Synnytysten jatkuttava Oulaskankaalla

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Synnytysten jatkuttava Oulaskankaalla.

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

25.02.2011 23:15


Sarppa
Vieras

#27 Oulaskankaan puolesta!

26.02.2011 13:51

Synnytykseni eteni nopeasti ja hyvä kun ehdimme ajaa edes Oulaisiin. Kamalaa, jos seuraavaa lastani pitäisi lähteä synnyttämään Kokkolaan asti..taitaisi syntyä matkalla. Ihan hullua olisi lopettaa toimiva ja erittäin lämminhenkinen synnytysosasto. Pitäisikö lähteä Kokkolaan tai Ouluun synnyttämään jo valmiiksi ruuhkaisiin sairaaloihin?
Sisko Väisänen
Vieras

#28 Synnytysten jatkuttava Oulaskankaalla

26.02.2011 23:08

Lämpöiset muistot sieltä:)ja ammattitaitoinen henkilökunta.
Miia
Vieras

#29 Oulaskangas on paras

27.02.2011 13:00

Lämpimät muistot Oulaskankaan synnytysosastosta. Ihanat asiantuntevat, mukavat hoitajat ja lääkärit.Synnyttäjä tuntee olonsa turvalliseksi.Itse en olisi ehtinyt Ouluun asti ja muutenkin oli niin epämukavaa istua autossa,että se olisi jo ollut kidutusta, tunnin matkakin oli ihan hirveää.Laittakaa viestiä eteenpäin,että nimiä saatais adressiin.Oulaskangasta ei saa lopettaa!!!
Kätilö
Vieras

#30 Kiire

27.02.2011 23:07

Kiirettä isoissa synnytyssairaaloissa. Synnyttäjät keskitetään isoihin laitoksiin synnyttämään, pienet laikkautetaan, resursseja ei lisätä - jatkuva kiire. Liikutaan potilasturvallisuuden rajamailla - onks tässä järkeä?
X-kätilö
Vieras

#31 Miksi natistaan

28.02.2011 15:55

Lapissa joutuvat matkustaan synnyttämään satoja kilometrejä.
Vieras
Vieras

#32 Re: Miksi natistaan

28.02.2011 16:06

#31: X-kätilö - Miksi natistaan 

 Lapissa matkat OVAT aivan epäinhimillisen pitkiä, mutta ei kai se tarkoita että tällä perustein kaikkia muitakin pitäisi päähän potkia? Jos Oulaskankaalta loppuvat synnytykset niin eiköhän vain pian lakkaa viikonloppu- ja yöpäivystyskin.


Vieras

#33

01.03.2011 23:32

oulaisissa osaava henkilökunta ja hyvähoito

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

01.03.2011 23:50


vieras
Vieras

#35 oulainen paras paikka

02.03.2011 00:34

oulaisten synnytysosastoa ei saa lopettaa siellä on hyvä hoito ja osaava henkilökunta
kaksi lasta olen siellä synnyttänyt ja molemmat synnytykset meni hyvin
Markku Veteläinen
Vieras

#36 Ihmisen syntyminen on luonnollinen tapahtuma

02.03.2011 16:34

Kautta aikojen ihmiset ovat syntyneet kotioloissa. Riskisynnyttäjät seulotaan neuvolassa ja lähetetään erikoishoitoon, näin on tapahtunut jo vuosia.
Jo nyt ovat terveydenhoitokustannukset kestämättömän kalliita. Onko tarkoitus nostaa kustannuksia siirtämällä synnytystoiminta erikoislääkärien hoidettavaksi.
Kärki Juhani
Vieras

#37 Oulaskangas

02.03.2011 17:38

Koko Oulun-eteläisen alueen erikoisairaanhoidon palvelukeskus, noin 145000 asukasta.Nyt tarvitaan kongkreettisia tekoja ei pelkästään sanan helinää.
Vieras
Vieras

#38

10.03.2011 12:44

#1: Katainen Heli -  

 itse en ole vielä kokenut Ouluskankaan palveluja,mutta olen kuullutt tosi hyviä palautteita,kun sitten Oulusta ihan erilaisia... ja lisäksi olen sitä mieltä,että on todella törkeä laittaa kiinni synnytysosaston keskellä pieniä paikkakuntia ja lähettää ihmisiä kauemmas,se ei ole yhtään turvallista

satu
Vieras

#39 ei lopetukselle

10.03.2011 13:43

synnytyssairaalaa ei saa lopettaa oulaisista itse olen molemmat lapset synnyttänyt sielä ja oli turvallista ei pelottanut yhtään pätevä henkilökunta.
Mamma pääkaupunkiseudulta
Vieras

#40 Re:

10.03.2011 13:59

#1: Katainen Heli -  

 Nykyisenä linjana näyttää olevan pienten synnytysyksikköjen lopettaminen ympäri Suomea. Näinhän kävi myös Tammisaaaren synnytyssairaalalle, joka oli saanut Baby Friendly -arvonimenkin imetysmyönteisyydestään. Lopettamispäätös tuli huolimatta alueen ihmisten kapinoinnista ja monenlaisista vetoomuksista. Kaikki vaan ohjataan isoihin yksiköihin synnyttämään riippumatta matkojen pituudesta tai pienten sairaaloiden kodinomaisuudesta.

