Totuus esiin - Mihin hävisi hyvinvointivaltio

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Totuus esiin - Mihin hävisi hyvinvointivaltio.


Vieras

#26

13.02.2015 06:15

Kävimme eilen valtakunnansyyttäjä Nissisen luona kertomassa kansalaisten oikeudettomasta tilasta ja mahdollisuuksista päästä oikeuksiensa piiriin. Käynti oli asallinen ja saimme lupauksen, että esittämiimme asioihin otetaan etsitään kanta.
paljonkokenut
Vieras

#27

13.02.2015 10:46

Meille kavi juuri noin 1990 luvulla, tyonantaja "pakotti" ostamaan tyosuhdeasunnon kalliilla hinnalla, varmasti tiesivat etta lama tulossa.  Nelja koulua kayvaa lasta harrastuksineen, eika siita noin vain voinut harkita muuttoa toiseen paikkaan, eika tyonantaja halunnut jatkaa tyosuhdeasuntona. Pankki antoi lainaa, mutta korot olivat melkein 20 %, lainaa sai ja sitten iski lama. Yritimme myyda asuntoamme hinnalla, mita itse olimme maksaneet, turhaan, pian olimme 3 asunnon loukossa. Saimme asuntoamme vastaan kaksi pienta asuntoa. Myimme halvalla pois, korkoja piti maksaa. Ensin sairastui mies,  sydan petti, irtisanottiin toista ja korvaukset mitattomat ( pelkkaa uhkailua) sitten sairastuin mina alveoliittiin ja astmaan, tyopaikoilta saatuun ammattitauteihin - saamatta kuitenkaan lain suomaa tapaturmaelaketta vaikka kaksi ammattitautidiagnoosia. Muutto pois Suomesta henkemme sailyttamiseksi jotta pystyisimme maksamaan velkamme. Miehella kaksi sydanleikkausta jo Suomessa. Velkaa jai viela maksettavaksi tosi paljon, mutta juuri ennen mieheni kuolemaa, olimme maksaneet kaikki velan takaisin pankille, joita olimme joutuneet tukemaan, minusta liian suurilla koroilla. Elama ei ole aina helppoa eika ruusuilla tanssimista.

vieras

#28 Kovaan Euroon likittyminen oli viimmeisin niitti hyvin vointi va,ltion tuhoon

13.02.2015 15:56

Suomessa tarvitaan kansan nousu,,Kreikan mallin mukaan.

Ruotsalaisegt Proffessorit ovat kirjoitelleet ,vuodesta toiseen ,että Suomellakin menis

paremmin ilman  Eurloa !

Kukaan toinen Pohjoismaa ei ole liitthynyt tähän kovaan Euroon,jota ei vpoi kannattaa

kukaan omilla aivoilla ajatteleva ihminen.

Irti Eurosta jo tänään !

Hilkka Laikko -addressin laatija

#29 Re:

13.02.2015 17:05

#26: -  

 Nyt olisi arvokasta tietää yhteystiedot_ minulle puh. 0404459688

 

Hilkka Laikko -addressin laatija

#30 Re:

13.02.2015 17:08

#20: -  

 Tämä porukka hakee kaikille oikeutta - ei rahasta.


Vieras

#31

13.02.2015 18:07

Totuus esiin, ettei sama toistuisi.
Kunnia kunniattomasti kuolleille.

Vieras

#32

14.02.2015 06:21

Mun takausvelat oli yli miljoona markkaa. Silti pankki oli myymyt velkani perintätoimistolle parilla tuhanella markalla. Olen vankeuteni kärsinyt, mutten koskaan enään normaali.

Vieras

#34

14.02.2015 10:16

Tämä on todella hyvä juttu et vihdoinkin joku alkaa tehdä asian eteen jotain. Mieheni teki itsemurhan silloin kun lama alkoi ja minä jouduin kahden lapsen yksinhuoltajaksi ja kun olin takaamassa siskolleni 400000mk ja hänkin menetti kaiken, niin olin hetken pulassa kun minultakin loppui työt ja yritys joutui seisontaan. Onneksi pääsin velkasaneeraukseen mikä kesti 5v. ja pelasti meidät.

Vieras

#35

15.02.2015 06:50

Menetin kaiken ja ilman yhteiskunnan tukea olen elämäni koonnut uudelleen. Tämä ei ole ihmisarvoista, eikä luo luottamusta politiikkaan.
lipEtus

#36 Lottovoitto

15.02.2015 12:52

On lottovoitto syntyä Suomen rajojen ulkopuolelle ja muuttaa Suomeen!

