Sairaanhoitajat pois palkkakuopasta!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Sairaanhoitajat pois palkkakuopasta!.

Zorbas

#126 Re: Herätkää

28.02.2016 06:10

#9: sh-67 - Herätkää 

 Jos ei mitään pyydä niin ei mitään saakkaan. Nukkukaa sitten vai?

....

#127 Re: Re: Re: Re: Palkka?

28.02.2016 06:26

#119: - Re: Re: Re: Palkka? 

 20 - vuoden työkokemus ja palkka sama kuin vasta muutaman vuoden työtä tehneellä. Ei ihan hirveesti motivoi.

SH

#128 Re: Palkka?

28.02.2016 06:32

#102: Petri - Palkka? 

 N. 2650€ bruttona/kk päivätyöstä. Työkokemusta 20 v. Työkokemuksesta saa terveydenhuollossa vaan lämmintä kättä ja lisää vastuuta varsinkin jos lomaoikeusia lyhennetään.


Vieras

#129

28.02.2016 07:03

Peruspalkka täysin naurettava työn laatuun, määrään ja sisältävään vastuuseen nähden.

Vieras

#130

28.02.2016 07:21

Sairaanhoitajana olen nähnyt arvoisten kollegoiden tekemää työtä ja ihailen heidän ammattitaitoa.arvostan tekemääni työtä ja tunnen vastuun painavan.viimeksibyllätyin faktasta,miten postin työntekijöillä on peruspalkka sairaanhoitajan peruspalkkaa selkeästi parempi.onhan se tosi että ilman postilaitosta ja mm postin jakajia suomi seisahtuis.mitä tapahtuis ilman sairaanhoitajia?suomen veronmaksajien määrä romahtaisi kestämättömälle tasolle ja kuolisimme muutaman vuoden kuluessa maailman tilastoista pois.kuolleisuus luvut ylittäisivät menneen historian synkimmät luvut.mutta ihmiskärsimyksen pienentämistähän ei euroissa arvosteta.olen prikulleen samaa mieltä että vaadittava ammattitaito sekä koulutustaso ja maksettava palkka ovat täysin vertailukelvottomia keskenään!!

Vieras

#131 Re: Re: Re: Re: Re: Palkka?

28.02.2016 07:38

#127: .... - Re: Re: Re: Re: Palkka? 

 Ei todellakaan motivoi, se mikä huonon palkan päälle motivoi on aito kiitos potilaalta ja hoitajien välinen yhteistyö "kaveria ei jätetä" meininki. Ajattelisi, että pitkästä kokemuksesta kuuluisi saada osaamisen mukaan. Monesti olen huomannut että se hiljainen tieto upeilta kohta eläkkeelle jääviltä kollegoiltani on parasta. Omassa työpaikassani meitä auttaa jaksamaan huumori ja nyt uutena asiana yhteisöllinen työvuorosuunnittelu.


Vieras

#132

28.02.2016 07:59

Sairaanhoitajat pois palkkakuopasta !

Vieras

#133

28.02.2016 08:28

Tämä on niin totta, että sairaanhoitajat tekevät raskasta ja vastuullista työtä. Me kouluttaudumme pitkän koulutuksen sekä koko ajan etsimme uutta tietoa ja opettelemme uusia hoitokäytäntöjä, puhumattakaan sähköisen kirjauksen jatkuvaa opettelua. Ehdottomasti palkka vastuuseen ja työtehtäviin nähden liian pieni!

Vieras

#134

28.02.2016 08:42

Olen itsekin hoitoalalla ollut kymmenen vuotta ja kunnioitan suuresti kaikkia sosiaali-ja terveysalalla työskenteleviä. He ansaitsivat paljon enemmän kunnioitusta ja taloudellista hyötyä fyysisesti ja psyykkisesti rankasta ammatinvalinnastaan.

Vieras

#135

28.02.2016 09:12

Sairaanhoitajien palkat ovat Suomessa naurettavia työnkuvaan ja vastuuseen nähden!

Vieras

#136

28.02.2016 09:19

Tämähän on epäoikeudenmukainen tosiasia. Itse teen lapsen sairauden hoidon vuoksi 30 h työviikkoa, kuitenkin teen ne 5 päivän työt 4 päivässä, etteivät kollegat joudu töitä tekemään. Saatava palkka työstä sen vastuullisuuden vuoksi on naurettava...

Vieras

#137

28.02.2016 09:37

Olen pieni palkkainen sairaanhoitaja.

Vieras

#138

28.02.2016 09:50

Allekirjoitin adressin koska mielestäni sekä minä että kaikki muut hoitotyötä tekevät ansaitsemme koulutukseen ja työn vaativuuteen nähden myös asianmukaisen palkan. Tällä hetkellä palkka on hävettävän pieni verrattuna esim. muutamiin miesvaltaisiin aloihin joille koulutuskin on paljon lyhyempi. Työmme arvostus tulisi näkyä myös riittävänä korvauksena . Myös tällä asialla on vaikutusta sekä jaksamiseen että motivaatioon sillä kutsumuksella ei elä kukaan. Pienen palkan vuoksi olen toisinaan katunut ammatinvalintaani sekä miettinyt alanvaihtoa niin oaljon kuin työstäni muutoin pidänkin.

