asettaa viideksi vuodeksi, kaksi kertaa peräkkäin. Vaikka asia ei kiellolla lopullisesti ratkeaisikaan, voisi kymmenen vuoden viivästys saada Ruduksen luopumaan hankkeestaan. Olen keskustellut asiasta rakennus- ja kaavoitusjaoston jäsenten kanssa ja teen kaikkeni, että kunta käyttäisi tätä keinoa, jos muu ei auta.

Louhoksen vastustaminen on minulle (ja monelle muullekin sääksjärveläiselle valtuutetulle) henkilökohtaisesti erittäin tärkeää. Uskon, että kaikki tekevät parhaansa, että hanke kaatuu. Kaikki ehdotukset siitä, mitä vielä voisimme tehdä, ovat tervetulleita!

Yhteistyöterveisin,

Johanna Järvinen-Taubert

 




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…