Kansalaisvetoomus: Mehiläinen Länsi-Pohjan synnärin ja lastenosaston jatkuva toiminta taattava!

Eikä aikaakaan, kun jälleen taistellaan lähialueemme palveluista. Miten voidaan suunnitella palveluiden alasajoa Meri-Lapissa, kun juuri syksyllä kerrottiin, että palvelut jatkuvat Länsi-Pohjassa. Uutisten mukaan Lapin hyvinvointialue suunnittelee yllättäen sulkevansa Mehiläinen Länsi-Pohjan synnärin ja lastenosaston jopa kuudeksi viikoksi kesällä.

Hyvinvointialueen sulkusuunnitelmat kauhistuttavat ja panevat päät pyörälle. Miten pysyä päätösten perässä. Merilappilaisten kustannuksella pyritään takaamaan rovaniemeläisten palvelut. Sairas lapsi sylissä miettiä, missä lähin lastenlääkäri päivystää? Viimeisillään raskaana ollessa miettiä, miten ehtiä synnytyssaliin ja vieläpä turvallisesti? Kuka maksaa pidentyneet matkat näillä bensan hinnoilla, saatikka ambulanssin?

Miksi Länskän henkilöstöllä yritetään paikata Lapin keskussairaalan haasteita. Epävarmuudessa elävät työntekijät äänestävät jaloillaan ja hakeutuvat pahimmillaan toiselle puolelle Suomea töihin.

Säästöjä tämä sulkusuunnitelma tuskin tuo - varsinkaan, kun merilappilaisten tottumus ja halu on käyttää valinnanvapautta ja suunnata Ouluun!

MERILAPPILAISET, OLISIKO NYT AIKA LÄHTEÄ TORILLE???

Allekirjoittamalla tämän vetoomuksen olet antanut äänesi Mehiläinen Länsi-Pohjan synnärin ja lastenosaston jatkuvan toiminnan puoleta.

MLP._._._.JPG

Aamos kansalainen    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Aamos kansalainen voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…