Grindhouse-elokuvaa ei saa leikellä!

13.4.07:

FS Filmin kommentointia:

”Suomessa olisimme halunneet esittää elokuvan yhtenä kokonaisuutena ja saada elokuva ensi-iltaan samana päivänä Yhdysvaltojen ensi-illan kanssa, mutta valitettavasti tähän ei auennut meille mahdollisuutta”, kommentoi Antti Toiviainen levitysyhtiö FS Film Oy:stä ja jatkaa ”positiivisena asiana kahden erillisen elokuvan esittämisessä on se, että mahdollisesti molempiin elokuviin tullaan lisäämään joitakin kohtauksia, joita alkuperäisessä yhden elokuvan versiossa ei ole.”

Mielestäni tämä periaate on edelleen väärä - Weinsteinin veljesten tuotantoyhtiöhän siis tosiaan vastaa elokuvan levityksestä. FS Film ei ole vielä vastannut yhteydenottoihini, aion kyllä jättää elokuvateatterikierroksen väliin, jos elokuvat julkaistaan erillisinä.

--

Quentin Tarantinon ja Robert Rodriguezin yhteiselokuva Grindhouse aiotaan julkaista Suomessa leikeltynä versiona. Kyseisen elokuvan idea on se, että molemmat ohjaajat (Tarantino ja Rodriguez) tekivät omat lyhyet elokuvansa, jotka nyt esitetään samassa näytöksessä ylimääräisten, niin ikään miesten tekemien trailerien kera.

Nyt FS-Film (http://www.fs-film.fi/) aikoo julkaista elokuvat erikseen. Tarantinon Death Proof -segmentti on ilmestymässä 1.6., Rodriguezin elokuva vasta syyskuussa.

Tämä on väärin, koska elokuvat on alkuaankin tarkoitettu ns. double featureksi. Ne ovat myös kunnianosoitus menneille B-luokan elokuville, joten elokuvan kohdeyleisö on siis ehdottomasti sellaista, että he haluavat nähdä elokuvan kokonaisena.

Elokuvat aiotaan lanseerata Suomessa erikseen, koska ihmisiä halutaan rahastaa, ja huijata täten elokuville enemmän katsojia.

Pyydämme siis teitä allekirjoittamaan tämän vetoomuksen ja olemaan myös yhteydessä levittäjään FS-Filmiin.

Katsokaa myös elokuvan traileri: http://www.youtube.com/watch?v=r9GOyle6YqA