Sairaanhoitajat pois palkkakuopasta!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Sairaanhoitajat pois palkkakuopasta!.

raksamies

#651 Re: Re: Re: Re: Re:

14.04.2016 10:25

#649: pompottamiseen kyllästynyt sairaanhoitaja - Re: Re: Re: Re:  

 palkkaa verojen jälkeen jää käteen 1676€  Raksalla urakkatöissä oleva kirvesmieheni tienaa kahdessa viikossa sen minkä minä kuukaudessa 

-Eli 1676€x2=3352€/2vk. Tekee 6704€/kk. Ilmeisesti tarkoitat nettopalkkaa. Tämä on kyllä täyttä soopaa että raksalla saa 6700€/kk käteen. Eikä kyllä bruttopalkkakaan ole 6700€/kk eli 42€/h. Nyt kyllä kerroit ihan satuja. Edelleen pientä rajaa näihin juttuihin ja vähemmän mielikuvitusta.


Vieras

#652

14.04.2016 10:41

Opiskelen itse tällähetkellä sairaanhoitajaksi ja asia on hyvin ajankohtainen
Nightingale

#653 Joo, Joillekin työpaikoille,

14.04.2016 11:26

Joillakin työpaikoilla sairaanhoitajien työpäivästä menee suurin osa kahvi- ja ruokatauoilla sekä Facebookissa seikkailuun. Suurempi osa kuin potilastyöskentelyyn. Voi voi kun on jalat kipeet, kun on jalat kipeet kun on kokopäivän ollut jaloillaan.  Vuodeosastoilla se onkin eri juttu, siellä tehdään töitä!! Eikä sairaanhoitajien koulutuskaan niin vaativa  ole, olen huomannut, että heidän yleinen sivistystasonsa on melko surkea.

Rikas, rakas, köyhä, varas

#654 Re: Mitä jää näppiin?

14.04.2016 12:15

#322: -  

Oletan, että nuo ovat bruttopalkkoja? Maksettuja verojahan ei palkansaaja pääse itse käyttämään, joten laskeskelin paljonko on nettopalkkojenne ero, arviolta. 

Hoitaja, joka tienaa 2600, saa esim. Espoossa veroprosentiksi 17,5 ja siihen päälle pakolliset hilut 6,85 = 24,35 %

Insinööri, joka tienaa 3600, saa samassa paikassa veroprosentiksi 23 + 6,85 = 29,85 %

Hoitajan netto on pyöristettynä 1970 euroa ja insinöörin 2530 euroa. 

Ja TADAA! Palkkojen ero on enää 560 euroa.

Kannattaa siis muistaa palkankorotusta vaatiessa, että vaikka saisitte tonnin korotuksen, se ei tule olemaan oikeassa elämässä lähellekään sitä. Ja samalla noussut ansio leikkaa myös muuta kautta käteen jäävää osaa, esimerkiksi päivähoitomaksut nousevat ja mahdolliset tuet, esim. asumistuki, putoavat. Tätä kutsutaan kannustinloukuksi ja ne koskevat yllättäviäkin porukoita, näennäisesti "hyvin" tienaavia. Esimerkiksi insinööri, joka tienaa päälle neljä tonnia bruttona, mutta joka on kolmen tarhaikäisen lapsen yksinhuoltaja saa kaikkien maksujen jälkeen käteen VÄHEMMÄN kuin sairaanhoitajalle samassa tilanteessa n. 2500 euron kuukausipalkalla. Sopii laskea, jos ei usko. 

vieras

#655 Re: Joo, Joillekin työpaikoille,

14.04.2016 12:21

#653: Nightingale - Joo, Joillekin työpaikoille, 

 Juurikin näin. Esim. terveyskeskuksen ajanvarauksessa lääkärille pääsyn aikoja jakaessa ei varmaankaan aivan hirveästi rasitu.

