Kaupat auki sunnuntaisin ympäri vuoden

Mikä järki on siinä, että kaupat saavat olla auki sunnuntaisin kesällä ja Joulun alla. Kesällä kun on kesälomaa ja muutenkin paremmin aikaa voisi kaupoissa käydä arkisinkin. miksi siis sunnuntai aukiolo sallitaan nimenomaan kesäisin. Juuri kun ehtii tottua siihen, että kaupassa voi käydä viikonpäivästä riippumatta, niin sitten on kesä ohi ja kuluttaja saa tyytyä rynkyttämään lukitun oven kahvaa.

Sunnuntain kiinni oloa perustellaan usein sillä, että työntekijöitä sorretaan pakottamalla heidät sunnuntaisin töihin. Miten sitten pienissä/erikois -kaupoissa, jotka saavat jo nyt olla sunnuntaisin auki ympäri vuoden. Pitääkö suurten kauppojen työntekijöitä kohdella jotenkin helläkätisemmin kuin pienten kauppojen? Ja jos on todettu, että työntekijän voi laittaa sunnuntaisin töihin kesällä ja Joulun alla, niin miksi ei sitten syksyllä ja keväällä?

Joku järki saatava tähän touhuun. Joko kaupat auki sunnuntaisin ympäri vuoden, tai sitten ei ollenkaan.

Mikäli tämä adressi kerää tarpeeksi ääniä, luovutan sen Kauppa- ja teollisuusministeri Mauri Pekkariselle.