Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava.


Vieras

#126

19.06.2013 16:26

Kuukausi hometalossa, viisi altistunutta lisää joista nuorimmaisella ikää 2kk. Tekisi mieli vaikka ampua myyjä, joka kehtasi valehdella rakenteista.

Vieras

#127

22.07.2013 00:47

olen itse sairastunut tosi vakavasti homealtistusten vuoksi. 3 altistumaa.

Vieras

#128 Homeasiat ilmaisiksi oikeudessa.

18.09.2013 13:05

Näin saisimme yli puolet homeongelimista poistettua. ihmiset eivät uskalla viedä asiaa oikeuteen koska pelkäävät menettävänsä rahaa
kokemuksesta tiedän

#129 homeisen talon myyjälle..

24.09.2013 12:07

Maakaaren pykälillä myyjän vastuusta ei ole käräjäsalissa tai missään oikeustasoissa mitään merkitystä. Se on turha pykälä. Todellisuudessa on ostajan vastuulla aukoa seinät ja haistella. Ei ole myyjän vastuuta olemassakaan vain ja ainoastaan ostajan velvollisuus purkaa rakenteita ostettavasta rakennuksesta.

Vieras

#130

30.09.2013 20:35

Homeongelma on todellinen ja laaja. Jos siihen ei aleta suhtautua vakavasti, se voi olla eräs suurimpia työkyvyttömyyden aiheuttajia tulevaisuudessa. Lapset ja nuoret kärsivät ja sairastuvat homekouluissa jopa parantumattomasti. Home aiheuttaa jopa kuolemaan johtavia sairauksia. Vieraile Homepakolaisten nettisivuilla, katso linkki: http://homegate2011.blogspot.fi. Asiantuntijoita myös mm. Tuula Putus ja Mirja Salkinoja-Salonen.

Vieras

#131

03.10.2013 06:02

Kirjoita kommentti...Allekirjoittakaa, tärkeä asia.....itse olen taistellut 7v. Jo kahden työpaikan homeongelmien kanssa......terveys on mennyt :-(

Vieras

#132 Re: kuka korvaa ansionmenetykset ja terveyden menetyksen

03.10.2013 06:03

Homenokka

#133

03.10.2013 06:06

Terveys mennyt, suuret ansionmenetykset homesairaiden työpaikkojen takia :-(

Vieras

#134

22.10.2013 18:50

Kyllä näin on! Asialle on tehtävä jtn. Itsekin vuosia jouduin asumaan homekämpässä ja astma on tuloksena. Mutta eihän kukaan tee asian hyväksi yhtikäs mitään kun kaikki rahat menee kreikkaan.

Vieras

#135 Marika

23.10.2013 15:53

Itsekin asun homeisessa vuokra asunnossa..oon saanut sinä aikana n.9-10.v iho-oireita,allergiota,henkisiä ongelmia ja astman..Tuntuu uskomattoman pahalta ja väärältä maksaa vuokraa tästä homepesästä.Ei tunnu kodilta paikka jossa joutuu pelkäämään sairastuvansa ja tietää sen..Kyllä vie voimia kun ei edes voi asua asuttavassa ja homeettomassa paikassa..terveyden ja hyvinvoinnin puolesta usko meni jo ajat sitten Suomen yhteiskuntaan..kaikin puolin.Ei hyvinvointia nähtykään täällä vuosiin ja siksi kutsutaan.Pelkkä vitsi..mutta ei naurata.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

23.10.2013 15:54


Mr Helsingin MLK

#137 Nyt vuorossa koulut

29.10.2013 19:00

Nyt Vantaan kaupunki on päättänyt sulkea kaksi tervettä koulua (Hevoshaka ja Tuomela, molemmat tutkittu ja hyväksi havaittu) ja samaan aikaan kymmenet koulut kärsivät sisäilmaongelmista. Tämä on herättänyt meidät vanhemmat taisteluun. Nyt samalla kerätään adressia, jolla päättäjiä yritetään herättää tajuamaan, mitä hirveitä virheitä he ovat tekemässä. Käykää kirjoittamassa myös tämä: http://www.adressit.com/vetoomus_terveiden_paivakotien_ja_koulujen_puolesta

Vieras

#138

05.11.2013 19:10

Itse kärsin tällähetkellä homeen aiheuttamaa keuhkoissa olevaa oireilua. Lääkärissäkään eivät osaa auttaa...
Muuta pois...
Niin ja mihin tälläsella tilanteella mikä Helsingissäkin on asuntojen suhteen?