Vieras

#139

28.02.2016 09:52

Sairaanhoitajat ovat todellakin alipalkattuja työn vaativuustasoon ja vastuuseen nähden!
LK

#140 Re: Re: Herätkää

28.02.2016 10:17

#126: Zorbas - Re: Herätkää 

 naurattaa!  Juu varmasti nousette "palkkakuopasta" kuhan viette narinalistan eduskuntaa ja Tehyyn. Ne nauraa ulos teidät.. Kun ollaan jo muuten leikkaamassa niin te kehtaatte valittaa. Vaikka suomalainen koulutus olisikin laadukasta, voidaan teidät korvata ulkomaalaisella työllä. Heidät voidaan kouluttaa myös. Sormi vesilasiin ja nostakaa pois, katsokaa tapahtuko ihme. Ahneella on kakkainen loppu. 

 

Ja hei, älkää olko meille lääkäreille kateellisia. Me tehdään ajatustyö ja te teette sit kaiken muun. Siitä meille maksetaan. Tulkaa joskus viettää päivä lääkiksessä niin ymmärrätte. Jokainen tekee mitä osaa tai mihin kykenee. 

Kiitos ja nyt älkää mököttäkö :)


Vieras

#141

28.02.2016 10:54

Olen itse kyseisen alan ammattilainen. En olisi sama ihminen ilman tätä työtä. Tällä hetkellä työskentelen kotihoidossa, jossa jatkuvasti tunne, etten saa työnmäärääni kohden tarpeeksi kiitosta (=rahaa). Eikö tarvitsisi tukea heitä, jotka monta ihmistä auttavat päivittäin? Joskus päättäjätkin ovat vanhoja, nyt kannattaa miettiä miten hyvän hoidon voi taata myös heille. Tiedän, tämä on kutsumusammatti, mutta ilman meitä rohkeita, meitä ei olisi. PIDETÄÄN YHTÄ SISKOT JA VELJET!

Vieras

#142 Re:

28.02.2016 11:11

#141: -  

 Pidetään yhtä!

yo, sh (AMK)
Vieras

#143 Re: Re: Re: Herätkää

28.02.2016 11:14

#140: LK - Re: Re: Herätkää 

 Sitä samaa ajatustyötä tekevät myös työnsä osaavat sairaanhoitajat. Lääkäreiden sosiaalisia taitoja ei kirjasta ja opi ja uskoisi lääkäreilläkin olevan muukin kutsumus kuin raha. Olenko väärässä? Monet kerrat soitan lääkärin perään että miten tämä ja tuo asia, ilman sitä soittoa potilas voisi kuolla. Taitaa olla lääkärillä pelko siitä että hoitajat tulee ja nousee vihdoinkin siihen arvotukseen, joka heille kuuluu.


Vieras

#144

28.02.2016 12:13

Olen sairaanhoitaja.

Vieras

#145

28.02.2016 12:39

Sairaanhoitajan työ on tänä päivänä niin vastuullista, ihmishengistä vastuussa ja se, missä kiireessä kaikki pitää hoitaa. Tingitään omista ruokatauoista ja vessareissuista. Kotona makaa ihan raatona sohvalla, kun työ vei kaiken energian, perheelke ei jääny mitään! Joutuu olla töissä, kun toiset nauttii viikonlopusta, illoista ja juhlapyhistä, öistä.Tänä päivänä on monesti asiakkaan sylkykuppi, syyttä suotta. Sitten työnantaja vielä tukkii suut, ettei tästä kaikesta tehokkuudesta saa puhuu minnekkään.Ksiken huipuksi työterveyspalvelutkin supistettiin, ettei siellä saa käydä, kun työssä sattuneissa sairastumisissa tai tapaturmissa. Hoitajat ei saa edes terveystarkastuksia kun vain työhöntulotarkastuksen. hoitajat pitää toisista huolta ja meistä ei pidä kukaan huolta. Palkkaa lisää tähän köyhyyteen.

Vieras

#146

28.02.2016 12:43

Haluan pois palkkakuopasta!!!

Vieras

#147

28.02.2016 12:46

Kummityttö valmistui juuri sairaanhoitajaksi ja tiedän muutenkin kuinka raskasta työ on joten kyllä palkan pitäisi olla suurempi.

