Kehitysvammaisilla ja vanhuksilla oikeus valita asuinkuntansa!

kunnanjohtajan pätevyys

#76 Re: Vanhukset vaiko hevoset

03.02.2016 18:13

#59: Hevosvetoisen kunnan asukas - Vanhukset vaiko hevoset

Kunnanjohtajalla tulee tosiaan olla muutakin osaamista kuin hevostelu.

Kunnanjohtajan työ on mitä suuremmissa määrin esimiestyötä ja kunnan toiminnan ohjeistamista. Mannisella on kokemuksena oulun kaupungilla hankintapäällikkönä pari vuotta ja haukiputaan kunnassa kunnankamreerina 5 vuotta. Hän oli ilmeisesti hakijoista paras. Hyvä kunnanjohtaja menetettiin kempeleeseen, siinä oli selkärankainen mies ja tilalle saatiin tällainen hevostelija, jolla ei ole kokemusta tai osaamista kunnan johtamiseen.

Samaa linjaa muutkin johtavien henkiöiden valinnat ovat noudattaneet. Osaajia ei yksinkertaisesti saada kuntaan ja se on todella sääli.

OIkeus voittaa!

#77 Re:

12.02.2016 17:59

Kalevassa oli juttu, että tyrnävän kunnan hankintapäätös kaatui markkinaoikeudessa.

Ymmärtävätkö sosiaali- ja terveyslautakunnan pj Vesa Ylitalon ja Eliisa Tornbergin erota tehtävistään? Vaikuttaa siltä ettei heidän osaamisensa ole kunnan vaatimustasolla eivätkä he ajattele kuntalaisten parasta lähtiessään kilpailuttamaan palveluita.

Soster -lautakunta on ylin päättävä elin ja linjaa sosiaali- ja terveystoimen toiminnan.

Kunnanjohtaja Manninen tuntuu laittavan hevoset ihmisten edelle. Hänellähän piti olla hankintatoimen osaamista, joten ihmetyttää miten tuossa noin köpelösti kävi?

Hienoa, että hankintapäätös kaatui!