Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava.


Vieras

#251

31.08.2016 20:14

Poikani on sairastunut hometalosta.
20vuotta homesairaana ennen diagnoosia

#252 Re: Mielenosoitus

31.08.2016 21:44

#14: altistunut - Mielenosoitus 

 

Vihaiset äidit ·ryhmä järjestää:

Mielenosoitus terveen sisäilman ja lastemme oikeuksien puolesta
6.9.2016 klo 18
Helsinki, Kansalaistori

Lisätietoa ainakin:

https://www.facebook.com/vihaisetaidit/posts/1156438811084617


Vieras

#253

31.08.2016 22:14

Minulla on ystävä- ja tuttavapiirissä useita, jotka ovat altistuneet huonolle sisäilmalle. Varsinkin tänä kesänä eräs heistä on kohtuuttomissa vaikeuksissa. Hän on menettänyt kotinsa ja omaisuutensa. Talvi painaa päälle ja hän ei tiedä, missä asuu, kun pakkaset tulevat. Hän on yrittänyt hakea apua oireisiinsa 15 vuotta, mutta lääkärit ovat leimanneet hänet luulosairaaksi hulluksi. On järkyttävää ajatella, että yhteiskunta ei ole millään tavalla ottanut vastuuta näistä sairastuneista, joiden sairastuminen on oikeastaan juuri yhteiskunnan syytä. Pitkään on tiedetty rakentamisen ongelmat, mutta esim. valtiovalta on sulkenut silmänsä tosiasioilta. On paljon helpompi syyllistää sairastuneet ihmiset.

Vieras

#254

01.09.2016 05:26

Erittäin tärkeä aihe, jonka yhteiskunnan tulee alkaa ottaa vakavasti.

Vieras

#255

01.09.2016 06:23

OLen itse altistunut monessa talossa homeelle. =( Astma ei lähde koskaan pois.

Vieras

#256

01.09.2016 07:32

työpaikallani kosteusvaurioita

Vieras

#257

01.09.2016 08:32

Itse sairastunut astmaan työpaikan ja oman asunnon homeongelman takia. On joo vaikuttanut kongitiiviseen, jaksamiseen vireyteen, ja elämänlaatuun. Alentunut vireystaso on vaikuttanut niin että elintaso jäi alhaisemmaksi ellen olisi sairastunut. Ihan oma kokemus takana.
Terveenä jälleen

#258 Pelastus sairasteluun

01.09.2016 09:15

Itse sairastelin monta vuotta kun vaihdon uuteen työpaikkaan. Työkavereillakin oli oireita sisäilman vuoksi.Onneksi alettiin tutkia ja saatiin puoli vuotta sitten työpaikalle kunnon ilmanpuhdistusjärjestelmä! Niitä käytetään myös sairaaloissa. Se imaisee jopa homeitiöt ja kaikenlaiset bakteerit. Eikä ole pakko ostaa vaan meille töihin vuokrattiin, ainakin nyt kun saatetaan muuttaa jossain vaiheessa muualle pakoon. Mutta parasta että omatkin sairastelut ja oireet kadonneet ja porukan ei tarvitse olla saikulla enää!!! :) Katsokaa täältä apua ja puhukaa työpaikoilla, jokaisen oikeus pitäisi olla turvallinen työympäristö

www.genano.fi

Genano on suomalainen yritys, ja näköjään kouluissakin käytetään ympäri suomea! 


Vieras

#259

01.09.2016 11:05

Koska olen itse sairastunut niistä ja saanut elinikäisen vaivan.

Vieras

#260

01.09.2016 11:50

On kyse niin tärkeästä ja invalidisoivasta asiasta, että siihen pitäisi jo vähitellen suhtautua vakavammin. Varsinkin, kun asiaan on todellakin mahdollista puuttua jo ennalta. Lisäksi olen läheltä päässyt seuraamaan hyvän ystäväni päivittäin eteen tulevia ongelmia, kipuja ja rajoitteita. Asialla on myös suuri vaikutus mm. sosiaaliseen kanssakäymiseen muista vaikeuksista puhumattakaan, joista useimmilla ei ole minkäänlaista käsitystä.
saman lafkan sairastuttama

#261 Re: Re: kiitos ehdotuksesta

01.09.2016 15:04

#63: Hämeenlinnan Asunnoista sairastunut - Re: kiitos ehdotuksesta 

 Kuka oli ko. isännöitsijä? Meillä HML asunnot haastoi oikeuteen maksamattomasta _puolen kuukauden_ vuokrasta ja teki meistä lastensuojeluilmoituksen välittömästi kun kerroimme että heidän vuokra-asunnossaan on hometta. Roistoja koko sakki.


