HUMPPILAN LASTEN PUOLESTA!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista HUMPPILAN LASTEN PUOLESTA!.


Vieras

#26

21.12.2014 09:15

Todella edesvastuutonta salata Lasten vanhemmilta Päiväkodin ilmanlaatu. Päättäjät vastuuseen Lasten sairastumisista.
Jutta rosenström

#27 Emme etsi syyllisiä

21.12.2014 11:10

 vähiten tässä yritän syyllistää etsiä, vaan ihmisiä jotka haluavat vaatia kanssani asioiden selvitystä! Painotan että kyse on edelleen monen ihmisen terveydestä, joka tulee tutkia ja antaa vanhemmillekin tietoa asiasta! Kertokaa ihmisille tästä aloitteesta että saataisiin mahdollisesti tammikuun tiedotustilaisuuteen jo nimiä paperiin! Mitä nopeampaa pyörät saadaan pyörimään sen parempi!

Jutta Rosenström


Vieras

#28 Oireita?

21.12.2014 11:23

  • Jatkuva flunssa, nenä tukossa useamman kuukauden putkeen, veristä räkää, poskiontelontulehduksia (vaikka mitään tulehdusta ei koskaan löydykään)
  • "Epätodellinen olo", happi loppuu, "päässä heittää", vapinaa / tärinäkohtauksia, päänsärkyä
  • Ääni katoaa
  • haistat homeen muiden vaatteissa, kodeissa, ennen ei huomannut
  • ihottumat, rakkulat, sienet, allergiat
  • virtsavaivat
  • hengitystievaivat, kutinat
  • silmät vuotaa, silmä"tulehdus", kutina

Vieras

#29 Re: Oireita?

21.12.2014 11:31

#28: - Oireita?  

 oireet kuullostavat todella huolestuttavilta ja jos lisätään vielä astmat, korvatulehdukset yms... :(  korvatulehdus, nenäverenvuoto, tukkoisuus, silmäoireet ym. johtuvat huonosta sisäilmasta.

Jutta Rosenström

#30 YLLÄPITÄJÄLTÄ

21.12.2014 11:59

Heippa! Paljon on nimiä saatu adressiin ja toivoisin niitä saavani vielä paljon lisää! Kaikki huomio! Adressin tehtävä on nyt auttaa ihmisiä! Lapsia kuin aikuisiakin! Ja antaa täysi tuki myös päiväkodissa työskeneteleville ihmisille asian eteenpäin viemiseksi! Edelleen toivon saavani yhteydenottoja asian tiimoilta! Lapsista, perheistä, vaikka työntekijöiltä oireista! 
Nimet jo adressissa auttavat ja jakaa lisäponnetta olla asiassa mukana! Jakakaa ja kertokaa asiasta eteenpäin! Autetaan päiväkodin henkilöstöäkin tekemällä asioille jotain! Emme vanhempina voi jättää asiaa sen varaan että kyllä joku joskus hoitaa. 

KIITOS KAIKILLE JOTKA JO NYT OVAT KERTONEET OMAN TARINANSA JA KIITOS NIILLE ROHKEILLE JOTKA OVAT LUVANNEET MUN KANSSA ASIAA HOITAA, AUTTAA MUA JA MUITA ASIANOMAISIA JA SEISTÄ MUN VIERELLÄ TULI MITÄ TULI!

HUMPPILAN LASTEN PUOLESTA

 

Ihan suora kopio mun omalta fasebooksivulta, mutta en viitsi samaa tekstiä kirjottaa uudestaan moneen kertaan mutta näin! 

 

Jutta Rosenström


Vieras

#31

21.12.2014 15:32

...ja oireethan ei kovin uusi juttu? ongelmia ollut pitkään


Vieras

#32

21.12.2014 19:22

Ei kai vaan sama päiväkoti missä tyttärentytär oli muutama vuosi sitten siinä aseman lähellä sillon siellä oli home onkelma

Vieras

#33 Re:

21.12.2014 19:32

#32: -  

 sama päiväkoti. ongelma jo muutama vuosi sitten????


Vieras

#34 Re: Re:

21.12.2014 21:00

#33: - Re:  

 nämä ongelmat on ollut jo vuosia/vuosikymmeniä ja viimeisen remontin jälkeen asian piti olla ok.... Omat lapseni ovat saaneet sen seurauksena pitkittyneen yskän, yliherkkyyksiä ja astmaa... ja kyllä, asiasta ollaan aiemminkin puhuttu ja yritetty viedä eteenpäin. Kaikkihan ei oireita saa ja ongelmia saattaa tulla vasta vuosien jälkeen muualla. Hienoa että asia nostetaan nyt vielä tehokkaammin pöydälle, ainoa ikävä puoli on että saattaa ala-asteella lasten oireilut jatkua.....

