hiusalan alv-kokeilu päättymässä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista hiusalan alv-kokeilu päättymässä.

Vieras
Vieras

#76 Re: Re: jos alv- kokeilu päättyya.fio

12.10.2010 08:08

Onniin helppoo olla onnellinen kun tyytyy siihen mitä on
Vieras

#77 Re: 20€ pojan hiustenleikkuu

13.10.2010 13:55

#73: Huh heijaa - 20€ pojan hiustenleikkuu

Eli kun on kyseessä lapsi, jolla voi olla yhtä paksut ja vaikeasti leikkatavat hiukset kuin aikuisellakin, niin siitä ei liian suurta hintaa saisi periä, koska kyseessähän on lapsi??!! Jälki pitää olla yhtä siistiä kuin aikusellakin mutta hinta ei saa olla liian kova? itselläni lasten hiustenleikkuu ikäraja on 7v, mutta olen leikannut 5 vuotiaita joilla todella paksut hiukset, tällöin voi aikaa kulua enemmänkin kuin aikusten hiusten leikkaukseen! Esim. tytöillä on usein pitkät hiukset ja usein tytöillä  hiukset on letillä ja saattaneet olla yön yli. Hiukset on kasteltava läpikotaisin jotta leikkaus jälki on siisti eikä letistä ole jäänyt laineita pituuksiin, jolloin tulee epätasaisuuksia. Ja tiedän PALJON poikia joilla on paksut ja pitkähköt hiukset joiden kanssa vierähtää äkkiä puolikin tuntia, niin tästäkö 20€ on paljon!?

Mutta leikkaa toki itse ne hiukset niillä fiskarsseilla tai hoppy hallista ostetuilla "kotiparturisaksilla" niin me voimme jälleen korjata tilanteen sen vaatiessa!!

Vieras
Vieras

#78 Re: Vai ei muka työllistetty

25.11.2010 15:59

#48: Maria Haanpää - Vai ei muka työllistetty 

 Meillä ei alv kokeilun alussa ollut yhtään palkka kampaajaa, ainoastaan vuokratuolilaisia. Alv kokeilun alettua palkkasinmme parhaillaan 3 omaa täyspäiväistä ja 3 osa-aikaista palkka kampaajaa. Kesällä aloin pistämään omia palkkalaisia pihalle ja ottamaan %-vuokratuolilaisia. Tällä hetkellä minulla on enää 1 oma työntekijä. Aloitin porukan vaihdon jo kesällä, sillä eihän kukaan enää vuodenvaihteen jälkeen aloita %-yrittäjänäkään :  (.

Eijuli
Vieras

#79 Narinaa

30.11.2010 17:33

Suomessa on paljon muitakin tmi-yrittäjiä jotka tekevät yksin työtä ja maksavat alv 23 %. Mutta, älkää unohtako kampaajat sitä osto alv:tä jonka saa vähentää eli kätesitöistä maksat alv:tä 9 %, josta saat vähentää kaiken osto alv:n joka on 23%, lopun vasta joudut maksamaan. Me muut maksamme myynti alv:tä 23% ja osto Alv: 23%.
Ei ole reilua. Kaikille sama ja pulinat pois.Eikö meidän pitäisi olla tasa-arvoisia suomalaisia kaikkien.
Vieras
Vieras

#80 Re: Narinaa

11.12.2010 10:42

#79: Eijuli - Narinaa 

Et varmaankaan ajatellut, että me parturi-kampaajat tuotamme enimmäkseen palveluita kuin tuotemyyntiä. Kahdella kätösellä ei ehdi määräänsä enempää näitä palveluita tuottamaan. Jos sinä myyt pelkkää tavaraa ulos, voit jos olet hyvä myyjä, myymään ulos suuria määriä. Ostosi sisään ovat myös ihan toista luokkaa kuin meillä ja nämä ostothan saat vähentää alvistasi. Meillä vähennykset ovat paljon pienempiä kuin pelkkää tavaraa ulosmyyvillä toimialoilla. Asiat ei aina ole ihan niin mustavalkoisia kuin luulisi. Ja meitä hiusalan yrittäjiä on ihan turha muiden yrittäjien kadehtia, kuulumme pienituloisten joukkoon myös yrittäjiä verrattaessa. Tästä asiasta on keskusteltu kirjanpitäjäni kanssa, jolla on asiakkaana myös monen muun alan yrittäjiä. Hän oli myös sitä mieltä, että me käsityöyrittäjät ollaan ihan eri asemassa tavaraa ulos myyvien yrittäjien kanssa tässä alvi asiassa. Meillä tuotemyynti on prosentuaalisesti pieni osa kassavirrasta, suurin osa tuloksesta tehdään omin pikku kätösin.

ire leikonniemi
Vieras

#81 Hiusalan verotus

20.01.2011 19:53

Suomi ajaa palvelualaa alas.Varsinkin käsin tehtyä työtä ei suomen hallitus..eduskunnan päättäjät arvosta,vaikka alamme, Parturi-Kampaamo ,on ja olisi TYÖLLISTÄVÄ ,jos suomen päättäjät niin haluaisivat. Muutenkin suomi on AJETTU ALAS viime (20v)kahtenakymmenenä vuonna.
Virheellisiä valintoja kansa tehnyt .Eduskunta olisi uusittava ja niin edelleen.
Arvonlisäveroa E I saa missään tapauksessa
nostaa...se on suomen tuhoamista! Pyörät ei kohta pyöri suomessa.!