Monesti olen ihmetellyt sitä hoitajien joukkoa sairaaloiden/terveyskeskusten yhteispäivystyksessä jotka istuvat pitkiäkin aikoja tekemättä yhtään mitään.

Ja tarvitseeko suorittavaa työtä tekevien opiskella ammattikorkeakoulussa, kun muille suorittavaa työtä tekeville riittää ammattiopisto.

 

Harry56

#656 Re: Herätkää

14.04.2016 12:25

#9: sh-67 - Herätkää 

 Herää itse ! Helvetti , rahaa suolletaan miljoonia pakolais helvettiin ja silti annamme rahaa tukiaisina ! 

SAIRAAN HOITAJAT TARVITSEE LISÄÄ LIKSAA JA SINÄ Herätkää ! SAIRAANHOITAJA HOITAA SINUA JOS TSIRRAAN JOUDUT ! 

vieras

#657 Re: Re: Herätkää

14.04.2016 13:14

#656: Harry56 - Re: Herätkää 

 Kakki muutkin tarvitsevat ja haluavat lisää palkkaa. Mikä etuoikeus muka sairaanhoitajilla on. Ainahan työpaikkaa voi vaihtaa, jos nykyinen työ ei kiinnosta. Tosin uuden työpaikan löytyminen nykyisessä Suomen taloustilanteessa on haasteellista.

Eikä tarvitse huutaa. Vähän käytöstapoja kiitos.


Vieras

#658

14.04.2016 14:44

Joka päivä taistelen sairaanhoitajana ihmisten hengestä ja yksikin pieni IV virhe voi viedä potilaan hengen ja peruspalkka 2300, siittä verot pois niin ei paljon jää.
vieras

#659 Re:

14.04.2016 14:59

#658: -  

 Suomen Potilasturvallisuusyhdistyksen puheenjohtaja Ermo Haavisto arvioi, että Suomessa tapahtuu joka kymmenennessä hoitojaksossa hoitovirhe. Yksi sadasta hoitovirheestä on vakava. Yksi tuhannesta hoitovirheestä johtaa vakavaan vammaan tai kuolemaan.

Terveyden ja Hyvinvoinnin laitoksen (THL) asiantuntijat ovat arvioineet hoitovirheisiin kuolevien määräksi 700–1 700 henkeä vuodessa – siis monta kertaa enemmän kuin liikenteessä (200–300 vuodessa).

THL arvioi hoitovirheistä yhteiskunnalle vuodessa koituvan laskun olevan miljardin luokkaa. Tästä sairaalakuluja on noin 400 miljoonaa euroa.

Hoitovirheissä on kyse inhimillisistä virheistä mutta myös piittaamattomuudesta. Virheitä voi sattua sairaalassa kenelle tahansa. Potilaan saamat lääkkeet saattavat kuulua viereisen sairaansijan potilaalle. Väärä raaja saatetaan leikata merkkausvirheen vuoksi. Huolimaton instrumenttien puhdistus voi aiheuttaa infektion.

Suurin osa virheistä johtuu lääkityksestä ja tiedonkulun ongelmista.

 Puolet virheistä olisi estettävissä, arvioi Haavisto.

 


Vieras

#660

14.04.2016 15:00

Olen sairaanhoitaja ja koen samoin kuin adressin tekijä. Hyvin mukavasti ja asiallisesti kirjoitettu, niin totta.

Vieras

#661

14.04.2016 15:44

Sairaanhoitajille työtä vastaava palkka!!!

Vieras

#662

14.04.2016 15:56

Sairaanhoitajilla on vastuuseen verrattuna todella naurettava palkka. Sairaanhoitajat pois palkkakuopasta!