Vieras

#148

28.02.2016 12:54

Olen sairaanhoitaja , en kansanedustaja ☺

Vieras

#149

28.02.2016 13:18

Olen anestesiahoitajana keskisuuren sairaalan leikkausosastolla etelä-Suomessa. Olen opiskellut yhteensä 7,5 vuotta (lähihoitaja, sairaanhoitaja AMK ja erikoistumisopinnot). Olen työskennellyt alalla ensimmäisten opintojen jälkeen koko ajan (äitiyslomat alle vuoden mittaiset). Työ on 3-vuorotyötä, mielelläni tekisin paljon "erikoisvuoroja" eli mistä saa enemmän rahaa "huonon ajankohdan" vuoksi, koska huolehdin ainoana aikuisena taloutemme kuluista. Olen ollut niin pitkälle esimerkiksi juhannukset ja joulut työssä kun muistan. Mielelläni toki olisin perheenikin kanssa, mutta raha on vain otettava sieltä mistä sitä saa. Näistä "rahavuoroista" käykin melkeinpä tappelu, kun enemmän halukkaita kuin vuoroja.

Työpäivät keskittyvät lähinnä klo 8-16 väliselle ajalle, milloin elektiivisiä (=suunniteltuja) leikkauksia tehdään. Ikinä et voi töihin mennessäsi tietää minkälaiseen työpisteeseen päädyt. Työnantajan puolelta on hirvittävä paine aloittaa leikkaus pian ja usein aika kohtuuttomilla aikavaatimuksilla. Haluan kaikesta väsymyksestä ja turhautumisesta huolimatta hoitaa työni hyvin, enkä ole valmis ottamaan potilasturvallisuuden suhteen riskejä, jotta potilaan saliintulo- tai anestesian alkuajat näyttäisivät paremmilta. Esimiestasolla aikoja tutkiessa voi olla hankalaa käsittää mitä kaikkea työtä tulee tehdä potilaan ja leikkauksen vuoksi, mikä ei näy ajoissa. Aamulla ennen töihinlähtöä pitää syödä hyvin ja muistaa käydä ainakin pariin kertaan vessassa (tietenkin ennen työajan alkua, ettei se vain viivästytä päivän kulkua). Useammin kuin satunnaisesti ei ole riittävästi henkilökuntaa (joko poissaolojen vuoksi tai sitten vain ei ole riittävästi kun liian monta leikkaussalia pitää saada auki toimimaan), ja leikkaukset ovat pitkiä tai niitä täytyy ehtiä tekemään peräkkäin ja ensimmäinen tauko on hyvin usein lähempänä kahta. Siinä kun valvot potilasta jatkuvasti 6 tuntia ilman wc, juoma tai ruokataukoa, ja koitat pysyä lämpimänä viileässä leikkaussalissa, on aika väsynyt tauolle päästessään. Anestesiahoitaja on tietenkin viimeinen tauolle pääsijä, leikkauksen loputtua potilas täytyy vielä herättää, siirtää vuoteeseen leikkaustasolta ja siirtää heräämöön. Hoidon jatkuvuus varmistetaan ja kerrotaan raportti heräämöhoitajalle, tämä voi viedä aikaa. Anestesiahoitaja on myös se ensimmäinen kuka aloittaa potilaan kanssa, joten joskus muut leikkaussalihoitajat ovat ehtineet jo syödä tässä välissä ja odottavat että potilas haettaisiin, kun anestesiahoitaja vasta pääsee tauolle.

Leikkaussaleissa toiminta jatkuu niin pitkälle kun työaikaa riittää, ja melkein aina viimeisillä minuuteilla yrittää vielä ehtiä hoitaa pakolliset tehtävät ja täydentää salin, että se olisi taas seuraavana aamuna valmis seuraavaa varten joka ei ehdi hakea päivän aikana puuttuvia tavaroita.

Minulla on vielä ainakin 30 vuotta työuraa jäljellä, vaikeaa on käsittää miten selviää edes hengissä siihen asti. Työstä aiheutuva stressi ja valtava väsymys varmistavat sen, että työn ulkopuolella ei jaksaisi tehdä enää yhtään mitään.
Palkka on sen huono, että pakollisten laskujen (emme asu pääkaupunkiseudulla), tässä kuussa maksettavien vakuutusmaksujen ja toisen lapsen harrastusmaksun 100€ (joka maksetaan kerran vuodessa) jälkeen tilille jää noin 160€. Tämä oli siis helmikuun tilanne, kun en jaksanut taistella riittävän hanakasti "rahavuoroista" ja palkka oli käytännössä pelkkä peruspalkka. Joinakin kuukausina onnistaa enemmän. Ei tätä pysty enää huumorilla ottamaan! Tuntuu todella pahalta että kaikkensa antaa ja tyhmänä vielä haluaisi työtä ja työpaikan ilmapiiriä kehittää toimivammaksi. Olenko jotenkin ahne kun toivoisin kuitenkin eläväni tällä palkalla?


Vieras

#150

28.02.2016 13:45

Koska palkka on palkkakuopassa. Joka asiassa hinnat nousee vaan meidän palkka EI !!!!