Vieras

#139

07.11.2013 06:18

Tunnen monta jotka ovat joutuneet jättämään työnsä, kotinsa tai jopa kotimaansa sen vuoksi, että homealtistuksen vuoksi eivät pysty oleilemaan enää juuri missään.

Vieras

#140

09.11.2013 08:13

Elintärkeän asian puolesta!

Vieras

#141

15.11.2013 11:12

Onhan nuo sairaudet kamalia. Nyt tämä asia pitäaisi
saada kuntoon kaikkialla.

Vieras

#142

15.11.2013 11:16

Minulla on asunnossa homeongelma mutta isännöitsijä
VVO:lla sulki puhelimen korvaan, eikä mitään ole tapahtunut asian korjaamiseksi.
Kukaan ei halua tulla kylään, kun meillä haisee homeelle ja kellarille. Ikkunat pitää pitää auki koko päivän, että voi asua jotenkin. Minulle on tullut astma ja sitäkään ei haluta paljon myöntää.
Verta nenästä ja silmät kutiavat ja en kohta näe kunnolla jne....noita sairauksia ja aina flunnssassa, kun tulee kosteammat ilmatkin.

Vieras

#143 Re:

01.12.2013 14:29


Vieras

#144

04.12.2013 00:45

toivun että kaikki allekirjoitta koska home on todella vakava asia ja paljon ihmisiä kärsi aika pahasti muttä ei ne saa edes apu, huh huh.
Jotkin voidaan aina tehä

#145 Hyvä adressi

07.01.2014 19:44

Kosteus- ja homeongelma on käsittämättömän laajan mittakaavan ongelma yhteiskunnallemme. Pitäs kai sanoa, että haaste. Kuulostaisi jotenkin helpommin lähestyttävälle.

Käykää lisäämässä sisäilmaonelmaiset koulut, päiväkodit ym. tänne foorumille: www.homeleaks.fi.



Tämä ei ole uskon asia
Vieras

#146

10.01.2014 10:28

On tärkeää puuttua tulevaisuuden kansantautiin nro. 1 jo nyt. Tuhannet ovat jo "rakennuskyvyttömiä" ja uusi valmiiksi altistunut sukupolvi aikuistuu tällä ja ensi vuosikymmenellä homekouluista. Hirsimökkejä ei ole hätämajoitukseen.

Saksassa ja japanissa home- ja monikemikaalialtistus on virallinen sairaus kelakoodeineen, hoitoineen ja sairauslomineen ja -eläkkeineen. Jenkeissä lääkäri (M.D.) ritchie shoemaker väittää hoitaneensa 6000 homesairasta toksiineja kehosta poistavalla lääkityksellä jo vuodesta 1986. Katso itse "surviving mold"-sivusto ja mieti oma käsityksesi. Uskotko suomen vai em. maiden lääkäreitä? Itse uskon em. maiden tieteelliseen tutkimukseen, en suomen viranomaisten vakuutusyhtiöille sopiviin arvailuihin.

Suomessa monet tahot  näyttäisivät pelaavan rakennusliikkeiden ja välinpitämättömien vuokranantajien piikkiin. Kun näkee paljon savua, jossain palaa ihan oikeasti!!!. Älä usko tyhmiä, valehtelevia tai tietämättömiä "työterveys"- lääkäreitä ja ylityöllistettyjä isännöitsijöitä.

