RUDUS Lempäälän Sääksjärven kiviaineksen otto 2.vaihe

Kommentoitu viesti

Markku Kurikka Lempäälä Sääksjärvi
Vieras

#68 Niinpä!

05.02.2011 13:44

#64: Johanna Järvinen-Taubert - Re: Re: Re: Kiviaineksen ottolupa 

Ympäristöjaoksen jäsenet ja varajäsenet ovat Lempäälän kunnan nettisivuilla. Yksitoista henkilöä ja jokaisella varahenkilö.

Asian valmistelee kunnan virkamies. Valmistelijakin on tietääkseni vaihtunut. Ymmärtääkseni  mahdollisesti siksi, että myöhemmin ei tule jääviysongelmaa.

Ympäristöjaoston kokoukset ovat ns. suljettuja kokouksia. Kyseleppä siinä sitten asiaa jäseniltä joita et tunne. Tai, et tiedä mitä poliittista kantaa he milloinkin edustavat. Otappa selvää ovatko keskustelleet asiasta ns. pöytäkirjan ulkopuolella.

Sitten kun asian on valmistellut virkamies, joka ei ole virkasalaisuuteen vedoten antanut tietoja asiasta ja ympäristöjaosto asian suljetussa kokouksessaan päättänyt, meillä on mahdollisuus tutustua päätökseen. Näinkö tämä asia etenee?

Kysyn vain, tässä avoimmuutta ja ihmisläheisyyttä mainostavassa Lempäälän kunnassa.

Nyt, jos koskaan olisi ympäristöjaoksen jäsenien ja asiaa valmistelevan virkamiehen tilaisuus tulla ajatuksineen esille tällä foorumilla.

 

Vastaukset

Johanna Järvinen-Taubert
Vieras

#73 Re: Niinpä!

2011-02-06 19:30:10

#68: Markku Kurikka Lempäälä Sääksjärvi - Niinpä! 

Hei!

Ympäristöjaoston jäseniin kannattaa kuntalaisten olla yhteydessä ja kertoa näkemyksensä asiasta. Olen itse sivistyslautakunnan jäsen ja yhteydenottoja meihin lautakunnan jäseniin tulee harmittavan harvoin. Silloin, kun kuntalaiset ottavat yhteyttä ja kertovat näkemyksiään, sillä on iso vaikutus asian käsittelyyn lautakunnassa.

Asialliset ja hyvin perustellut kannanotot ovat kaikkein vaikuttavimpia. En usko, että tässä asiassa puoluekannalla on suurta merkitystä. Olen jutellut asiasta kaikkien eri poliittisten ryhmien edustajien kanssa ja kaikista löytyy Ruduksen hankkeen tiukkoja vastustajia. Osa luottamushenkilöistä ei kuitenkaan välttämättä vielä tunne hankkeen taustoja ja vaikutuksia kovin hyvin, jotta kannattaa kyllä heihin olla yhteydessä.

Kuten Markku Kurikka kirjoitti, ympäristöjaoston jäsenten yhteystiedot löytyvät netistä Lempäälän kunnan kotisivuilta. Kaikki vaikuttamiskeinot kannattaa käyttää!

 

 




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…