Hälsovård under MÖCS, Terveydenhoito KIURUN alla.

Vieras

06.04.2016 19:39

Järki käteen.
kråtervätil

#2 Re:

07.04.2016 09:15

#1: -

Sak samma nu när centern annars också skrotar ner allt. Hade hoppats att Sipilä skulle ha varit en redig karl men tjii fick jag.

Visavi Kronoby och hälsovården så är man tvungen att konstatera

- för liten kommun som dras av avundsjuka. Folk lever som om det finns tre separata kommuner.

- kommunen är långsmal. Samma avstånd finns idag mellan ändorna som 1979! Varför i h-vete gick man samman? Påstår ni i de olika kommundelarna att ni trodde att alla tjänster skulle tredubblas?

- Terjärv bäddavdelning. Bra att den finns - men är den optimal? Är det mycket kortare väg till Kokkola??

- okej. Skilj på hela kommunen. Låt Terjärv, Nedervetil och Kronoby bli till periferidelar i olika kommunstrukturer. Kanske bäst så om ni vill att avundsjukan skall vinna.

Ni verkar alla vara sas. "skit sjakk" i praktiken

Centeragitatorn skiter i eget bo.

Peter Albäck

#3 Re: Re:

07.04.2016 10:16

#2: kråtervätil - Re:

Vad har detta att göra med Centern, nu har vi en situation där kommunens väluppbyggda social och hälsovård håller på att skrotas och köras ner av 16 st fullmäktigledarmöters beslut att vi skall höra till ett landskapsförbund som i slutändan totalt skiter i oss. 240 st arbetsplatser inom sjukvården och åldringsvården  och 80 st anställda inom räddningsväsendet kommer att tvingas byta arbetsgivare och överföras till en ny tjänsteprodusent som kan säga upp dem omedelbart pga. ekonomiska orsaker. Det hjälper inget alls att de överförs som gamla arbetstagare, de är totalt skyddslösa. Vi har inte fått ngt positivt , från Österbottens förbund under de senaste 8 åren. Torde veta det ganska bra genom att jag innehar en av de två platserna i fullmäktige där. Den andra platsen har SFP och Stefan Högnabba. Nästa gång kråtervätil skriver sådant som inte stämmer så skulle han eller hon kunna vara tuff nog och sätta namnet under då hen anonym kalla folk till skitjsjakk. En annan beprövad och fungerande lösning skulle såklart kunna vara att du och jag träffas bakom Terjärv grillen efter kl 22 fredag kväll så får du personligen framföra dina spyor åt mig. men det är du väl inte karl till gissar jag. :)

Vieras

19.04.2016 19:33

Koska haluan että Kruunupyyssäkin saadaan tulevaisuudessakin hyvää ja laadukasta terveydenhoitoa lähipalveluna.