Henry Björklid

#37 Re:

15.02.2015 14:50

#4: Tatu Hoikkala -  

 Oikein!
Ja kiitos hyvästä adressista!

Kristiina

#38

15.02.2015 15:29

Hieman lisää tietoa siitä, millaisella lainsäädännöllä tätä yrittäjien ryöstämistä vauhditettiin maamme johdon taholta:   

                    Seppo Kääriäinen ja deus ex machina

Ensin tuli ulos kaapista Juha Sipilä ja pyysi anteeksi 90-luvun velkauhreilta. Kansa suuttui, kuraa lensi, koska sangen ymmärrettävästi nähtiin, että moinen anteeksipyyntö on lähinnä sylkäisy yli 20 vuotta velkavankeudessa kituuttaneiden kasvoille. Jos tönäiset toista tungoksessa, anteeksipyyntö on paikallaan. Suomen historian suurimman oikeusmurhan ollessa kyseessä...no, päätelkää itse.

Sitten päätti Seppo Kääriäinen tulla ulos, kertoen, ettei hän aio pyytää anteeksi. En minä muista suomalaisista tiedä, mutta minä ainakin suutuin taas.

Mikä vikana. Eikö minulle siis kelpaa mikään. Teet niin tai näin, niin kirottu olet.

Katsotaanpa: miksi siis Seppo Kääriäinen ei katso aiheelliseksi pyytää anteeksi. Koska Seppo Kääriäinen syyttää Deux ex machinaa, jumalalista väliintuloa. Ote Savon Sanomien haastattelusta:

"Onko teillä silloisena ministerinä mitään syytä pyydellä anteeksi jälkeenpäin?

– Hehheh, jaa... En naura tälle asialle, mutta kysymys tulee vähän yllättäen. Tietenkin pitää miettiä, mistä vaikeudet tulivat: ulkomaan lainoista, devalvaatiosta. Siitä syntyi kierre, kun pankit olivat tiukkoina. "

Asialle ei siis voinut mitään, sillä epämääräiset jumalalliset voimat,: ulkomaan lainat, devalvaatio ja pankkien vastustamaton voima siis ohjasi tapahtumien kulkua , ilman että kansanedustuslaitoksella oli minkäänlaista osaa tai arpaa asiassa. He olivat siis vain avuttomina sivustakatsojina noiden hallitsemattomien voimen jyllätessä.

Seppo Kääriäisellä ei siis näin olen ole mitään anteeksipyydettävää. Vai onko? Asiasta voisi kirjoittaa pitkältikin, mutta tyydytään nyt räikeimpään esimerkkiin, jonka valossa Seppo Kääriäisen piiloutuminen Tämän Deus ex machinan taakse, näyttäytyy juuri sinä , mitä se onkin: syyllisen miehen yrityksenä piiloutua totuuden valokeilalta.

Lainaan tässä nyt suoraan Seppo Konttisen kirjaa : Salattu pankkituki : "Lainsäätäjät olivat jo hyvissä ajoin ryhtyneet toimiin pankkien perintäaseman parantamiseksi ja velallisten inhimillisen kärsimyksen lisäämiseksi. Kärsimysten vuoteen 1993 ajoittuu alioikeus-ja ulosottolain uudistus. Joulukuun alusta lukien, ei tavallista alkuperäistä velkakirjaa enää tarvinnut liittää haastehakemukseen. Entisessä laissa oli vastaansanomattomasti: "Asiakirja, johon kantajan vaatimus perustuu, on liitettävä haastehakemukseen alkuperäisenä tai jäljennöksenä." Uudessa laissa sama kohta on muotoiltu seuraavasti: Haastehakemuksessa on kuitenkin täsmällisesti yksilöitävä se sopimus, sitoumus tai muu kirjallinen todiste, johon kantaja vetoaa.... Lainmuutoksen seurauksena tuomioistuimet ryhtyivät noudattamaan periaatetta, ettei alkuperäistä velkakirjaa tarvinnut liittää haastehakemukseen. Ulosottolain uudistuksen yhteydessä sama asia toisin sanoin:" Jos alkuperäisen saamistodistuksen (velkakirja) antaminen sen katoamisen tai muun syyn takia ei ole mahdollista, ulosottomies voi panna tuomion tai päätöksen täytäntöön alkuperäisen saamistodistuksen (velkakirja) puuttumisesta huolimatta, jollei saamistodiste ole juokseva velkakirja, vekseli tai shekki." "


Ketään tuskin yllättää, että tälläisten lakien voimassa ollessa näitä saamistodistusten katoamisia sattui tuhkatiheään. Niinpä mm. silloin, kun 12 miljardin markan saatavat (ja velallisparat siinä samalla) myytiin 5%:n hinnasta Aktiv Hansalle ja C&A Finland OY:lle, kukaan ei pystynyt tutkimaan, kuinka paljon perintäkelvottomia tai jo kertaalleen maksettuja velkoja koko paketti sisälsi.Valtiontalouden tarkastusviraston näitä tapahtumia käsittelevä raportti julistettiin pikaisesti salaiseksi Paavo Lipposen hallituksen toimesta. Mikä sekään tuskin hämmästyttää ketään.