Vieras

#82

26.08.2011 22:16

ei oo kovin hyvä homma. pieni palkka muutenkin jää käteen tällä hetkellä pien yrittäjillä nyt jos palkasta leikataan vielä joka kk 400-600e pois ni saapa nähä kuin käy talouden sen jälkeen. moni nuori tullut alalle ja ottanut asunto lainoja. jos palkka tästä pienenee kämppä lähtee myyntiin ja sakset narikkaan!

Vieras

#83

29.08.2011 09:10

jos alv.nousee lopetan minäkin työnteon.ei voi nostaa hintoja kun ihmisilläkään ei nouse palkka ja omasta pussistani en ala maksamaan!tällä sitä työllisyyttä ei paranneta vaan huononnetaan entisestäänkin.suomi ei muutenkaan ole enää hyvä paikka elää ja asua.

Vieras

#84

29.08.2011 15:25

Asiakkaat jotka käyttävät parturi-kampaamo palveluita on nyt noustava korotusta vastaan, hiushuoltopalvelun hinta nousee huimasti vuositasolla jos tämä alv nousu toteutuu, tämä kokeilu on ollut työllistävä etu myös yrittäjälle, nyt on valmistuneet partiri-kampaajat saaneet töitä jotka ovat halunneet työllistyä...

Vieras

#85

29.08.2011 16:21

Olen itse yrittäjä ja olen laajentanut liiketoimintaani 3:lla uudella liikkeellä alv. kokeilun alkamisen jälkeen. Henkilökuntaa on tällä hetkellä reilu parikymmentä ja kaikki ovat työsuhteessa, eivät vuokratuolilla. Mielestäni arvonlisäveron nostaminen rokottaa eniten juuri tällaisia isompia yrityksiä jotka maksavat tunnollisesti veronsa. Voi olla että pienemmät kotikampaamot pystyvät pitämään hintansa samana. Jättävät ehkä sitten joka toisen asiakkaan ilman kuittia niin pärjäävät.

Vieras

#86

29.08.2011 16:49

Teille hyvät päättäjät ,me työskentelemme käsityöammatissa,jota koskaan ei ole arvostettu samalla tavalla kuin muita samanarvoisia ammatteja.3v koulutuksella saa asentajat ym,parempaa palkkaa.Minä olen valmistunut -66 ja yrittäjänä ollut 38v.Kun alv tuli hintoihin -90 luvulla jouduin siirtämään osa-aikaisiksi monta työntekijää ja ottamaan vuokratuolikäytännön voimaan.Tuli monta tappiollista vuotta.Miksei ymmärretä meitä hiusalanyrittäjiä.Me teemme arvokasta asiakaspalvelutyötä.Haluamme työllistää,mutta tämä alv tekee sen mahdottomaksi .Laskekaa tarkkaan ,haluatteko lisää työttömiä,vai annatteko meidän tehdä työtämme näillä hinnoilla.Nyt on kokeilun aikana asiakasvirta ollut kuukausittain kävijää,kun hintaa on pakko nostaa ,käyntiväliä pidennetään.Ja nyt jo harmaatataloutta on paljon,se tulee lisääntymään .Toivon sydämestäni,että järkiajattelu voittaa!Tämä ei ole ylellisyyttä,vaan normaalia siisteyttä.Toivoo:Eila Havo alalla ollut 47v.

Vieras

#87

29.08.2011 19:19

Poliittisiin lupauksiin ei voi näemmä uskoa. Muutamassa kuukaudessa kaikki on toisin!!! Harmaan talouden lisääminen saa päättäjiltä vihreää valoa.


Vieras

#88

29.08.2011 19:44

Muistakaapa sitten kaikki yrittäjät jo etukäteen valistaa asiakkaitanne tästä ALVin korotuksesta ja siirtäkää koko korotus reippaasti hintoihin,sillä se on asiakkaan vero,ei yrittäjän :)
Parturikampuri

#89 Re: Oma moka

29.08.2011 19:53

#3: Ihmettelen vain - Oma moka

Meillä ainakin hinnat laski ,kun ALV laski ja nyt sitten nousee,kun ALV nousee ! Liike ,jossa työntekijöitä ei todellakaan pysty asiakkaan veroja maksamaan !! Yksinyrittäjät ovat muutenkin liian arkoja nostamaan hintoja,vaikka joka vuosi niitä pitäisi nostaa,koska myös liikekulut nousevat ja palkkojen tulisi myös yrittäjillä nousta :)


Vieras

#90 Re: alvin korotuksen maksaisivat yrittäjät ja palkansaajat

29.08.2011 19:59

#11: viiden kampaajan työnantaja - alvin korotuksen maksaisivat yrittäjät ja palkansaajat