Suku Oulaisissa jo 1500 luvulta lähtien.
Vieras

#41 Oulaskangas on ehdottomasti säilytettävä

10.03.2011 14:18

Matkat muualle tulevat liian pitkiksi, tien päällä ei ole niin häävi syntyä. Suurissa yksiköissä vastuunkantajat ovat liian kaukana. Harmi että tällaista edes suunnitellaan.
RvaK
Vieras

#42 Re: Re:

10.03.2011 14:32

#40: Mamma pääkaupunkiseudulta - Re:

Oulaskankaan synnytysosastolla on silti nähdäkseni varsin hyvät mahdollisuudet säilyä edelleen mikäli yhteinen sävel lähikuntien välillä löytyy. Käytännössä esim. jos Ylivieska joka on tähän asti ohjannut ainakin osaltaan synnyttäjiä Kokkolaan, ohjaisikin jatkossa näitä Oulaskankaan suuntaan ja mikäli myös raahelaiset äidit olisivat valmiita harkitsemaan vaihtoehtona Oulaista. Keskustelu, vetoomukset ja jokaisen mielipide siis painaa (ainakin toivottavasti)

Briitta Hulkko
Vieras

#43

11.03.2011 13:00

Oulaskankaan sairaalan synnytysosato on
turvallinen, ihmisläheinen ja ystävällinen
paikka synnyttää lapsia. Henkilökunta
motivoitunutta työhönsä ja siitä kertoo jo
pitkäaikaiset työsuhteetkin; työssä käy-
dään mielellään ja hoidetaa kuin omaa kotia.


Vieras

#44 Ihana paikka synnyttää.

11.03.2011 16:55

Kaikki viisi lastani olen synnyttänyt Oulaskankaalla,-70, -80,ja -90 luvulla. Joka kerta yhtä hyvä huolenpito ja ammattitaito synnytysosastolla.Olen kiitollinen, että sain synnyttää Oulaskankaalla kaikki lapseni.Ei onneksi sattunut synnytyksistäni yksikään kesäsulkujen ajalle.Synnytysosasto täytyy säilyttää Oulaskankaalla.
PP
Vieras

#45 Ei saa lopettaa

11.03.2011 17:03

Näin lehdestä jutun, että "oma" synnytyssairaala on lopetusuhan alla. Toivottavasti allekirjoitus ja tämä viesti auttaa, jottei näin kävisi.
Parasta toivoen, vajaa 50 v sitten Oulaisissa syntynyt.
Vieras
Vieras

#46 Re: Oulaskangas on paras

11.03.2011 21:12

Mirkku
Vieras

#47 Oulaskangas on ehdottomasti säilytettävä

11.03.2011 23:23

itse olen Oulaskankaalla syntynyt, synnytin siellä myös ensimmäisen lapseni ja haluaisin siellä synnyttää tulevaisuudessakin. Matka Oulaskankaalle oli tarpeeksi tukala kun supistuksia tuli viiden minuutin välein, joten en kyllä voisi kuvitellakaan lähteväni Ouluun tai Kokkolaan synnyttämään! Ja vaikka matka ei olisikaan niin tukala ollut haluaisin silti tulevaisuudessa Oulaskankaalle lapseni synnyttämään. kätilöt kyllä osasivat asiansa ja olivat oikein mukavia, synntys oli ihana kokemus, suuret kiitokset Oulaskankaan kätilöille, toivottavasti Oulaskankaalla kuullaan lapsien ensi parkaisuja tulevaisuudessakin.
ex-Lancekuski
Vieras

#48 oulaskankaan säilyttävä

11.03.2011 23:48

Oulaskankaan sairaalan säilyttävä! Ambulanssillakaan ei mitään turvallisinta silti lähteä viemään äitiä yli 100km päähän ouluun tai kokkolaan, vielä pidempi matka. Vaikka raskaus olisi sujunut hyvin aina voi tulla jotain komplikaatiota, totta kai jos OAS synnäri suljetaan, kasvaa riski ambulanssiin ym. autoihin synnytykset. Parasta se olisi jos saisi viedä turvallisesti äidin synnyttämään lähinpään synnytys-sairaalaan.
pirre
Vieras

#49 Vuosien takaa

12.03.2011 15:12

Minunkin lapset on aikoinaan saaneet päivän valon Oulaskankaan synnytysosastolla.. Tuttu laitos siis sen suhteen kaikin puolin.. Jos vertaa Oulaskangasta esim. Oysiin niin Oulaskangas on kodikkaampi ja kodinomaisempi paikka saattaa lapsi maailmaan mitä joku isompi sairaala..
Kalajokinen
Vieras

#50 Vaalit lähestyy

13.03.2011 15:33

Eduskuntavaalit lähestyy. Nyt on hyvä tilaisuus puhutella maakunnan ja Oulun seudun ehdokkaita, puoluekannasta riippumatta, heidän tukiryhmiään ja puolueiden kellokkaita ja lanseerata tämä aloite heille perustella jo tehdyillä investoinneilla.Lähettäkää sähköpostia ehdokkaille. Tulen tekeen tämän itse, aina kun tilaisuus ilmenee. Toivotan menestystä.