Inarijarvi sailytettava eramaisena

(på svenska http://www.uysp.net/inarisv.pdf)

(in english http://www.uysp.net/Inari.pdf)

(auf Deutsch http://www.uysp.net/Inarisee.pdf)

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Inarijärven nykytilaa merkittävästi uhkaavat Ivalon alueen ja Inarijärven yleiskaavojen sisältämät rakennusoikeudet poistetaan Rantojensuojeluohjelma- ja Natura-kohteilta lukuun ottamatta vanhoihin kaavoihin sisältyneitä yksityisiä rakennuspaikkoja.

Lisäksi vaadimme muualle Inarijärvelle sijoittuvien matkailurakennushankkeiden merkittävää pienentämistä sekä perinteisen Inarijärven käytön turvaamista.

Inarijärvi on ainutlaatuinen suurikokoinen erämaajärvi koko Euroopankin mittakaavassa. Inarilainen kulttuuri perustuu vahvasti perinteiseen pienimuotoiseen Inarijärven käyttöön ja hyödyntämiseen. Järvi tarjoaa edelleen sekä inarilaisille että muualta tuleville kulkijoille mahdollisuuden kalastukseen, retkeilyyn sekä mieltä ylentävästä maisemasta ja hiljaisuudesta nauttimiseen.

Myös matkailun kehittäminen sopii Inarijärvelle, kunhan se kunnioittaa järven perinteistä käyttöä, eikä tuo merkittävää muutosta niin näkyvään tai äänimaisemaan.

Ennen kaikkea me allekirjoittaneet vaadimme, että Inarijärvi säilytetään erämaisena.

Adressia ylläpitävät Inarijärvi-yhdistys ry ja Inarin Luonnonystävät ry.

Inarin puolustajat    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Inarin puolustajat voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…

Pitäisikö puoluetuet lopettaa?