Vieras

#262

02.09.2016 08:00

Koska homeongelmat aiheuttavat vakavia terveysongelmia. Ongelmaan ei ole puututtu perusteellisesti ja esim.tarha-lapset, koululaiset ja työntekijät sairastuvat homeongelmat takia.

Vieras

#263 Re:

02.09.2016 08:01

#251: -  

 Homeongelmat aiheuttavat vakavia terveysongelmia, tähän on puututtava pikaisesti. 


Vieras

#264

03.09.2016 18:43

Home- ja kosteusvauriomikrobeista ja niiden aineenvaihduntatuotteista (=MYRKYISTÄ) sairastuneet eivät saa sosiaaliturvaa ja moni putoaa kaikkien tukien ulkopuolelle. Jos ei pysty palaamaan työpaikalleen ja on niin sairas, ettei voi mennä muuallekaan työhön, voi olla ettei saa ammattitautidiagnoosiakaan, ei saa toimeentuloa mistään. Vaikka saisi ammattitautidiagnoosinkin, niin saa tapella vakuutusyhtiön kanssa vuosikausia. Homeongelma kielletään VIELÄKIN, vaikka on useita tutkimustuloksia homeiden vaarallisuudesta terveydelle. Meidän pitää päästä ennaltaehkäisyvaiheeseen, ettei kukaan sairastu... Näinhän se menee:
Kieltäminen. Tunnistaminen. Tunnustaminen. Hoito (rakennus kuntoon ja homesairaan lääkitys). Ennaltaehkäisy.
Suomi on mennyt taaksepäin ja olemme palanneet tuohon kieltämisvaiheeseen :( Jostain syystä lääkäreiden keskuudessakin on heitä, jotka ovat unohtaneet Hippokrateen valansa :(

Vieras

#265

05.09.2016 07:22

Olen itse pahasti homealtistunut ja sairastanut noin neljä vuotta saamatta taloudellista tai terveydellistä apua. Lapseni ovat myös, onneksi eivät niin pahasti kuin itse olen. Homealtistuminen vaikuttaa joka päiväiseen elämään ja olen joutunut myös lopettamaan useassa työpaikassa homeen takia.

Vieras

#266

05.09.2016 09:44

Koska olen itse sairastunut homeasunnossa Ja samoin poikani.

Vieras

#267

05.09.2016 14:43

Niin minä kuin puolisoni olemme saaneet tämän vaivan pitkäaikaisesta työpaikastamme noin niinkuin läksiäislahjaksi. Moni siellä oireilee vaan ei uskalla valittaa eikä lähteä. Surullista.

Vieras

#268

06.09.2016 20:34

kun sisäilmaongelmiin puututaan ajoissa niin ihmiset ei sairastu ja jo sairastuneiden oireet ei pahene

Vieras

#269

09.09.2016 09:22

Erittäin tärkeä asia kaikille ja varsinkin kasvaville lapsille!

Vieras

#270

11.09.2016 04:17

Läheinen ystävä on saanut homeallergian H:gin kouluissa opettaessaan vuosia niissä.
Mitä!??!

#271 Re:

11.09.2016 11:30

#80: -  

 Raha.


Vieras

#272

13.09.2016 22:46

Olen itse kärsijän asemassa.

Vieras

#273

16.09.2016 20:52

koska itselläni on homeongelma ja se on jo vaikuttanut terveydentilaani

Vieras

#274 EI HALUTA RAKENTAA TERVEITÄ RAKENNUKSIA, VAAN TULEVIA HOMEKORSUJA. TOKSIINIT ON MYRKKYJÄ!

25.09.2016 15:12

Vietin ala- ja yläasteen homekouluissa. Sitten homelukiossa, varusmiespalvelus homeisessa ympäristössä. Työpaikoilla enemmän ja vähemmän ongelmia, terveitäkin paikkoja ollut. Oireita: Tajunnan ja ajattelun sumentuminen, poskiontelotulehdukset, kolestroli koholla, sydämen toiminnan muutokset, yölliset heräämiset, henki ahtaalla, nopeampi altistuminen.

Ennen tehtiin yksinkertaisia rakennuksia, jotka tuulettuivat ja ne oli helppo korjata. Kaupungistumisen myötä rakennetut isot tilat hankala rakentaa perinteisin menetelmin -> Suomi on homekorsujen luvattu maa, jonka rakennuksia vaihtelevat sääolosuhteet vielä entisestään edesauttavat pilaantumaan.

Äiti

#275

26.09.2016 05:26

 Erittäin tärkeä adressi. Toivottavasti saatte paljon allekirjoituksia. Itse onneksi asun ja työskentelen terveissä rakennuksissa. Ihmettelen vain, että miksi opettajat ja oppilaat (vanhemmat) eivät mene lakkoon ja nosta isoa hälyä home-ongelmista? Miksi he kiltisti menevät joka päivä sairastuttamaan itsensä? Itse en päästäisi lastani homekouluun.