Kääriäinen on toinen vielä valtakunnan politiikassa mukana olevista, jotka istuivat Esko Ahon (kesk.) hallituksessa 1990-luvun alussa. Kääriäinen oli kauppa- ja teollisuusministerinä 1993–1995.

(Julkaistu ensin Uuden Suomen blogeissa)

vieras

#39 Hyvinvointi valtilon Politiikot tuhoaa Suomen vesistöt !

16.02.2015 13:42

Nyt on Saa---tanat Suomen johdossa ,tuhotaan Uraanilla sekä liotus kemigaaleilla

Suomen puhtaat vesistöt ,,,,Huuto kuuluu....Helvetti,,,,Saa,,tana, Perke,,,le !

Nyt on aika väistyä ,,,vanhojen politiikan konnien,,,!

Nykymenosta ei hyvä seuraa ,,,Tarvitaan

Täys käännös ,,,,muutoin olemme matkalla Suomen täydelliseen tuhoon

Kansan ääni ei kuulu ,vaikka vaaleja  on ja kallupit kertoo mitä mieltä

kansa on.

Ydinvoimaakin vastustaa kansan kirkas enemmistö ,tämä tarkoittaa kansanvallan

maassa,ettei yhtään ydinvoimalaa enää rakenneta Suomeen .

Tämä pieni lahjova Mafia ,on tuomittava ,joka tarkoittaa että heidän päätöksensä ovat

laittomia ,siis kansan enemmistön vastaisia.

Hehän ovatkin kansan  vastaisia ,,,,Likaisia Terroristeja....!


Vieras

#40

16.02.2015 14:00

Tukea ja myötätuntoa Sirkalta. Terkkui kaikille.

Vieras

#41

16.02.2015 17:33

Olen yksi Niista joilta vietiin omaisuus,henki viela jatettiin...yrittajan oikeus on vain tyollistaa ja maksaa miljoona eri veroa vuodessa
voimia niille jotka jaksaa yrittaa ja niille jotka viela uskovat etta kreikka saadaan myos jaloilleen ja myo maksetaan senkin touhun maksut
KOSKA,,saadaan nama herrat valtakunnanoikeuteen
ei koskaan ( korppi ei korpin silmaa noki )
miska

#42

16.02.2015 17:45

On tää kumma juttu. Iso osa kansasta on tiennyt tämänkin sotkun syyllisen(t) jo kohta neljännes-

vuosisataa.

Poliitikot, oikeusviranomaiset, MEDIA vaikenevat täysin.

Luonnonlait, poistumat takaavat sen , ettei mene montaa vuotta kun mekkala alkaa.

Heidi Salo
Tampere

#43 Kirjoitusta asiaan liittyen

16.02.2015 18:13

Laitoin aiheesta pienen tekstin blogiini ja tekstiin linkin tähän adressiin http://heidisalo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/187260-anteeksi

Ari 'Bono' Alén
Vieras

#44 Ihmisyyden puolesta

17.02.2015 09:59

Yksityisyrittäjyyttä pitäisi työllisyyden nimissä kannustaa eikä lannistaa, kuten nyt vaikuttaa kaiken epäoikeudenmukaisuuden nimissä tapahtuneen. Tuo 90-luvun laman varallisuudensiirto yrittäjiltä suurpankkien käsiin vaikuttaa tarkoituksenmukaisesti 'laillistetulta' ryöstöltä. Ipu mukana näissä talkoissa. http://ihmisyydenpuolesta.fi/ www.ihmisyydenpuolesta.fi