Älkää hyvät ihmiset pelätkö sitä hintojen nostamista,ei mikään muukaan ala pelkää!! ALV on ja pysyy asiakkaan verona ja jos asiakas ei sitä suostu maksamaan ,niin mun puolestani ainakin voi sitten hoitaa hiuksensa himassa miten parhaiten taitaa :) Olen ollut alall 45v ja AINA joku valittaa hinnoista,mutta eipä ole meidän lafka ainakaa nurin mennyt,vaikka joku joskus halvempaan liikkeeseen onkin siirtynyt (Usein myös palannut takaisin kiltisti,koska työnlaatu on se tärkein kriteeri ,ei hinta :) )


Anonyymi

#91 Re: Re: Oma moka

29.08.2011 21:07

#5: Vieras - Re: Oma moka

KYLLÄ LASKIVAT MYÖS TÄÄLLÄ LÄNSI- SUOMESSAKIN!! Ensin tutkitaan, sitten vasta sutkitaan..nm.lle Oma Moka,  oletko itse alalla!! - en usko,jos olisit, et olisi tota mieltä! -Oletko ajatellut, että kulut ovat meillä vain nousseet joku vuosi. Tukkurit nostavat hintojaan n. kaksi kertaa vuodessa..- miten on sähkö, vesi, eläkemaksut.. yms.. NOUSSEET MONTA PROSENTTIA!!- Teemme tätä elääksemme! Jos sinäkin tienaat 1000kk. - ymmärrät.. - jopa siistijät tienaavat enemmän. Tutkimus kertoo , että maanviljelijät tienaavat vain vähemmän..- ja hehän saavat vielä Eu- tukia.  joten.. Eiköhän mekin vaan halua tuoda ruoka pöytiimme, ja tehdä rehellistä työtä!! - ja näillä pikku prosenteilla se juuri ja juuri kannattaa!!

 

 


Vieras

#92 Re: Epätasa-arvoista!

29.08.2011 21:24

#28: Vieras - Epätasa-arvoista!

Totta!Kosmetologienkin hommat ja alvit samoihin lukuihin!!

tai kaikista parasta olisi että kaikki mkasaisivat 23% alvia,alasta riippumatta!!!

Turkulainen

#93 Turussa

29.08.2011 21:43

Meillä hinnat laskivat n.10%. Kahteen vuoteen emme nostaneet hintoja. Palkkasimme lisää henkilökuntaa.

Vieras

#94

29.08.2011 21:43

muuten muut käsityötä tekevillä ei ole niin suuri alv kuin parturi-, kampaajilla esim hierojoilla ei ole ollutkaan 22% alvi vaikka he tekevät samoin kuin parturi- kampaajat asiakas työtä ja käsillä mistä johtuu tää alvin suuri eroavaisuus???? jotkut ajavat asioita paremmin kuin parturi-kampaajat

Vieras

#95

29.08.2011 22:02

Juuri liiketoimintaa reilusti laajentaneena, useita ihmisiä työllistäneenä ja itse tuoreiden investointien takia palkatta työskentelevänä yrittäjänä kyllä hirvittää, mitä alv-rintamalla tapahtuu! Leipäjono odottaa?

Vieras

#96 Re: jos alv- kokeilu päättyy

29.08.2011 22:17

#1: Anne Tarmaa - jos alv- kokeilu päättyy

Ymmärrän sua!!! - 24v. alalla. ja 14v. yrittäjänä!!!- aika ikavä juttu jos sen tekevät. HYVÄ KOKOOMUS!! - VIEKÄÄ VAIKKA TUHKATKIN PESÄSTÄ!!- miks pyydetään ees yrittämään, jos tämä on tulos!!!--moni sulkee liikkeensä..- eikä ihme!!! Jopa minä.. harkitsen tämän jälkeen samaa.. nm- kohtalotoveri --


Vieras

#97

29.08.2011 22:45

Kampaajan työ on käsityötä eikä sitä voi tehdä määräänsä enempää , järki käteen näissä verotushommissa kiitos !
*asiakas*

#98 Re: ratkaisu

29.08.2011 22:49

#24: stupid - ratkaisu

Tässäpä miettimisen aihetta:

Ennen alv-kokeilua hiusten leikkuu ja värjäys maksoivat 58 euroa.

Nyt samalla kampaajalla sama työ maksaa 72 euroa

Yhtään työntekijää ei ole palkattu, eikä alv:n lasku missään vaiheessa näkynyt asiakkaalle.

Jos hinta nyt samasta työstä vielä nousee niin minä ainakin harvennan kampaamokäyntejä.

Tällä hetkellä käyn n. 5 viikon välein, hinnannousun jälkeen aion käydä ehkä 8 viikon välein.

JK. Allekirjoitin kyllä adressin mutta silti - kohtuus kaikessa, asiakkaan kynimisessäkin.


Vieras

#99

29.08.2011 22:52

Adressin perustelut ovat vahvat ja käsityöläisyys on tekee uutta tulemista ja siinä on tulevaisuutta.

Vieras

#100 Re:

29.08.2011 22:55

#99: -

Täällä on muuten todella ylimielisiä kampaajia tarinoimassa. Antavat ammattikunnastaan aika oudon kuvan.