Ilkka Kanerva - Eroa jo

Ilkka Armas Mikael "Ike" Kanerva (s. 28. tammikuuta 1948, Lokalahti, nyk. Uusikaupunki) on Kansallisen Kokoomuksen kansanedustaja (1975–) ja Vanhasen toisen hallituksen ulkoasiainministeri. Kanervalla on maine naistenmiehenä ja hän pyrkinyt usein kontakteihin myös nuorempien naisjulkkisten kanssa. 1990-luvulla tästä syntyneen kohun aikana hänet valittiin 1994 kautta aikain ensimmäiseksi Suomen Turhimmaksi Julkkikseksi. [Wikipedia]

Kanerva on tullut tunnetuksi tekstailtuaan aktiivisesti mm. juorulehdistä tuttujen Jasmin Mäntylän, Marika Fingerroosin ja Anne-Mari Bergin kanssa. Viimeisin episodi on erään seksitanssijan vonkaus. Parisuhteessa elävä Kanerva lähetti parisataa tekstiviestiä kyseiselle henkilölle. Aluksi hän kiisti viestien lähettämisen, seuraavaksi hän myönsi, mutta kiisti kiistäneensä viestien lähettämisen.

Ei ole sopivaa, että maamme ulkoministeri käyttää työaikansa epämääräisten Seiska-tyttöjen vonkaukseen. Katainen on julkisuudessa sanonut toivovansa Kanervalta harkintaa, jos kohu pitää paikkansa. Me allekirjoittaneet pyydämme Kanervaa harkitsemaan eroamista. Tämmöisen pelleilyn on loputtava.

Uutisotsikoita:
- Kanerva myöntää lähettäneensä tekstiviestejä (10.03.2008)
- Kokoomusnaisten vetäjä toivoo Kanervalta enemmän harkintaa (10.03.2008)
- Kanervan tekstiviestikohu hämmentää Kataista (09.03.2008)
- Täältä Kanerva viestitteli (08.03.2008)
- Kanerva lähetti viestejä myös työmatkoilta (08.03.2008)
- Kanerva kiistää lähettäneensä viestejä kohukaunottarelle (07.03.2008)