Vieras

#45

17.02.2015 10:05

Suomen tämänhetkinen talouslama on jatkoa 90-luvulle. Edelleen keskitytään vain pankkien ym. suurlaitosten hyvinvointiin pieni- ja keskituloisten yrittäjien ja työntekijöiden verovaroja tuhlaamalla.
Minun työnantajalleni tyrkytettiin 1988 halpakorkoista ulkomaanlainaa pankin toimesta.
Tyrkyttäminen oli erittäin agressiivista ja työnantajamme ihmetteli tätä myös meille. Pankinjohtajan sinnikkään markkinoinnin pehmentämä  työnantajani otti viimein investointilainaa. Tuoretta velkaa  oli  tuskin ehditty lyhentämään kun taloustaantuma "yllätti" eikä raha liikkunut.   Taantuman aikana pankinjohtaja ei enää ollutkaan kiinnostunut samalla tavalla asiakkaansa hyvinvoinnista, kuten aiemmin oli antanut ymmärtää. Velkoihin ei  enää järjestynytkään maksulykkäystä eikä myöskään "apua".

Maksuvaikeuksiin ajettu tunnollinen työnantajani hävisi koko elämäntyönsä, asuntonsa, terveytensä. Itse olen siitä lähtien ollut osa-aika työtön ja tällä hetkellä kokonaan työtön. 

Omalle puolisolleni jolla on myös yritys, yritettiin samalla tavoin tyrkyttää lainaa jotta firma saataisiin "korkeammalle levelille". Mieheni ei onneksi ollut halukas tarttumaan "täkyyn" ja firma on onneksi olemassa edelleen.

Tämä oli vain esimerkki tuhansien muiden tapausten joukossa.

Mikä on näiden esimerkkien tarkoitus? Kyseessä on Suomen talouden tahallinen  alasajo.

Useimmat kenen kanssa aiheesta olen keskustellut ovat varmoja siitä, että talousviisaat eivät todellakaan voi olla sokeita. Kyseessä on tahallinen rikos, jonka maksajiksi on pantu tunnollisia veronmaksajia. Lukemattomat kansalaiset esittävät   syyksi "uutta maailmanjärjestystä" jossa heikommat ajetaan tietoisesti pois hyvinvoinnista ja elämästä. Hyvinvoinnista puhuminen on käytännössä pelkää kulissin heiluttelua.

 


Vieras

#46

17.02.2015 15:57

PAKKO SAADA TIETÄÄ. !!!!
Justiina

#47 Re: Ihmisyyden puolesta

17.02.2015 18:37

#44: Ari 'Bono' Alén - Ihmisyyden puolesta 

 Juuri näin Ari. Tässä katellisuuden maassa ei tajuta, että 1. PK-yrityssektori työllistää kaikkein eniten tässä maassa kokonaisuutena 2. Silti PK-yrittäjän oikeusturva on puhdas 0. Hän laittaa omat ja sukunsa rahat ja omaisuuden, jotta hän saa ideansa toimimaan ja pystyy työllistämään ihmisiä -silti hänet voidaan ryöstää putipuhtaaksi hetkesää pankin tai verottajan toimesta. 3. Samaan aikaan pankin kakslahkeiset rahastavat vielä tuon em. yrittäjän tekaistuilla veloilla joko pääomatukea tai virtuaalikorkojen avulla kiertävät veroja...4 Kun yritys menee konkurssiin, sen vaikutukset kertautuvat moninkertaiseksi, kun hänen perheensä ja läheisensä kärsivät ja samalla jokaisen työttömäksi jääneen perheet kärsivät -kenties menettävät myös kotinsa samalla kuviolla ja ulosotto hoitaa loput ....ikuisesti .....aamen


Vieras

#48

17.02.2015 19:25

Hienoa,että asioihin vihdoinkin tartutaan. Kyllähän 90-luvun laman aiheuttaneet päättäjät tiedetään.

Vieras

#49

18.02.2015 12:17

Oikeusturva tulee nostaa näkyvästi esille eduskuntavaaleissa. Olen täysillä mukana ja uskon, että minullakin on tähän jotain annettavaa. Lisätietoja, www.vertaistukeaomaiselle.com.
HastaLaVista telttaretkeläisille

#50 Koivisto, Aho ja kumppanit

18.02.2015 19:21

Hyvinvointi valtion häviämisestä voi kiittää Koivistoa, Ahoa ja kumppaneita.  Somalien ja inkeriläisten tuonti sekä valtion talouden kuralle ajaminen alkoi em. toimesta 1990-luvulla.  Sen jälkeen ongelmat ovat vain kumuloituneet.

Somaleita lappaa ovista ja ikkunoista lisää elätettäväksi ja tekemään rikoksia. Inkeriläisten siivellä tulivat venäläiset, joille niillekin on jo omat palvelunsa ja tukensa. Seuraus on arvattavissa:  valtion talous on kroonisesti kuralla.