Pirkkalan mielenterveyspalvelujen säilymisen puolesta


Vieras

#1

19.10.2016 18:25

Koska olen asiakas. Mulla on vaihtunut lääkäri noin puolenvuoden välein. Saatika että pitäs viilettää pitkin pitäjää näiden palvelujen perässä. Prkl


Vieras

#2

20.10.2016 06:56

Olen hakenut apua psykologisiin ongelmiini jo useampaan otteeseen - apua ei ole aiemmin löytynyt diagnoosini takia. Helakallion lopettamisen jälkeen en todennäköisesti itse sopisi enää tampereen systeemin rattaisiin.

Vieras

#3

20.10.2016 09:26

Osa palveluista tulee säilymään samankaltaisina mutta osa ei. Siirtymä ei ole vielä tässä kohtaa pakollinen, ja monien asiakkaiden siirtyminen tampereen malliin voi jopa luoda lisää kuluja (koska osa palveluista siirtyisi tidennäköisesti terveyskeskukseen).
Katja

#4

20.10.2016 16:31

Mielenterveyden ongelmat ovat herkkä ja arka asia. Ne koskettaa potilasta ja läheisiä syvästi. Pienetkin muutokset järkyttää potilaan mieltä, saati sit isommat. Ja jos ryhmäkoot kasvaa, yksilöllisen avun saaminen heikkenee huomattavasti ja sillä on suuri vaikutus potilaan kokonaisvaltaiseen toipumiseen .

Kohta vapaana riehumassa?

#5 Vakavasti masentuneen ulkokuori voi hymyillä

21.10.2016 06:22

Puolen vuoden aikana noin 10 hoitavaa henkilöä. Vihdoin vakituiset naamat ja taas ollaan vetämässä matto alta. Mielisairauden kiemuroita ei yhdeltä istumalta kerrota uudelle hoitajalle/lääkärille ja luottamus on ansaittava että pahimmatkin oireet uskaltaa kertoa. Liukuhihnapalvelu pelottaa. Tapaamisessa voi olla hyvä hetki menossa. Tunnin päästä voikin olla naru kaulassa. Tuhoisat seuraukset, jos pikaisesti diagnosoidaan ja lääkitään väärin.


Vieras

#6

21.10.2016 06:29

Päinvastaisesta informaatiosta huolimatta mielenterveyspalvelut huonontuisivat merkittävästi. Lisäksi Tampere osaa kyllä laskuttaa Pirkkalaa, joten kustannussäästöäkään tuskin syntyisi.

Vieras

#7

25.10.2016 13:47

Pidän tärkeänä, että ne luottamukselliset ja tervehdyttävät potilas/lääkäri ja -/hoitaja suhteet eivät katkeaisi. On päästy eteenpäin ja suuret muutokset tuovat varmasti monelle asiakkaalle kunnon huononemista ja jopa romahdusta voinnissa.
Tästä koituu kunnalle vielä kalliimmat laskut, ja inhimillistä kärsimystä ja huolta myös perhekunnille.
KIPA

#8

26.10.2016 12:41

Olen ollut Helaakallion kahvikerhossa kohta 20 vuotta, enkä ole tänäaikana tarvinnut sairaalahoitoa, kiitos vertaistuen jonka sieltä saa.Tampereella asuessa sairastuin vakavaan masennukseen ja psykoosiin. Toivon että palvelut säilyisivät Helaakalliolla.  


Vieras

#9

26.10.2016 14:39

Pirkkalan on ehdottomasti säilytettävä omat mielenterveyspalvelut ne heikkenee huomattavasti jos mennäään Tampereen piiriin syyksi on ilmoitettu muun muassa lääkäreiden rekrytointi ongelmat se taas on hallinnon heikkoutta eikö osata hallinnossa sille kuuluvia tehtäviä vai mistä kiikastaa Pirkkalan päättäjät älkää heittäkö meitä suden suuhun (Tampereelle).

Vieras

#10

26.10.2016 19:55

Tampereella on mahdoton saada pitkäaikaisia, pysyviä hoitosuhteita hoitohenkilöstön vaihtuessa jatkuvasti. Näissä asioissa tärkeintä on pysyvyys ja jatkuvuus joka tuo säästöjä pitkällä aikajänteellä. Lopetetaan typerä ahneus ja näennäissäästöt, panostetaan pitkiin ja toimiviin hoitosuhteisiin!!