Itse olen "terve"... ainakin vielä.

#146;tämä ei ole uskon asia

#147 Re: Homemikrobit aiheuttavat oireita ja sairauksia yhä enemmän

10.01.2014 11:16

#6: Työpaikkakyvytön - Homemikrobit aiheuttavat oireita ja sairauksia yhä enemmän

Hälyyttävää luettavaa  aiheesta. Monet eivät enää jaksa edes selittää vaivojaan miljoonatta kertaa. Suomi on kai huonoin länsieuroopan maa toksiini-sairastuneiden kohtelussa, tässä asiassa eletään itäisten maiden tapaan. Metsän homeet eivät ole sama asia, kuin rakenteissa muhivat myrkkypäästöt. Vaarallisten homeiden erittämien toksiinien tehtävä on tappaa muut vaarattomammat homelajit. On myrkkyä ihmisellekin. Riittävän myrkytysmäärän jälkeen kehon myrkynpoistojärjestelmän toiminta heikkenee. Sitten on vältettävä haitallisia altisteita.

Liian monet vuokra-asunnot homehtuneet pelkästä välinpitämättömyydestä  rakentaessa ja ylläpitäessä. Tasakatto ja maanalainen kellari ei toimi useinkaan näissä ilmasto-oloissa. Suomalaisella kirvesmiehellä on ammattitaitoa, mutta sitä ei taideta kaivata nyky-rakentamisessa. Monet kortistossa.

JOS talo tehtäisiin monikerroksisista ja kemikaalirunsaista materiaaleista , Kosteista liimahöyryjä erittävistä betonielementtilaatoista, sisärunko sateiseen vuodenaikaan sääsuojaamattomana pystyttäen, Olemattomalla mutta helppokulkuisella sokkelilla varustettuna, salaojitusvaiheessa kiirehtien, tasakatto huovalla varustaen,ilmanvaihto minimikustannuksilla toteuttaen, räntäsateessa villottaen, voittoja maksimoiden ja ammattitutkintoa omaamattomalla työvoimalla toteuttaen, en itse ostaisi tai vuokraisi, alalla vuosia työskennelleenä, sen kaltaista asuntoa.

Muutto (toiseen) länsimaahan tai hirsimökkiin on auttanut monia. Terveitä kerrostaloja pitäisi olla enemmän.

#146;tämä ei ole uskon asia

#148 Re: Homeongelman pitkä sota!

10.01.2014 11:25

#27: Maijaliisa - Homeongelman pitkä sota!

Onneksi olet jaksanut tässä maassa, jossa home-ja monikemikaalitoksiinisairaista tehdään psyyken sairaita tai muuten vaan v*******aan. Veikkaisin syyksi, jotta vakuutusyhtiöiden osingot säilyvät tähtitieteellisinä. Vaikeaa saada korvausta vaivaan, jota ei virallisesti tunnu aina olevan olemassakaan.

Kirjaasi voisi tutustua.

Osalla muista länsimaista on eläkkeitä ja hoitoja. Tarkoittaa varmaan, että yleinen suhtautuminen on realistisempaa ja sitä kautta ihmisiä ei pakoteta myrkyllisiin tiloihin, jotta vältytään vakavimmilta seuraamuksilta. Keho varmaan paranee hitaasti, jos se saa mahdollisuudeen. Oma tilanteeni on, että oireilen käymissäni korkeakoulurakennuksissa, en muualla.

Asuntokaupan purku suomessa... Olen sanaton.


Vieras

#149

06.03.2014 14:08

Käsittämätöntä, ettei tällekään asialle tehdä mitään, vaikka ongelma on tiedostettu jo vuosikymmeniä. Barrikadeille vaan ja pommittamaan kunnanvaltuutettuja ja kansanedustajia öin ja päivin.
sairastunut 42w

#150 Re:

10.03.2014 16:07

#122: -

tässä se on,juuri se lause mitä olen toitottanut! totista totta puhut!