Vieras

#663

14.04.2016 20:17

Tiedän kuinka raskasta sairaanhoitajien työ on ja pitkä kolutus. Työ on myös vastuullista. Ihmisen palvelemista, pitkissä vuoroissa. 3 vuoro työtä tekevät, myös öisin valvovat. Ei ole montakaan ammattia yhtä raskasta henkisesti ja ruumiillisesti. Heidän on saatava palkan korotus se on ihan selvä asia.♥♥

Vieras

#664

14.04.2016 20:22

Jokainen meistä tarvitsee sairaanhoitjia. Ja he ansaitsevat työnsä arvoisen palkan

Vieras

#665

14.04.2016 20:25

Olen Husin hoitaja 30 v. Olen tehnyt töitä parhaani antaen. Ja tykkään työstäni, jos vain saan tehdä sitä, missä tunnen ja tiedän osaavani eniten ja tunnen intohimoa eniten. Niin saa jokainen potilas ja hänen perheeensä tuttuutta, parasta hoitoa ja asiantuntemusta koko hoitoaikansa ajan. Se on on tyhmää, jos kaikkien hoitajien pitää osata kaikki, hoidon laatu kärsii, jos hja aina vaihtuu. Ei erikoislääkäreitäkään siirretä yleislääkäreiksi, jos on lääkäripula. Jos on lääkäri lomalla, niin vo suljetaan tai hankitaan vt. lääkäri. Jos hoitaja on lomalla, mennään täysillä vastaanotoilla j.n.e. Eikä mitään paperityöaikaa enää koskaan. Ja toiset yksiköt siirtää töitä muille yksiköille, ihan kipeetä. Johdon pitäisi hankkia osastonsihteereitä 10- kertainen määrä ja kouluttaa heidät täsmällisin ohjein. Hoitajien aikaa kuluu nyt toissijaisiin töihin, kun kukaan muu ei tee töitä, hoitajat tekee muiden töitä niska vääränä. Viis potilaasta, sen tuntuman saa

Vieras

#666

15.04.2016 04:18

Työn vastuullisuus on tuon summan arvoista
vieras

#667 Re:

15.04.2016 05:52

#663: -  

 Yksityisellä sektorilla teollisuudessa 3-vuorotyö on aivan normaalia ja työ on usen pakkotahtista, pitää tehdä kilpaa koneen kanssa ja määrätty määrä tuotteita on tehtävä työvuorossa, muuten palkka pienenee. ja jos ei kykene vaadittavaan suoritustasoon, niin seuraa potkut.


Vieras

#668

15.04.2016 07:02

On aivan käsittämätöntä kuinka sairaanhoitajien työn vaativuutta ja palkkausta ei saada kohtaamaan! Eletäänkö kuitenkin jo 2000-luvulla?!

Vieras

#669

15.04.2016 07:28

Tieto-taidostani pitäisi maksaa enemmän.

Vieras

#670

15.04.2016 08:29

Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa.

Vieras

#671

15.04.2016 09:13

Tyttäreni on hoitsu

Vieras

#672

15.04.2016 17:48

Laskin juuri, että kahden lapsen äitinä saan pari sataa euroa kuukaudessa enemmän käteen rahaa menemällä töihin, kuin olemalla kotona. Onko se sen arvoista, raataa kolmessa vuorossa niska limassa töitä?! Ja vielä henkensä uhalla monesti. EI!
Yhteistyössä on voimaa

#673 Kaikki mukaan

16.04.2016 06:45

Aloite kannattaa viedä myös mm. JHL:lle, eikä vaan Tehylle. Mitä enemmän porukkaa on mukana, sitä parempi. Tehy ei ole yksin neuvottelemassa asioista ja sitä paitsi siellä on vähemmän jäseniä kuin JHL:ssä. Yhteistyötä tarvitaan tämän tärkeän asian eteenpäin saamiseksi.


Vieras

#674

16.04.2016 07:32

Olen itse eläkkeellä oleva sairaanhoitaja ja tiedän kokemuksesta miten raskas ja vaativa ammatti se on. Aivan liian aliarvostettu.

Vieras

#675

16.04.2016 14:13

Sairaanhoitajien palkankorotuksien puolesta!!