Jutta Rosenström

#35 !!!

21.12.2014 21:29

Mä oon kuullut nyt paljon ihmisiltä kertomuksia oireista! 

Oon luvannu viedä asiaa eteenpäin ja oon parhaani mukaan koittanu selvitellä asioita! Toivon että tästä on apua! 

Oon myös kuullu muiden oireita ja huomaan että Pyryllä on ollut pitkin vuotta jos jonkin moista oiretta, välillä nauranut että onpas poika huomionkipee. Iho oireillut, silmät ja korvat, vielä kun pyry hirveesti raapi itseään ja sanoi että iho kutisee paljon. Ajattelin että kyse on jostain pesuaineesta tai pyykinpesuaineesta mitä käytän. En tietenkään voi varmaksi sanoo että mistä mikäkin asia johtuu, enkä varmaksi tiedä mitä noissa taloissa missä lapsia hoidetaan on ongelmana! 

 

Ps: KÄYKÄÄ ihmiset vahvistamassa sähköpostissanne vielä adressin allekirjoitus!

Jutta Rosenström

Heidi Syrjänen

#36

23.12.2014 09:35

Hei! tässä on tullut tähän viestiketjuun asiallista ja asiatontakin kommenttia. samoin olen itsekin saanut viestejä. nyt on kuitenkin aika kirjoittaa tänne muutama korjaus:

- sain kiitokset että olen pyytänyt Juttaa tekemään adressin. Minulla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä adressin kanssa. Jutalla on oma huoli lapsestaan ja muista lapsista ja siksi tehnyt adressin. Olen kyllä innokkaasti seurannut adressin edistymistä ja Jutan kanssa käynyt keskusteluja itsestäni. Ja olen valmis juttelemaan kenen tahansa kanssa asiallisesti.

- en kuitenkaan itse enkä toivo kenenkään etsivän syyllistä, en ole enkä arvuuttele mistä sairastelut johtuvat. sitä varten on ihmiset jotka tutkivat asiaa.

- toivon että keskustelut täällä ja henkilökohtaisetkeskustelut pysyvät asiallisena.

- henkisesti ja fyysisesti raskasta aikaa, mutta me selviämme YHDESSÄ.

Rauhaisaa joulun aikaa kaikille!

pettynyt

#37

31.12.2014 11:46

Poikani oli homepäiväkodissa, ja pian aloittamisen jälkeen alkoi jatkuva yskä (mikä parani lomalla), nuha, ihottuma, silmien kirvely & punoitus, hengenahdistus rasituksessa. 5 kk aloittamisen jälkeen kerrottiin huonosta sisäilmasta ja jonkinlaisista toimenpiteistä/laitteista joilla ilmanvaihto muutetaan ns. likaisempaan suuntaan vetäväksi (ja siitä ulos) tämä ei auttanut vaan kk kokeilun jälkeen tuli tieto, että toiminta on pakko lopettaa. Vasta silloin vanhemmat saivat tietää kuinka huono tilanne oli Alunperin ollut. SILKKAA LASTEN + HENKILÖKUNNAN TERVEYDEN VAARANTAMISTA!!!! Muutaman kk päästä päiväkoti muutti pois. Oireet hävisivät. Tässä se kuntien prioriteetti näkyy, yhtään kunnantaloa en ole kuullut jouduttavan sulkemaan sisäilman takia, vain koulujen ja päiväkotien!!!

 


Vieras

#38 Re:

01.01.2015 19:33

#37: pettynyt -  

 sairastuneitahan on jo henkilökunnassa ja lapsissa

Jutta rosenström

#39 Kurja juttu!

02.01.2015 09:35

#37: pettynyt -  

 Minä en voi varmaksi sanoa että mistä kenenkin oireet johtuvat, tai millainen ongelma päiväkodissa on, tai mitä tutkimuksien jälkeen sitten selviää? Toivon että jotain löytyisi, kuitenkin lapset ja henkilökunta on yhdistävä tekijä. Ilmeisesti aijemminkin ollut ongelmia sisäilman kanssa, niinkuin pettynyt kirjoittikin.

Tammikuun 12.pv toimitan adressin päiväkodille, mistä se jatkaa matkaansa sitten päättäjille, se onko nyt tarpeeksi tehty tai sanottu jää nähtäväksi. Tarkoitukseni on ollut tehdä yhteistyötä päiväkodin kanssa, tukea ja auttaa vanhempana asian eteenpäin viemistä. Tarkoitus on ollut että vanhemmat ovat mukana ja haluavat myös selvitystä asiaan. Itse toivon että tutkimukset tehdään perinpohjin ja selvitetään onko lasten tai aikuisten turvallista talossa olla.

180 nimeä jo! Se on hienoa! Vielä kun sen 200 saisi rikki määräpäivään mennessä! 

Jutta Rosenström